Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První informace z odhalení nového Doomu. Staromilci vrní blahem

  13:30aktualizováno  13:30
Radostný výčet informací je tentokrát třeba začít něčím negativním. I nový Doom jde totiž ve šlépějích mnoha moderních her, a vynechal tak číslovku i podtitul. Ač jde o čtvrtý díl, hra se jmenuje jednoduše Doom.

Záblesky nelidských stvoření v upoutávce na DOOM. | foto: Bethesda

Jinak se ovšem zdá, že hra splňuje téměř vše, co jsme si v redakci přáli. Je to svižná střílečka, která respektuje své kořeny a s trochou štěstí vyloudí i nostalgickou slzu. Zapomeňte na skrývání se v rozích a regeneraci zdraví. Tohle je čistokrevná akce.

A připomíná to hned od začátku. Vrací se tedy klasické uživatelské rozhraní s počtem životů vlevo a počtem nábojů vpravo.

Nepřátele i tentokrát budete masakrovat pestrým arzenálem, který zahrnuje skutečné zbraně i absurdní nástroje masového ničení. Nechybí však ani symboly série, tedy motorová pila a dvouhlavňová brokovnice.

Doom pohání technologie idTech 6, se kterou ještě žádná hra nevyšla, takže by měl nabídnout strhující podívanou. Stylově je však prostředí nového Doomu blíže spíše sci-fi než satanistickým výjevům některých míst z prvních dvou her.

Hlavním herním principem Doomu jsou nicméně souboje. Každé monstrum má odlišnou dynamiku i schopnosti, a společně tak vytvářejí unikátní situace, které je třeba řešit. Na rozdíl od předchozích dílů však hráč nebude spoléhat jen na zbraně. Významný totiž bude i boj zblízka a to za pomoci nohou a rukou.

Omráčeným nepřátelům budete utrhávat končetiny, prokopávat hlavy a lámat vazy. Někdy také protivníky překopnete přes zábradlí či jim vytrhnete srdce a vrazíte jim ho do krku.

Tím však výčet krvavých prvků nekončí. Brutální budou i některá řešení nebojových situací. Například otevírání dveří pomocí otisku prstů, pro které utrhnete ruku mrtvému vědci a tu k přístroji přiložíte.

Pohyb ve hře působí jako by se inspiroval v letošní akci Titanfall. Hlavní postava totiž může provádět dvojité skoky, kterým napomáhá raketový batoh, a dokáže se rovněž akrobaticky přitahovat na vyvýšené plošiny.

Ve zkratce by tedy nový Doom měl být frenetická akce plná krvavých soubojů s plejádou tradičních i nových pekelníků. Vrací se například monstra jako hell knight, cyber demon, či revenant. Zatím však ve vzduchu visí otázka, zda titul nebude příliš lineární. Labyrintová struktura úrovní přitom byla jedním z významných prvků původní hry.

O datu vydání zatím vývojáři nehovoří. Kromě sólo kampaně však slibují i propracovanou síťovou hru se zaměřením na soutěživé zápolení. Nový Doom vyjde pro PC a konzole Xbox One i PlayStation 4.

A co na pojetí nového Doomu říkáte vy? Líbí se vám nostalgické pojetí hry, nebo ho považujete spíše za zpátečnictví?

Autor:


Témata: DOOM




Nejčtenější

No Man’s Sky (PS4)
GLOSA: Je No Man’s Sky podvod roku? Ne, jen oběť přehnaných ambic

Od ambiciózního vesmírného simulátoru No Man’s Sky se čekalo mnoho, tenhle druh slávy by si však autoři určitě rádi odpustili.  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.