Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DmC: Devil May Cry je našlápnutá akce pro masy

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Značka Devil May Cry již přes deset let patří k tomu nejlepšímu, co lze v akčním žánru najít. A podle hratelné ukázky se na tom nebude nic měnit ani s nejnovějším dílem. A to ani přesto, že hlavní hrdina Dante ještě ani zdaleka není oním protřelým drsňákem, jak ho známe z dřívějška.

Dobrá zpráva na začátek: hlavní hrdina Dante je sice vzhledem sotva na hranici zletilosti, ale žádný ustrašený mladíček to není. Naopak, je to nefalšovaný floutek, který si troufne na ulici provokovat i o 200 kilogramů těžšího černocha. To sice není nijak chvályhodné, ale k hlavním hrdinům série DMC to odjakživa patří. V kontextu vtipných hlášek a situací se totiž rázem stává i z kdejakého náfuky sympaťák.

Zmínka o provokování není jen pokusem o neotřelé přirovnání. To se totiž opravdu stane na začátku jedné z hratelných misí, které jsou na letošní výstavě E3 v Los Angeles k dispozici. Dante chlapovi jako hora "náhodou" vyrazí z ruky plechovku. A to se nevyplácí.

Paradoxně ale nedostane granát do zubů od poškozeného, ale aktivují se bezpečnostní systémy, které Danteho přenesou do jakési "jiné dimenze", kde se musí prosekat nepřáteli zase zpátky.

DmC: Devil May Cry

V tu chvíli se rozbíhá dynamická akce v líbivé grafice, plná spektakulárních bojových technik, střílení a svým způsobem i létání vzduchem. Ovšem přestože akce vypadá značně efektně, je v základu jednoduchá. Jednoduchá v tom smyslu, že se do ní lehce dostane i začátečník. V tomto případě to však není zápor, ale spíše důkaz, že i s jedním tlačítkem se dá zahrát velmi slušné akční divadlo.

Týká se to ale pouze soubojů. Pro průchod hrou si budete muset naopak osvojit několik kombinací s postranními tlačítky, protože například přes velké průrvy se jinak než s pomocí speciálního skoku nedostanete.

DmC: Devil May Cry

Různé kombinace se ale hodí i v soubojích, protože se nedá úplně říci, že by protivníci padali k zemi ochotně jako zralé švestky. Docela snesou. Vedle základního útoku tak přijdou vhod i silnější démonské a andělské útoky, případně útok speciální, který po nějakou dobu funguje v podstatě jako klasické zpomalení času. Tyto posílené techniky se hodí zejména v případě, kdy je potřeba potvorám nejprve rozbít štít.

K dalším speciálním pohybům patří přitahování vzdálených nepřátel nebo naopak přitahování se k nim. Přitahování sebe samotného se hodí zejména na výše poletující protivníky. Nahoře máte chvilku času svou oběť ještě párkrát proplesknout, a pokud je v dosahu další cíl, můžete celou akci opakovat.

DmC: Devil May Cry

Ve výsledku se tak za předpokladu dostatečného počtu nepřátel můžete ve vzduchu držet i několik minut a vystoupat přitom téměř doslova až do nebes. Tyto "přitahovačky" pak slouží i pro interakce s prostředím. Dante se může vytáhnout na určených místech na vysoko položená místa nebo pohnout s některými objekty tak, aby si vytvořil cestu dál.

V naší ukázce pak tímto způsobem ničil kamery, které ho neustále sledovaly. Na závěr bylo nutné překonat úsek vzduchem, kde bylo potřeba se několikrát zhoupnout nad propastí.

A abychom nezapomněli: ve všem tom akčním rubání má svoje místo i další klasický atribut série Devil May Cry, tedy střílení z dvojice pistolí.

DmC: Devil May Cry

Graficky nový díl potěší. Z technického hlediska jsme samozřejmě viděli už i lepší hry, ale celkové vizuální pojetí je promyšlené a na pohled atraktivní. Nejvíc pozornosti si ale zejména zpočátku vyslouží Danteho nový, mladistvý vzhled.

Fotogalerie

Nový Devil May Cry zřejmě nezklame. Přinejmenším tedy co se týče základní hratelnosti a naturelu hlavního hrdiny. Je zde pochopitelně ještě spousta věcí "okolo", které se mohou pokazit, ale z toho, co jsme si měli možnost zahrát, se nový díl tváří jako výborná akce, která potěší staré harcovníky a určitě naláká i nemálo nováčků.

Hra vychází ve verzích pro PlayStation 3 a Xbox 360 v lednu příštího roku. Případné datum vydání pro PC zatím nebylo stanoveno.





Nejčtenější

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.