DOOM otočil. Kritizovanou síťovou hru raději upravuje odlišné studio

  • 4
Letošní díl DOOM je v sólo kampani perfektní poklonou značce, on-line zápolení se však stalo terčem časté kritiky. A další práci na síťové hře vývojáři z id Software berou z rukou externího studia Certain Affinity, které ji doposud vytvářelo.

Hra více hráčů je pod palbou z řady různých důvodů. Na její problematické pojetí Bonusweb upozorňoval již v dubnu po zkušenostech s uzavřeným betatestem (čtěte více) a otevřenou betu na Steamu doporučovalo jen 37 % lidí.

Po vydání pak lidé on-line zápolení sepsuli kvůli absenci standardních funkcí. Chybělo například nastavení parametrů zápasu, volba mapy či možnost zakládat soukromé servery. V titulu neobjevíte ani vyhledávání zápasů a hru přitom sužuje početná skupina lidí s podvodnými programy (cheateři).

„O DOOM jako síťovou hru budeme pečovat naplno,“ řekl pro britský server Eurogamer hlavní producent hry Marty Stratton. „Na soukromých zápasech s možností nastavit jejich parametry již pracujeme a funkci můžete očekávat v létě jako součást bezplatné aktualizace.“

Bonusweb navíc v dřívějším článku upozornil, že v alfa verzi titulu bylo možné objevit funkce, které z betaverze zmizely.

I k tomu se Stratton pro Eurogamer vyjádřil, když řekl: „V alfě bylo několik vývojářských nástrojů, jež bylo před vydáním ještě potřeba vylepšit. Na většině z nich již pracujeme v rámci plánovaných aktualizací.“

V síťové hře DOOM se tak objeví například počítačem řízení protivníci (boti), které vytváří John Dean. Ten je autorem umělé inteligence pro Return to Castle Wolfenstein a Enemy Territory: Quake Wars. „John je ale také hlavním programátorem SnapMap, je proto velmi vytížený,“ vysvětluje Stratton.

DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)

Síťová hra v DOOM

Boti by se později měli objevit i v úrovních vytvořených nástrojem SnapMap. Funkci však vývojáři budou vydávat po částech a režim, pro který počítačem řízení protivníci vyjdou jako první, určí hráči.

Největší prioritou jsou však soukromé zápasy a v úvodní etapě budou fungovat na základě pozvánek, které můžete zasílat přátelům. „Máme pocit, že tím uspokojíme bezprostřední potřebu většiny lidí,“ řekl Stratton. Klasické vyhledávání ve výpisu zápasů však vývojáři zvažují taktéž.

Pro DOOM navíc vznikne dodatečný placený obsah a první střípky by vydavatelství Bethesda mělo odhalit v noci z neděle na pondělí, a to v rámci show před herní akcí E3.

Rozšíření však vzniká přímo ve studiu id Software, které je i autorem kampaně. Kritizovanou síťovou složku přitom vytvářelo externí studio Certain Affinity.

Oficiálním důvodem pro změnu týmu je uvolnění vývojářských kapacit v id Software po dokončení sólo části hry. My však tipujeme, že za tím bude i zpackané pojetí on-line módů. V recenzi titulu jsme ostatně napsali, že právě síťová hra je jediným důvodem, proč DOOM nebyl dokonalým počinem (čtěte text).