Dogs of War - pekelně pěkná RTS

Dost už bylo vykořisťování od náfuků ze Země, řekli si jednoho dne roku 2160 kolonisté na zapadlé planetě Primus IV a vyhlásili svou samostatnost. Vcelku pěkný nápad, jen kdyby nebyla planeta plná strategické suroviny SL18, pro kterou Ti náfukové ze Země rozpoutají bitvu, o niž se kolonistům ani nezdálo. Je pouze na Vás, kdo v této vizuálně skvělé RTS zvítězí. Vybrat si můžete hned ze tří stran...

Dogs of War Firma Talonsoft se rozhodla stvořit konkurenta připravované 3D realtime strategii Ground Control. Doposud zveřejněné screenshoty naznačují, že půjde o rivala značně silného. Pro Dogs of War hovoří především perfektní 3Dgrafika, velké množství jednotek a zaměření hry na akční souboje, spíše než na těžbu strategických surovin a budování vlastní základny.

Začněme ale příběhem: Roku 2114 začalo osidlování bezvýznamné a ztracené planetky Primus IV. Kolonisté se nestačily ani pořádně zabydlet a začali se dít převratné věci. Téměř současně bylo objeveno naleziště vojensky strategické suroviny nesoucí označení SL18, která slouží jako palivo do vesmírných lodí a mimozemská rasa, která tvrdošíjně považovala Primus IV za svou domovskou planetu. Začalo se tedy těžit a válčit... Jednoho dne roku 2160 si však kolonisté spočítali, že ze své tvrdé práce a bohatství jimi osídlené planety, toho mnoho nemají. Rozhodli se tedy osamostatnit, aby nemuseli Dogs of Warveškeré zisky z těžby SL 18 odevzdávat do bezedné pokladny Zemského finančního úřadu. Přepočítali se však v jedné věci. Mysleli, že vzhledem ke vzdálenosti jejich planety je nechají armádní jednotky na pokoji. Nestalo se tak. Palivo pro vesmírné lodě se ukázalo natolik důležité, že byla vybrána nejmodernější výsadková eskadra, která k Primusu IV ihned zamířila. Bitva o budoucnost planety právě začala. Nestojí v ní však proti sobě jen dvě strany, ale do hry vstupují i mimozemští Mantai, pro které byla tato planeta odvěkým domovem.

Vaše první rozhodnutí se bude týkat strany, za kterou tuto bitvu povedete. K dispozici jsou jak kolonisté, flotila vyslaná ze Země i domorodí Mantai. Jednotky i strategie vedení boje mají být pro všechny zúčastněné značně rozdílné. Místní kolonisté se budou muset především bránit, jejich technika je sice zastaralá, ale jsou ze všech nejpočetnější. Pozemská armáda je oproti tomu vybavena nejmodernější technikou, kterou však musí užívat maximálně efektivně, jelikož v počtu vojáků je nejslabší. Domorodí Mantai jsou podobní spíše hmyzu, absenci jakékoliv techniky v jejich případě Dogs of Warnahrazuje příroda, která je obdařila skvělými zbraněmi jak na blízko (kusadla etc.) tak i na dálku (vystřelující kyseliny, a jiné). Právě vyrovnanost všech stran při současné značné rozdílnosti technologií boje bude důležitou podmínkou hratelnost této hry. Což platí dvojnásobně pro multiplayer.

V současné době je hra ve stádiu vývoje. Tvůrci vymýšlejí a uvádějí do života nové jednotky a zdokonaluji nový engine hry, který si moc pochvalují. Zatím prý běží zcela v pohodě na Athlonu 800Mhz. Abych Vás však jen nestrašil, na jeho zrychlení, se prý ještě pracuje. Nevím jaké stroje máte doma Vy, nerad bych někoho podceňoval, já ale tvůrcům držím palce, ať se jim urychlit engine hry přece jenom ještě trošku podaří.