Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dominion - RPG bastard pro XboX a PC

  12:00
Dominion je jednou z nejzajímavějších her, které se chystají pro X-box a PC zároveň. Hlavní deviza spočívá v setření rozdílů mezi příběhovou RPG a online hrami podobného žánru. Z obou zkrátka bere jen to nejlepší.

Dominion Hlavní rysy PRG hry Dominion představila Alenka už před rokem a půl ve své obsáhlé novince. Od té doby se o nové hře společnosti Pharaoh Production moc nemluvilo a skoro to vypadalo, že Dominion skončí v pekle nikdy nerealizovaných projektů. Naštěstí pro všechny fanoušky RPG žánru se Pharaoh Production probudil a vydal sérii nových obrázků ze hry spolu s podrobnějšími informacemi o tom, jaký bude výsledek několikaleté práce hlavního designera Davida Allena a jeho týmu. I přes novou dávku screenshotů však není stanoveno datum uvedení hry na trh. Všechno závisí na... správně, na financování.

Předchozí hry Davida Allena byly zaměřené zejména na pokročilé hráče, kteří vyžadovali od hry nejenom jeden význam zkratky RP. Kromě RP jako roleplaying vyžadují někteří hráči také druhé RP – realplay. Rozdíl mezi hraním role a reálným hraním je významný, i když jej mnoho hráčů nevnímá. Roleplaying je jednoduše hraní role. S postavičkou elfského lučištníka se hardcore hráč stane opravdovým elfem, nebude Dominion ubližovat zvířatům a nebude se kamarádit se skřety. Hráč vyžadující realplay pak bazíruje na tom, aby herní svět odpovídal co nejvíce fyzikálním a dalším zákonům. V oblasti fantasy RPG to znamená přiblížení evropskému středověku. Takový hráč požaduje zbroje odpovídající skutečnosti, možnost okamžitého výstřelu z předem natažené kuše a podobné drobnosti, které normálního člověka ani nenapadnou. David Allen v několika rozhovorech potvrdil, že Dominion je určen co nejširšímu okruhu hráčů, takže se musel trochu krotit. Ve hře nakonec najdete spoustu prvků realplay, ale v systému hry jsou schované tak, aby o nich obyčejný hráč nemusel přemýšlet. 

Online ale ne masivně
Výjimečnost hry Dominion bude spočívat ve spojení klasického příběhu a hry jednoho hráče s možností multiplayeru a to až v 64 lidech. Tento počet je zajímavý zejména s ohledem na fakt, že primární platformou pro vývoj hry Dominion je XboX. Hraní ve více lidech umožňuje systém Dynamic Persistent Worlds. Ten je Dominion podobný způsobu, jakým fungují herní světy v onlinovkách jako je Ultima, kdy jednou vytvořený svět žije vlastním životem i poté, co se hráči odlogují. Logout tak neznamená konec dobrodružství, ale jen jeho přerušení. Samotný design herní mapy je bohatý a nabízí několik vizuálně odlišných oblastí jako jsou pouště, lesy, bažiny či skalní jeskyně. Reálný pocit ze hry má dodat i propracovaný systém střídání denních dob, počasí a ročních období. O rychlosti, jakou bude ubíhat herní čas zatím není nic známo, ale může se klidně stát, že se dobrodruh vydá do podzemí z rozkvetlé vesnice a vrátí se do sněhové vánice doprovázené hladovým vytím vlků.

Dobrodruzi a podruzi
Intuitivně je pojat i systém vývoje postavy, který je vlastně základem každé roleplaying hry. Obecně existují dva přístupy – jeden spočívá v rozdělování bodů zkušenosti do různých vlastností. Výsledkem tohoto přístupu pro obyčejného hráče je shánění informací o tom, jak nejlépe ty body rozdělit. Nakonec tak ve hře pobíhají hordy Dominion v podstatě identických postav podle jedné „nejlepší“ šablony. Druhou možností je dynamický vývoj, který reaguje na činnost postavy. Pokud postava používá v boji meč a štít, zdokonaluje se v boji s mečem a se štítem. Je to realističtější než získat body lukostřelbou a ty pak nacpat do magie, ale zase to svádí k nešvaru zvanému makrování – tupé opakování činnosti, která vylepšuje danou vlastnost, a to nejlépe bez přítomnosti hráče u počítače. U příběhových RPG makrování není takovou hrozbou, takže se autoři rozhodli pro dynamický vývoj postavy. Speciálních vlastností pak bude možné dosáhnout díky členství v některém ze specializovaných cechů nebo splněním questu. Válečníci budou samozřejmě moci využívat celé řady různých zbrojí, které mají v Dominion formu trojrozměrných objektů. Vliv na hru to nebude mít žádný, úroveň ochrany stanoví nějaká proměnná, ale postavička s oblečenou zbrojí bude vypadat mnohem lépe než při použití obyčejné textury. Stále platí už dávno oznámený systém dvou stran – dobra a zla s názvy Protectors a Destroyers. Každá strana Dominion má k dispozici tři rasy se svými výhodami a nevýhodami. Jediné, co se oproti původním předpokladům změnilo, je fakt, že ve hře s největší pravděpodobností nebude implementován systém jazyků odlišných pro každou rasu.

