DmC: Devil May Cry

DmC: Devil May Cry

DmC: Devil May Cry je našlápnutá akce pro masy

  • 5
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Značka Devil May Cry již přes deset let patří k tomu nejlepšímu, co lze v akčním žánru najít. A podle hratelné ukázky se na tom nebude nic měnit ani s nejnovějším dílem. A to ani přesto, že hlavní hrdina Dante ještě ani zdaleka není oním protřelým drsňákem, jak ho známe z dřívějška.

Dobrá zpráva na začátek: hlavní hrdina Dante je sice vzhledem sotva na hranici zletilosti, ale žádný ustrašený mladíček to není. Naopak, je to nefalšovaný floutek, který si troufne na ulici provokovat i o 200 kilogramů těžšího černocha. To sice není nijak chvályhodné, ale k hlavním hrdinům série DMC to odjakživa patří. V kontextu vtipných hlášek a situací se totiž rázem stává i z kdejakého náfuky sympaťák.

Zmínka o provokování není jen pokusem o neotřelé přirovnání. To se totiž opravdu stane na začátku jedné z hratelných misí, které jsou na letošní výstavě E3 v Los Angeles k dispozici. Dante chlapovi jako hora "náhodou" vyrazí z ruky plechovku. A to se nevyplácí.

Paradoxně ale nedostane granát do zubů od poškozeného, ale aktivují se bezpečnostní systémy, které Danteho přenesou do jakési "jiné dimenze", kde se musí prosekat nepřáteli zase zpátky.

DmC: Devil May Cry

V tu chvíli se rozbíhá dynamická akce v líbivé grafice, plná spektakulárních bojových technik, střílení a svým způsobem i létání vzduchem. Ovšem přestože akce vypadá značně efektně, je v základu jednoduchá. Jednoduchá v tom smyslu, že se do ní lehce dostane i začátečník. V tomto případě to však není zápor, ale spíše důkaz, že i s jedním tlačítkem se dá zahrát velmi slušné akční divadlo.

Týká se to ale pouze soubojů. Pro průchod hrou si budete muset naopak osvojit několik kombinací s postranními tlačítky, protože například přes velké průrvy se jinak než s pomocí speciálního skoku nedostanete.

DmC: Devil May Cry

Různé kombinace se ale hodí i v soubojích, protože se nedá úplně říci, že by protivníci padali k zemi ochotně jako zralé švestky. Docela snesou. Vedle základního útoku tak přijdou vhod i silnější démonské a andělské útoky, případně útok speciální, který po nějakou dobu funguje v podstatě jako klasické zpomalení času. Tyto posílené techniky se hodí zejména v případě, kdy je potřeba potvorám nejprve rozbít štít.

K dalším speciálním pohybům patří přitahování vzdálených nepřátel nebo naopak přitahování se k nim. Přitahování sebe samotného se hodí zejména na výše poletující protivníky. Nahoře máte chvilku času svou oběť ještě párkrát proplesknout, a pokud je v dosahu další cíl, můžete celou akci opakovat.

DmC: Devil May Cry

Ve výsledku se tak za předpokladu dostatečného počtu nepřátel můžete ve vzduchu držet i několik minut a vystoupat přitom téměř doslova až do nebes. Tyto "přitahovačky" pak slouží i pro interakce s prostředím. Dante se může vytáhnout na určených místech na vysoko položená místa nebo pohnout s některými objekty tak, aby si vytvořil cestu dál.

V naší ukázce pak tímto způsobem ničil kamery, které ho neustále sledovaly. Na závěr bylo nutné překonat úsek vzduchem, kde bylo potřeba se několikrát zhoupnout nad propastí.

A abychom nezapomněli: ve všem tom akčním rubání má svoje místo i další klasický atribut série Devil May Cry, tedy střílení z dvojice pistolí.

DmC: Devil May Cry

Graficky nový díl potěší. Z technického hlediska jsme samozřejmě viděli už i lepší hry, ale celkové vizuální pojetí je promyšlené a na pohled atraktivní. Nejvíc pozornosti si ale zejména zpočátku vyslouží Danteho nový, mladistvý vzhled.

Nový Devil May Cry zřejmě nezklame. Přinejmenším tedy co se týče základní hratelnosti a naturelu hlavního hrdiny. Je zde pochopitelně ještě spousta věcí "okolo", které se mohou pokazit, ale z toho, co jsme si měli možnost zahrát, se nový díl tváří jako výborná akce, která potěší staré harcovníky a určitě naláká i nemálo nováčků.

Hra vychází ve verzích pro PlayStation 3 a Xbox 360 v lednu příštího roku. Případné datum vydání pro PC zatím nebylo stanoveno.