Znáte to, jdete si takhle s roštěnkou po promenádě a najednou se na vás vyřítí banda hajzlů, co vás zkopou jak kopačák, oberou a navíc vám odtáhnou vaši starou, která zrovna jako na potvoru dostala nabídku na focení pro Playboy. Koho by tohle nenaštvalo, že jo? Hele, žádný strach, umíte karate, máte stejně šikovného (postiženého) bráchu, tak proč se vlastně zdržujeme? Navléknout hadry, obout se do kanad a jde se zmlátit ulice. Double Dragon Advance (DDA) vás přenese zpět do roku 1987, kdy se poprvé objevili na automatech Billy a Jimmy Lee.
Jako správnej frája musíte samozřejmě mít pořádné auto, to je logické. A taky je logické, že v garáži musí začínat celá hra, páč tenhle DDA je jen remake a z původní hry je okopčené snad všechno. I ten začátek. Prostě vylezete z garáže ve stylově modrém nebo červeném kompletu, zkrátka pěkně nakreslený hošík. A kdyby jen nakreslený, dokonce i rozanimový je moc pěkně. Když chvíli nic neděláte, udělá vám pózu jako Neo v Matrixu, když elegantně ukázal Smithovi, ať si pro něj jde a nestojí jak spařené štětiny na poraženém praseti. Teda i když je to trochu zarážející, tak v klasickém duchu zůstalo i jednoduché pozadí, které se sice hýbe, ale poněkud mu uniká rozdíl mezi popředím a pozadím. Jo, jinak grafika se dá zhodnotit jako slušná, žádný zázrak to sice není, ale pajďuláky na obrazovce rozeznáte.
Soundtrack - aka doprovodná hudba - je více či méně předělávka klasického DD s příměsí DD2 a Neo-Geo Double Dragona (klasická bojovka "one vs one", podle mého dost velké Béčko za 60%). Ona už ta úvodní znělka v klasickém DD je hodně dobrá a snad ani nepotřebovala předělávat. Tedy nechci být za ignoranta, ale mně osobně připadal hudební doprovod horší než v automatové verzi, nicméně je pravdou, že od chrchlavého repráčku GBA toho moc chtít nemůžu. Se zvuky je to jednodušší, páč od těch nikdo moc čekat nemůže. Na rozdíl od KOF na GBA se tady zvuky byť vzdáleně, ale přeci jen podobají tomu, co mají znázorňovat. Když vás někdo kuchne kudlou, tak to taky tak zní, a když vám řachne dynamit pod nohama, taxe sice zrovna neradujete, ale aspoň to hezky bouchne ;-)
Největší prdu ale schytala hra v ovládání. Z klasických tří tlačítek se přešlo na čtyři, jenže to čtvrté je IMHO úplně, ale ÚPLNĚ … víte k čemu? Klasika je u DD kopy, ruce, skok. Čtvrté tlačítko je jakýsi blok, sloužící i jako parry, akorát trochu nepoužitelný hlavně díky tomu, že jakmile ho uděláte, sejme vás zezadu někdo dřív, než se stačíte zbavit čelního soupeře. Rozhodně se nevyplatí frajeřit, poněvadž nikdy nevíte, co se stane. Na jeden kredit se sice dostanete až na konec, ale určitě toho nedosáhnete nějakými akrobaciemi ve vzduchu a tak. Prostě na někoho napochodujete, zkopete ho do čtverečku, občas si vezmete nějakou tu hračku jako nunchaku nebo basebalku na pomoc a jdete dál. My machři, co jsme vytrénovaní z maringotek, si můžeme dovolit nějakou tu parádičku navíc, ale i to je dost o hubu. Mezi nepřátele se totiž řadí i jacísi Men In Black, alias agenti, a ti když začnou sérku, tak buď musíte být úplně mimo, nebo se modlit. Na ty jsou holt i lokty a hlavičky krátký. Další novinka v ovládání je běh a odrážení se od zdi. Poprvé, když jsem DDA spustil, tak jsem se vyděsil jak malej Pepíček na Mikuláše, když namísto hlavičky jsem začal utíkat a přistál jsem na noze jednoho ze šmejdů. Takže pro doplnění dodám, přečtěte si ovládání, je zpřeházený jak patra WTC po kolapsu. Odrážení od stěny vás spíše mělo pobavit a přesvědčit o genialitě programátorů, kteří jenom zapomněli na menší detail - hra je z 90% jednoduché prostředí, na kterém se nemáte od čeho odrazit, ale to neva, však ono se něco najde, na čem si to otestujete. Další zajímavá novinka je přechod do jakéhosi postoje v pokleku, ze kterého pak můžete dát kolínko nebo zvedák, jímž soupeře vyhodíte do vzduchu a potom jej dál zpracujete. A když bude nepřítel ležet, tak na něj skočte a ještě mu rozbijte hubu dokavaď leží. Tak.
Přiznávám, že mě nebaví vymýšlet nějaké trapné ftípky, abych jakože náááhodou začal o nějakém aspektu, o kterém chci zrovna psát. Takže teď bude žvatlání o životnosti a hratelnosti. Tradáááá… :
Dohromady na vás čeká osm kol, což je o celé tři více než u původního DD, ale i s menšími úpravami. Úrovně jsou delší, ale ne o moc. Při prvním hraní jsem hru dojel za necelých tři
čtvrtě hodiny. Docela slušný je arzenál zbraní, které můžete po cestě potkat. Kdybych je měl vyjmenovat, tak by mně dřív ujelo noční metro a stejně by to nikoho nezajímalo. Je jich tam zkrátka hodně, musíte mi věřit. Ještě víc než zbraní je tady nepřátel a bossů. Jak jsem již poznamenal výše, mezi novými tvářemi jsou i MIB a ti vám dozajista zatopí až až. Většina bossů - nováčků je z Double Dragona pro Neo-Geo, ale nemusíte se bát, že byste přišli o dávku ze sapíku od posledního bosse. Jen tak dál do vás, bando ulejvácká. Jo a abych nezapomněl, hra je překonvertovaná se vším všudy, tedy včetně bugů - nejčastěji se stává, že vykopete nepřítele mimo obraz, ten se nemůže vrátit a vy musíte čekat, až vám vyprší čas a začít od začátku. K životnosti se také vztahuje smutný fakt, že ve hře není co vybojovat a hi-score se vynuluje společně s vypnutím GameBoye. Chápete? Vůbec nevidím důvod hru hrát znova, když stejně za to nic nedostanu.
Určitě jste už celí napjatí, jak je to s multiplayerem, že? Tak já vám to tedy povím. Je to s ním pěkně na levačku. Menu čítá jen pár položek a z toho pouze jedna je hra pro dva - multiplayerová kooperativa přes kabel. Takže suma sumárum je zde klasická arkáda, pak arkáda poněkud netradičně pojatá, protože musíte ovládat obě postavy naráz a věřte, že to není žádná legrace. Zatímco se snažíte odrazit jednu vlnu nepřátel, druhá vám zatím prasí druhou postavu. Zkrátka pakárna a chabý pokus o protáhnutí životnosti. Poslední režim je survival. Na jeden život musíte zmlátit co nejvíc bojovníků. To samé co předtím. Na nic.
Cha cháááá a je tu konec :-) jestli vás bavilo číst až doposud, posledních pár vět už snadno skousnete. Já osobně bych do hry neinvestoval. Je sice pěkná a zároveň člověku připomene zlaté časy maringotek, ale za ty těžké prachy je to hodně málo muziky… nebo jak je to přísloví.
Double Dragon Advance | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|