Dota 2

Dota 2 bude kopií originálu s něčím navíc

  • 13
Původně šlo jen o přídavnou mapu k Warcraftu 3. Nyní bude Dota plnohodnotným titulem, ve kterém se bude hrát o miliony.

Jedno se musí společnosti Valve nechat. Tvůrci Half-Life, Team Fortress 2 či Portal ví, jak zaujmout. Na veletrhu Gamescom neprezentovali titul Dota 2 poprvé jen veřejnosti, ale rovnou v něm pro profíky vyhlásili turnaj honorovaný jedním milionem dolarů.

Jakoby říkali: "Podívejte se, Dota 2 bude stejně úspěšný a velký titul  jako Defense of the Ancients nebo možná ještě víc." Obzvlášť v Asii je tato modifikace pro Warcraft 3 extrémně oblíbená a v turnajích se protočí velké částky odměn. Dota 2 coby samostatná hra má nyní za úkol tento kolos nahradit a zároveň se postavit sílící konkurenci v podobě League of Legens a Heroes of Newerth.

Valve samozřejmě dobře ví, že skvěle fungující věci se nevyplatí v jádru měnit. Herní princip Dota 2 se proto od Defense of the Ancients neliší ani trochu. Na mapě se střetávají pětičlenné týmy hrdinů. Bok po boku s počítačem řízenými vojáky bojují v taktických týmových bitvách s hlavním cílem zničit nepřátelskou základnu.

Dota 2

Kromě toho sbíráte zlato, stejně jako zkušenosti, kupujete výzbroj a učíte se novým schopnostem. Je to zkrátka jedinečný mix hry na hrdiny a strategie, který je přes přibývající klony stále atraktivní a především dynamický.

Momentálně sestává Dota 2 z jedné jediné mapy, která je přesnou kopií původní mapy z Defense of the Ancients. Také hrdiny a jejich talenty známe z originálu. Hráči pak na dění shlíží z izometrického pohledu ve stylu Warcraftu 3. Dota 2 tak na první pohled působí jako věrná kopie původního fanouškovského výtvoru.

To se mnohým může zdát nudné, ale ve skutečnosti není. Pro fanoušky Defense of the Ancients je to vlastně ta nejlepší možná zpráva. Základ tedy zůstane stejný, ovšem Valve chce hru neustále rozvíjet. Budou tak přibývat nové mapy, noví hrdinové a možná se dočkáme i možnosti hraní tří proti třem, které konkurence už umí.

Postupem času jsou myslitelné také nové herní prvky. K jejich implementaci si ale tvůrci chtějí obstarat co možná nejširší okruh ohlasů hráčské základny.

Dota 2

V případě on-line hraní bude Dota 2 logicky využívat platformu Steam, která patří právě Valve. Autoři tak jistě využijí všech jejích výhod, mimo jiné i za účelem demonstrace schopností Steamu.

Pro hráče to mimo jiné znamená možnost nastavit si klávesové zkratky přímo ve Steamu. Ty se pak uloží na centrální server. Hráčům pak stačí připojit se odkudkoliv na svůj účet a využívat přednastavených zkratek. Jak známo, na vyšší úrovní hraní Dota jsou klávesové zkratky nutné.

Běžní hráči naopak jistě ocení systém přiřazování vhodných spoluhráčů a soupeřů. V Dota 2 totiž zkušenosti hrají obrovskou roli a týmové práci a taktikám je třeba se učit postupně. Steam by přitom měl dokázat vyhodnotit i nejmenší nuance herního stylu, například nakolik hráč zvládá jednotlivé hrdiny či zda se adekvátně účastní týmové hry. Ve výsledku by tak všichni hráči měli hrát s odpovídajícími partnery.

Dota 2

Ačkoliv se Dota 2 zdá být již hotovým titulem, zatím není jisté, zda vyjde ještě letos. Autoři totiž nechtějí podcenit nejdůležitější část vývoje, tedy testování. Hra musí být skutečně perfektně vyvážená, aby mohla splnit cíl Valve a etablovat se jako jeden z tahounů e-sportu.

Zatím není dokonce jasné ani to, jestli bude Dota 2 placeným titulem nebo jestli bude k základnímu hraní přístupná zdarma a platit se bude až za různé doplňky. Vzhledem ke konkurenci a původní hře se jako pravděpodobnější jeví druhá možnost.