Doom 3 pro Xbox byl jasná trefa do černého. Konverze z PC neobsahovala žádné zbytečné chyby a i když byly některé lokace ve finálním kódu hry mírně zkráceny, tak nedošlo k ničemu markantnímu a konečný produkt šlo bez pochyb označit za více než dobrý. Přibližně v době vydání xboxového Doomu 3 však pro PC vycházel očekávaný datadisk Resurrection of Evil, a konzolovým hráčům se tehdy začala v hlavě honit jedna znepokojující otázka: dočkáme se Resurrection of Evil vůbec někdy? Naštěstí se i díky výše zmiňované kvalitě konverze stal Doom 3 komerčně úspěšným titulem i pro Xbox, a tak bystré hlavy z Activisionu usoudily, že nebude špatný nápad popíchnout kluky z ID Software, ať vytvoří ten povedený datadisk k Doomovi 3 i pro Xbox. Slovo dalo slovo a hoši z ID Software se rozhodli, že tímto úkolem opět pověří kámoše z Nerve, kteří se obřím dílem podíleli na vývoji tohoto datadisku pro PC. Portu pro Xbox tak již nic nebránilo a po pár měsících si Vzkříšení Zla mohou zahrát všichni majitelé první konzole od Microsoftu. Navíc nevyžaduje Doom 3: Resurrection of Evil (dále jen ROE) pro Xbox nutnost vlastnit originálního Dooma 3. Tvůrci tak hru pasovali na stand alone datadisk.
Čím by byl Doom bez svých typických zbraní? Samozřejmě ničím.
ROE se odehrává necelé dva roky po událostech viděných v Doom 3. Union Aerospace Corporation ukončila výzkum veškerých abnormálních aktivit na povrchu Marsu a po uzavření základny jen dále monitoruje veškeré dění hezky zpovzdálí. Zlo si však nedá pokoj a šílený doktor, který nám na konci Dooma 3 prošel zajímavou transformací (a kterému nemůžu za žádnou věc přijít na jméno) se dal v pekle dohromady s partičkou zvanou Hunters (lovci) a v plánu má teď kromě vyhlazení celé lidské rasy získat velmi cenný artefakt oplývající nadpřirozenou silou. V tu chvíli se ocitáte v roli bezejmenného mariňáka/inženýra (tak vás ve hře opravdu nazývají :-) UAC, který má za úkol vyšetřit záležitost ohledně nevyjasněné aktivity na Marsu. Samozřejmě se to týká onoho artefaktu, po kterém se kromě vás a vaší nadřízené doktorky McNeilové shání i půlka pekla. Tento artefakt v podobě bijícího lidského srdce se zdá být z počátku k ničemu, ale brzy zjistíte, že v oboru absorpce je užitečnější i než ta příslovečná houba.Vždy po poražení některého z Hunterů (kteří nám hezky plní funkci bossů) totiž díky tomuto šikovnému „talismanu“ získáte veškeré jejich schopnosti. A že je o co stát! Hell Time vám umožní zpomalovat čas, což není jen kosmetická pomůcka, jak by se na první pohled mohlo zdát. Souboje s nepřáteli jsou díky této schopnosti daleko lehčí i díky tomu, že na rozdíl od zpomalených protivníků se pohybujete stále stejně rychle. Navíc ve hře narazíte na hlavolamy, které ke splnění zpomalení času přímo vyžadují. Mezi další unikátními schopnosti patří Berserker (dočasné zvýšení síly) a nesmrtelnost. Tento artefakt tedy rozhodně neslouží jen jako dekorace.
Co se týče zbrojního arzenálu ROE, musel jsem se osobně těžce vypořádat s absencí motorové pily.
Čím by byl Doom bez svých typických zbraní? Samozřejmě ničím, a proto i ROE nabízí početný arzenál střelných zbraní všech možných kalibrů, velikostí i typů. Samozřejmě tedy nesmí chybět plazmová puška, rotační kulomet a BFG. Návrat hlásí i většina dalších kousků z původního Doomu 3 a ve hře se objeví i pár nováčků. První z nich je spíše staronový a jedná se dvouhlavňovou brokovnici známou z Doomu 2. Druhý z dvojice nových zbraní v ROE nese název Grabber a jedná se o jakousi kopii Gravity Gun z Half-Life 2. Pomocí Grabberu můžete zvedat předměty, takže zasypaná chodba se s pomocí této zbraně stane za chvíli přístupná apod. Navíc můžete s Grabberem chytat firebally od Impů, HellNightů a jiné havěti a házet jim je zpět. Dojde-li vám tedy munice, stane se v mnoha situacích Grabber tím nejužitečnějším pomocníkem. Zajímavější se díky Grabberu stanou i souboje s kostlivcem Revenantem. Jeho rakety sice chytat nemůžete, ale můžete měnit jejich směr. O zábavu je tedy postaráno. Upgradovatelný artefakt a Grabber přímo ovlivňují hratelnost a přinášejí do hry nové situace. Bez jejich použití byste se i v mnoha případech nedostali dále a tito dva pomocníci se stávají absolutní nutnosti k postupu hrou.Co se týče zbrojního arzenálu ROE, musel jsem se osobně těžce vypořádat s absencí motorové pily, ale se zbytkem včetně Grabberu a dvouhlavňové brokovnice jsem byl na výsost spokojený. Největší výtkou, kterou většina hráčů směřovala na adresu původního Doomu 3, byl nedostatek světla v jednotlivých úrovních. Většina úrovní byla totiž (snad s výjimkou pekla) jedna stereotypní chodba za druhou. To vše se v ROE změnilo k lepšímu. Chodby jsou lépe osvětleny a navíc se dočkáte i několika výzkumných laboratoří se zajímavou výbavou a daleko více se též podíváte na povrch samotného Marsu. Pamětníci jistě při procházení úrovně zamořené kyselinou v ochranném obleku zamáčknou slzu nostalgie. Všechny lokace jsou tedy opatřeny více zdroji světla a bloudění ve tmě vás rozhodně v žádném případě nečeká. Navíc (a teď se podržte) je ruční pistole opatřena baterkou!
|
|
ROE je skvělá hororová akce z pohledu první osoby, která v mnoha ohledech přesahuje kvalitu originálního Doomu 3. Celé ROE sice netrvá déle než sedm hodin, ale vezmeme-li v potaz, že hra stojí pouhých osm stovek, tak není co řešit. A zmínil jsem se, že ROE obsahuje i plné verze Ultimate Doom, Doom II a Doom II: Master Levels?
Doom 3: Resurrection of Evil | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|