Kromě klasických hráčských postav k pořádnému RPG patří i pomocníci, kteří kolem hlavního hrdiny tvoří družinu. Dominion nabídne tři typy pomocníků. Dobrovolné společníky, zkrocené společníky a vyvolané společníky. Právě summoni a zkrocená zvířata budou velmi užiteční zejména v PvP bojích. Tak tak, Dominion podporuje i boje mezi hráči navzájem, které jsou správným kořením každé online RPG. S kořením se ale musí zacházet opatrně, což potvrdí každý, kdo se stal obětí PKček (Player Killer) na českém ultima serveru Dark Paradise. Možným problémům, s individui, která si vylévají komplexy z reálného života na slabších hráčích předchází Dominion systémem pravidel, která lze nastavit pro každý herní svět. PvP tak lze úplně zakázat nebo jen Dominion omezit jeho následky. Samozřejmostí je možnost blokování přístupu PK na server.

Příběhy a questy
Systém dynamické tvorby světa v sobě zahrnuje i knihovnu příběhů, do které sáhne pokaždé, kdy je stvořen nový svět. V závislosti na zvoleném příběhu dojde i k osazení světa různými typy monster. Připomíná to trochu metodu psaní básní taháním slov z klobouku, ale může to docela fungovat. Přeci jen, všechny příběhy už byly napsány, takže co. A to nemluvím o tom, že bych příběhy v online RPG úplně zrušil a nechal lidi, ať si svět oživí sami. Každopádně knihovna příběhů, pokud bude fungovat dobře, může výrazně prodloužit dobu, po kterou vás Dominion bude bavit – pokud dáte na příběhy.

Zajímavě vypadá i generování věcí, které hráč získá zabitím nepřítele. Vlastnosti monster a jejich síla bude ovlivňovat typ předmětu, který po sobě zanechají. Zjednodušeně lze říct, že čím těžší soupeř, tím sladší Dominion odměna. Princip nad jiné jednoduchý, ale o to účinnější. Díky specialitkám u některých příšer bude možné získat unikátní magické předměty a zbraně. Cílem tohoto systému je vyvarovat se znechuceného odhazovaní věcí z potvor, které se týkalo zejména Diabla II.

Protože není Dominion typickou online hrou, musí se po svém vypořádat i s ekonomikou a výrobou předmětů. Nuže, předměty nebudou moci hráči samostatně vyrábět, ale kombinací několika předmětů mohou vytvořit předmět nový s lepšími vlastnostmi. Z obyčejného meče tak bude moci schopný „řemeslník“ vyrobit kouzelný plamenný meč. Výsledkem má být zvýšení hodnoty speciálních předmětů a vážnosti těch, kteří je dokáží sestavit.

Stejně zvláštní má být i systém kouzel. Je pravda, že originality systému z Dungeon Mastera nedosahuje, ale příslib neustálého a nekonečného vylepšování kouzel včetně jejich vizualizace vypadá zajímavě. Jak říká David Allen: Fireball I je v podstatě nezajímavá ohnivá kulička, která se rozprskne o nepřítele. Ale Firebal XXI Dominion bude vypadat jako ohňostroj. Za plynulými změnami síly kouzel a jejich vizualizace opět stojí dynamické skriptování.

Pro ješitné hráče
Touha být nejlepší je člověku vlastní, speciálně pak Power Playerům, což je další fenomén online RPG her. Poznáte je snadno, mají nejskvělejší zbroj, krásného oře a bývají neuvěřitelně protivní. Tito jedinci se vyznačují až chorobnou snahou vyniknout v boji. V Ultimě online a dalších MMRPG však chybějí přesné žebříčky a tak jediným měřítkem síly je případný úspěch v turnaji či domluveném PvP souboji. V Dominionu se však Power Playeři budou cítit jako doma. Hra nabízí hned dva způsoby vyhodnocování těch nejlepších hráčů.

Síň rekordů je klasickým žebříčkem, který řadí hráče podle jejich úspěchu v různých oborech činnosti. Síň slávy má třeba i Diablo, ale pro obyčejné hráče nebylo možné dostat se do čelních pozic. Ty byly vyhrazené Dominion právě čistým Power Playerům, kteří hrají třeba deset hodin denně, což si normální člověk nemůže dovolit. Dominion oproti tomu počítá s třístupňovým oceňováním hráčů v závislosti na čase, který stráví hrou.

Druhým způsobem soutěžení mezi hráči bude Sál výzev – místo určené k domlouvání a provádění PvP soubojů (tentokrát opravdu spíše pro Power Playery). Specialitou této záležitosti bude princip arény. Souboj totiž budou moci sledovat ostatní hráči. Podle úspěšnosti v soubojích bude stoupat pověst hráče i jeho vlastní ego. Vítěz jistě dostane i nějakou tu odměnu a v rámci roleplayingu se dočká i něžné náruče nějaké té princezny.

Přehled vlastností hry Dominion je impresivní stejně jako screenshoty, které Pharaoh Productioni pustil do světa. Bohužel ani sám David Allen dnes neví, kdy by se mohl Dominion objevit na pultech obchodů. Dost možná neví ani to, jestli se dokončení RPG Dominion opravdu dočkáme.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry

Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...

Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední slíbil Netflix

Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...