Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOOM otočil. Kritizovanou síťovou hru raději upravuje odlišné studio

  17:00aktualizováno  17:00
Letošní díl DOOM je v sólo kampani perfektní poklonou značce, on-line zápolení se však stalo terčem časté kritiky. A další práci na síťové hře vývojáři z id Software berou z rukou externího studia Certain Affinity, které ji doposud vytvářelo.

Hra více hráčů je pod palbou z řady různých důvodů. Na její problematické pojetí Bonusweb upozorňoval již v dubnu po zkušenostech s uzavřeným betatestem (čtěte více) a otevřenou betu na Steamu doporučovalo jen 37 % lidí.

Po vydání pak lidé on-line zápolení sepsuli kvůli absenci standardních funkcí. Chybělo například nastavení parametrů zápasu, volba mapy či možnost zakládat soukromé servery. V titulu neobjevíte ani vyhledávání zápasů a hru přitom sužuje početná skupina lidí s podvodnými programy (cheateři).

„O DOOM jako síťovou hru budeme pečovat naplno,“ řekl pro britský server Eurogamer hlavní producent hry Marty Stratton. „Na soukromých zápasech s možností nastavit jejich parametry již pracujeme a funkci můžete očekávat v létě jako součást bezplatné aktualizace.“

Bonusweb navíc v dřívějším článku upozornil, že v alfa verzi titulu bylo možné objevit funkce, které z betaverze zmizely.

I k tomu se Stratton pro Eurogamer vyjádřil, když řekl: „V alfě bylo několik vývojářských nástrojů, jež bylo před vydáním ještě potřeba vylepšit. Na většině z nich již pracujeme v rámci plánovaných aktualizací.“

V síťové hře DOOM se tak objeví například počítačem řízení protivníci (boti), které vytváří John Dean. Ten je autorem umělé inteligence pro Return to Castle Wolfenstein a Enemy Territory: Quake Wars. „John je ale také hlavním programátorem SnapMap, je proto velmi vytížený,“ vysvětluje Stratton.

DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)

Síťová hra v DOOM

Boti by se později měli objevit i v úrovních vytvořených nástrojem SnapMap. Funkci však vývojáři budou vydávat po částech a režim, pro který počítačem řízení protivníci vyjdou jako první, určí hráči.

Největší prioritou jsou však soukromé zápasy a v úvodní etapě budou fungovat na základě pozvánek, které můžete zasílat přátelům. „Máme pocit, že tím uspokojíme bezprostřední potřebu většiny lidí,“ řekl Stratton. Klasické vyhledávání ve výpisu zápasů však vývojáři zvažují taktéž.

Pro DOOM navíc vznikne dodatečný placený obsah a první střípky by vydavatelství Bethesda mělo odhalit v noci z neděle na pondělí, a to v rámci show před herní akcí E3.

Rozšíření však vzniká přímo ve studiu id Software, které je i autorem kampaně. Kritizovanou síťovou složku přitom vytvářelo externí studio Certain Affinity.

Oficiálním důvodem pro změnu týmu je uvolnění vývojářských kapacit v id Software po dokončení sólo části hry. My však tipujeme, že za tím bude i zpackané pojetí on-line módů. V recenzi titulu jsme ostatně napsali, že právě síťová hra je jediným důvodem, proč DOOM nebyl dokonalým počinem (čtěte text).

Autor:




Nejčtenější

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Assassin's Creed: Rebellion
Chystaný mobilní Assassin's Creed: Rebellion děsí infantilní grafikou

Chystaná mobilní hra na motivy populární série kopíruje úspěšný Fallout Shelter. Model free 2 play a dětská grafika však běžné příznivce série příliš...  celý článek

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Další z rubriky

Black Mesa
Předělávka legendárního Half-Life bude hotová do konce roku

Black Mesa, restaurovaná verze geniálního Half-Life, se sice o půl roku odkládá, první screenshoty z mimozemské části hry však vypadají skvěle.   celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.