Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ohlédnutí za největší herní show roku. Jak to všechno funguje?

aktualizováno 
Je to sen téměř každého hráče. Návštěva herního veletrhu E3 slibuje čtyřdenní dýchánek s ještě nevydanými tituly, šanci narazit na proslulé vývojáře a ochutnat americkou kuchyni.

Ve veřejných prostorách je možné objevit spíše méně očekávané, či již vydané tituly.

Na papíře to zní jako ta nejlepší dovolená. Ve skutečnosti jsou to však jedny z nejnáročnějších dní v roce. Ale stěžovat by si mohl jen blázen. Vydat se na E3 je prestižní záležitost, které je třeba si vážit.

Loňský ročník se pro mne jako vůbec první cesta nesl ve znamení chaosu. Vše bylo nové, plné zmatků a nervů. Prošvihl jsem tak některé tiskové konference, nestíhal se přesouvat mezi herními prezentacemi a zapomínal jména méně známých vývojářů, se kterými jsem prováděl rozhovor.

Letos jsem již věděl, co mne čeká, a patřičně se na to připravil.

Herní veletrh E3 se tradičně odehrává v Los Angeles a třem dnům plným her předchází série tiskových konferencí. Ve městě tak strávíte zhruba pět dní. Jeden je vhodný na aklimatizaci a vyzvednutí akreditačních pásek, díky kterým vás na tiskové konference i výstaviště pustí.

e3 2014

Den druhý je určený tiskovým konferencím. Tradičně je pořádají společnosti Microsoft, Sony, Ubisoft a Electronic Arts. Každá společnost hostí jednu a všechny jsou od sebe vzdálené maximálně několik kilometrů.

To jsem ale loni nevěděl a jezdil mezi nimi automobilem z půjčovny. A jelikož je Los Angeles město s nadmíru hustou dopravou, bývá obtížné kdekoliv zaparkovat. Například na tiskovku Electronic Arts jsem proto přišel pozdě a dovnitř mne už nepustili.

Zkrátka zkušenosti. Letos jsem automobil zaparkoval poblíž první konference a mezi jednotlivými objekty se přesouval pěšky či v taxíku.

První konferenci pořádal Microsoft, a to v půl desáté ráno. Tu poslední Sony a končila v osm večer. Celý den tedy zapisujete dojmy z nově odhalených her i plánů jednotlivých společností a běháte mezi konferencemi.

e3 2014

Den to bývá tak nabitý, že zpravidla není čas na oběd a první větší pauzu představuje večeře. A pak honem do noci sepisovat dojmy.

My však letos nezískali pozvánku na konferenci Ubisoftu. Míst prý bylo málo a na Bonusweb jednoduše nezbyl "flek". Ta se přitom odehrávala odpoledne, a přebytečná chvilka tak byla ideální právě pro zasycení žaludku.

Uklidní vás až zkušenosti

Další den ráno pořádá tiskovou konferenci zpravidla ještě společnost Nintendo. Tu jsme se však rozhodli pokrýt z Prahy, a já se proto vydal přímo na výstaviště.

To se skládá ze tří hlavních částí. Východní a západní haly, doplněné o konferenční místnosti. Každá hala může mít zhruba půl kilometru čtverečního a jen přesun mezi nimi zabere zhruba deset minut. Mezi jednotlivými prezentacemi je proto vhodné mít třicet minut na přesun.

Podle toho jsem také letos sestavil svůj rozvrh. Většinu novinek totiž můžete vidět jen za zavřenými dveřmi, nebo se na ně bez předem sjednané schůzky čekají zdlouhavé fronty.

e3 2014

Výhodou je, že pro řadu společností se umístění stánků během let nemění. Při druhé návštěvě tak už mnohdy víte, kde ty či ony vývojáře hledat. Zatímco loni jsem vystresovaně běhal po areálu, letos jsem bez problémů vše stíhal. A ještě si ve volných chvílích často stihl vyzkoušet nějakou tu novinku.

Na výstavišti tedy strávíte zhruba okolo osmi hodin, kdy na vaše smysly ze všech stran útočí hlasitá hudba a blikající světla. A jak už to tak bývá, některé hry vás baví a u jiných zíváte nudou.

Řada prezentací jsou navíc ukázky, které hrají jen vývojáři a o titulu přitom hovoří. Někdy je to půlhodina až hodina plná informací, jindy se příliš nedozvíte.

Během dne zřídkakdy bývá čas na jídlo. A pokud se vám něco podaří ukořistit, je to nevzhledné, nedobré a ukrutně předražené. Zažil jsem ostatně situaci, kdy ke stánku s hamburgery přišel redaktor jedné z herních televizí a prohlásil: "Je to fakt hnusný a vy za to chce tolik peněz?" Prodávající však zachovali takt a nijak na něj nereagovali.

Fotogalerie

Po dni na výstavišti následuje cesta na hotel a večere. Zpravidla první plnohodnotné jídlo dne. Během té je třeba si odpočinout, čeká vás totiž ještě několik hodin psaní. Od práce tedy v noci slastně uleháte na pár hodin do postele a další den podnikáte to samé znovu.

Po konci výstavy si tedy vážíte možnosti ji navštívit. Zároveň jste ale vděční, že už to celé končí.

Je to několik dní plných vjemů a zkušeností s novými tituly. Žádné pohodové hraní či možnost "zaseknout" se u sympatické novinky se však nekoná. Je to práce. Skvělá, ale stále práce.

Autor:




Nejčtenější

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Další z rubriky

Odhalení sochy na počest videoherní série Dragon Quest v japonském Sumotu.
V Japonsku postavili sochu slizu na počest oblíbené hry

Hra Dragon Quest zaznamenala miliony prodaných kopií, teď se jí však dostalo další cti, když jí v japonském městě Sumoto nechali vztyčit sochu.  celý článek

The Wolf Among Us (PS3)
Telltale připravují pokračování Wolf Among Us, Walking Dead a Batmana

Během letošního ročníku Comics Conu v San Diegu oznámila firma Telltale pokračování rovnou tří oblíbených titulů najednou. Radovat se mohou fanoušci Wolf Among...  celý článek

Pokemon Yellow
Fanouškovská kombinace Pokémonů a Minecraftu musí skončit

Fanouškovský mod Pixelmon, který kombinoval dva kulturní fenomény dneška - Pokémony a Minecraft - musel na přání majitelů po čtyřech letech práce skončit.   celý článek

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
VEDOUCÍ ODDĚLENÍ 4PL PROJEKTU

DHL Express (Czech Republic) s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 45 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.