Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

  14:35aktualizováno  12. června 12:36
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Oculus Rift na herním veletrhu E3 v roce 2014 | foto: Andrej Brabec, Bonusweb.cz

Oproti předchozí verzi totiž displej utváří menší mřížky, a výsledný obraz tak působí o poznání lépe. Co lépe, je to rozdíl mezi dnem a nocí. Předchozí verze připomínala svítící tabule, na které můžete narazit na ulici. I zde byl obraz skládaný z řady bodů, které spojovaly obrovské černé mezery.

Virtuální realita Oculus Rift

Virtuální realita Oculus Rift

Helma navíc využívala menší rozlišení, a výsledek tak měl k ohromujícímu stavu daleko. Druhá vývojářská verze však nabízí detailnější obraz i citelně menší mřížku. Tu je sice stále možné vnímat, nijak zásadně však nerozptyluje. Na hry je tak již radost pohledět.

A situace by mohla být ještě lepší, pokud se potvrdí neoficiální informace o netradiční spolupráci Samsungu s tvůrci Oculus Rift. Kvalita displeje by tak měla stoupnout (čtěte více).

Co se týče hraní samotného, je to vskutku zcela nový zážitek. Posun je mnohem zajímavější, než jaký nabídlo například stereoskopické 3D, které dnes využívá řada filmů. To zážitek vylepšuje jen drobně. Nová éra virtuální reality však pohlcuje smysly.

Po prostředí se můžete rozhlížet zcela volně. Je však otázkou, nakolik bude technologie vhodná pro frenetické hry. Třeba pro střílečky hrané on-line.

10.června 2014 v 19:52, příspěvek archivován: 11.června 2014 v 22:00

Pred chvili jsme meli moznost vyzkouset Oculus Rift a je to bomba. Dojmy po navratu z vystaviste. pic.twitter.com/TULzVvrIMp

Při hbitém koukání do všech stran byste si ukroutili krk a téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu. Situaci by pochopitelně mohla řešit změna citlivosti, po které by otáčení nevyžadovalo tak dramatické pohyby. To ale může být v rozporu s jedním z hlavních lákadel zařízení. Tedy simulací zážitku jako z reálného světa.

Fotogalerie

Ošálit mozek však není jednoduché a já si při hraní připadal, jako bych se vznášel na vodě. Při některých pohybech kamery jsem měl jednoduše pocit, že se mnou prostředí hýbe. Nebylo to nepříjemné, působilo to však nepřirozeně.

První verze Oculu Rift mne loni zklamala a technologie tehdy působila přeceňovaně. Aktualizované zařízení je však uchvacující a výsledný produkt si s radostí koupím.

Virtuální realita nebude vhodná pro všechny hry, v kombinaci s inovativními tituly však nabídne zcela nový typ zážitků. A tomu se opravdu říká revoluce.

Autor:


Témata: Twitter, virtuální




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.