DOOM (PC verze)

DOOM (PC verze) | foto: Andrej Brabec

Neděste se, zní z id Software. Studio přiblížilo možnosti PC verze DOOM

  • 4
Letošní DOOM ve verzi pro počítače si od řady lidí vysloužil kritiku. Během betatestu totiž chybělo nastavení zcela základních prvků, nešlo například zrušit omezení počtu snímků za vteřinu či upravit šířku zorného pole (FOV). Chyběla také podpora monitorů s poměrem stran 21:9.

Vývojáři však komunitu na oficiálním blogu ubezpečili, že tyto prvky v plné verzi chybět nebudou.

„V reakci na vaši zpětnou vazbu jsme mezi uzavřenou a otevřenou betou zapracovali řadu změn. A vážíme si jakýchkoliv dalších připomínek, které jste s námi během otevřeného testu sdíleli,“ napsal Robert Duffy, technický ředitel v id Software.

Duffy zmiňuje, že hraní na PC je pro id Software součástí DNA a zaměstnanci studia si hry sami rádi detailně nastavují. Chybět by proto nemělo menu s pokročilými možnostmi pro grafiku, ale i další prvky. Například tvar zaměřovače, schování rukou či vertikální synchronizace obrazu.

DOOM (PC verze)
DOOM (PC verze)

V dalších příspěvcích na blogu tvůrci plánují přiblížit technologické jádro hry a triky, které využívají pro snížení minimálních nároků.

DOOM vychází 13. května, a to pro PC, PlayStation 4 i Xbox One. Bonusweb ze síťové hry přinesl první dojmy, které lze shrnout jako jedno velké zklamání (čtěte o dynamice hry).

Vývojáři očekávají, že v plné verzi objevíte nastavení pro:

  • Chromatic Aberration Toggle
  • Shading Quality
  • Post Process Quality
  • Lights Quality
  • Particles Quality
  • Game F/X Quality
  • Decal Quality
  • Directional Occlusion
  • Reflections Quality
  • Depth of Field Toggle
  • Decal / Texture Filtering
  • Motion Blur Quality / Toggle
  • Sharpening Amount
  • Lens Flare Toggle
  • Lens Dirt Toggle
  • Texture Atlas Size
  • Show Performance Metrics
  • Resolution Scaling
  • UI Opacity
  • Film Grain
  • Rendering Mode
  • FOV Slider
  • Simple Reticle
  • Show First-person Hands Toggle
  • Use Compute Shaders
  • Vsync (support or triple buffering)
  • Manually Lock Framerate (un-locked by default)