Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOOM otočil. Kritizovanou síťovou hru raději upravuje odlišné studio

  17:00aktualizováno  17:00
Letošní díl DOOM je v sólo kampani perfektní poklonou značce, on-line zápolení se však stalo terčem časté kritiky. A další práci na síťové hře vývojáři z id Software berou z rukou externího studia Certain Affinity, které ji doposud vytvářelo.

Hra více hráčů je pod palbou z řady různých důvodů. Na její problematické pojetí Bonusweb upozorňoval již v dubnu po zkušenostech s uzavřeným betatestem (čtěte více) a otevřenou betu na Steamu doporučovalo jen 37 % lidí.

Po vydání pak lidé on-line zápolení sepsuli kvůli absenci standardních funkcí. Chybělo například nastavení parametrů zápasu, volba mapy či možnost zakládat soukromé servery. V titulu neobjevíte ani vyhledávání zápasů a hru přitom sužuje početná skupina lidí s podvodnými programy (cheateři).

„O DOOM jako síťovou hru budeme pečovat naplno,“ řekl pro britský server Eurogamer hlavní producent hry Marty Stratton. „Na soukromých zápasech s možností nastavit jejich parametry již pracujeme a funkci můžete očekávat v létě jako součást bezplatné aktualizace.“

Bonusweb navíc v dřívějším článku upozornil, že v alfa verzi titulu bylo možné objevit funkce, které z betaverze zmizely.

I k tomu se Stratton pro Eurogamer vyjádřil, když řekl: „V alfě bylo několik vývojářských nástrojů, jež bylo před vydáním ještě potřeba vylepšit. Na většině z nich již pracujeme v rámci plánovaných aktualizací.“

V síťové hře DOOM se tak objeví například počítačem řízení protivníci (boti), které vytváří John Dean. Ten je autorem umělé inteligence pro Return to Castle Wolfenstein a Enemy Territory: Quake Wars. „John je ale také hlavním programátorem SnapMap, je proto velmi vytížený,“ vysvětluje Stratton.

DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)

Síťová hra v DOOM

Boti by se později měli objevit i v úrovních vytvořených nástrojem SnapMap. Funkci však vývojáři budou vydávat po částech a režim, pro který počítačem řízení protivníci vyjdou jako první, určí hráči.

Největší prioritou jsou však soukromé zápasy a v úvodní etapě budou fungovat na základě pozvánek, které můžete zasílat přátelům. „Máme pocit, že tím uspokojíme bezprostřední potřebu většiny lidí,“ řekl Stratton. Klasické vyhledávání ve výpisu zápasů však vývojáři zvažují taktéž.

Pro DOOM navíc vznikne dodatečný placený obsah a první střípky by vydavatelství Bethesda mělo odhalit v noci z neděle na pondělí, a to v rámci show před herní akcí E3.

Rozšíření však vzniká přímo ve studiu id Software, které je i autorem kampaně. Kritizovanou síťovou složku přitom vytvářelo externí studio Certain Affinity.

Oficiálním důvodem pro změnu týmu je uvolnění vývojářských kapacit v id Software po dokončení sólo části hry. My však tipujeme, že za tím bude i zpackané pojetí on-line módů. V recenzi titulu jsme ostatně napsali, že právě síťová hra je jediným důvodem, proč DOOM nebyl dokonalým počinem (čtěte text).

Autor:




Nejčtenější

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Ilustrační foto
Za útoky na Minecraft a Runescape půjde mladý hacker do vězení

Teprve dvacetiletý mladík byl v Británii odsouzen na dva roky vězení za výrobu programu, který posloužil k útokům mmj. i na servery herních firem.   celý článek

Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek
Těhotná? Nechte si poradit od zkušených maminek

Přihlaste se na eMimino.cz a zeptejte se zkušenějších maminek na cokoliv, co vás zajímá.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.