Ilustrační obrázek z DOOM

Ilustrační obrázek z DOOM

Legendární návrhář John Romero vytvořil úroveň pro původní DOOM

  • 7
John Romero svůj nový projekt propaguje mapou pro DOOM, která je předělávkou klasiky E1M4. Původní úroveň totiž Romero nenavrhoval, a je to tedy jeho vize, jak by mapa bývala vypadala.

Mapa se jmenuje The Inmost Dens, soubor nese název E1M4b a stáhnout ho lze z Dropboxu. Návrh má naznačit, jak se bude hrát Romerův čerstvě odhalený projekt Blackroom.

Ten má totiž odkazovat na hry ze staré školy a připomínat právě klasiky jako DOOM a Quake. Chybět tak nemá speciální pohyb (strafe jumping), arénový návrh úrovní a skákání za pomoci raket střílených pod vlastní nohy.

K mapě pro DOOM pak Romero napsal: „Musíte bedlivě sledovat veškerý pohyb. Tohle prostředí není tím, čím se zdá být.“

26.dubna 2016 v 20:41, příspěvek archivován: 27.dubna 2016 v 16:46

Time for a surprise! This is the kind of classic FPS gameplay I'm promising. [[ E1M4b ]] https://t.co/JmlrJmL9Sd pic.twitter.com/UpObtLIfNP

Pro Romera je to již druhá úroveň, kterou letos pro DOOM vydal. Ta první byla nezvykle obtížná a cílem prý bylo procvičit návrhářské schopnosti před vývojem nového projektu.

Na Blackroomu pracuje s grafikem Adrianem Carmackem. Společně s ním a dvěma dalšími lidmi ostatně v roce 1991 zakládali studio id Software, kde vznikly hry Wolfenstein, DOOM a Quake.

Blackroom je momentálně možné objevit na Kickstarteru, kde autoři v rámci komunitního financování žádají o 700 tisíc dolarů. Tedy zhruba o 16,8 milionu korun. A lze předpokládat, že kampaň slouží především k propagaci a potvrzení zájmu o projekt. V rámci vývoje moderní střílečky by to totiž byl vskutku malý rozpočet.

Romero přislíbil, že všechny úrovně pro Blackroom bude navrhovat sám. Ke hře se nemá prodávat stahovatelný obsah, chybět však nebude podpora modifikací a kromě klasické síťové hry titul nabídne i desetihodinovou sólo kampaň.

Vydání je plánováno na zimu 2018.