Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio, které pomohlo slávě komunitního financování, zkouší další inovaci

  16:10aktualizováno  16:10
Je to tak trochu paradoxní situace. Studio Double Fine pomohlo nastartovat horečku komunitního financování prostřednictvím Kickstarteru. Jeho projekt Broken Age totiž začátkem roku 2012 vybral 3,3 milionu dolarů. Nyní patří mezi první firmy, jež se pokoušejí uspět na odlišné platformě.

Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2. | foto: Double Fine

Nově oznámená hra Psychonauts 2 vybírá peníze prostřednictvím serveru Fig a důvody pro tento krok objasnil šéf studia Tim Schafer. K rozhodnutí ho prý motivovalo hned několik důvodů.

Jedním z nich je určitý finanční strop při výběru peněz, na který řada projektů na Kickstarteru naráží. Dalším je otázka, nakolik je patřičné, aby studio zbohatlo na hře, která vznikla díky prostředkům od jiných lidí.

Svůj postoj k otázce Schafer přiblížil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz, kde prohlásil: „Zdá se, že jsme (na Kickstarteru) narazili na jeho limity. Spousta her má problém se dostat nad určitou částku. Investiční element Figu nám dává šanci to překonat.“

Schaferovy zkušenosti s Kickstarterem jsou přesto pozitivní a jeho existenci vnímá jako přínos.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Hra Broken Age horečku komunitního financování nastartovala.

„Ale u her a obzvláště u titulů s větším rozpočtem zůstává otázka: ‚Co když to bude hit a vydělá spoustu peněz?‘ Je pak v pořádku na tom ty peníze vydělat, když jste finance od někoho získali zdarma? A jak se asi (lidé) cítí, když zbohatnete na projektu, který by bez nich neexistoval?“

Vybírat peníze prostřednictvím platformy Fig je proto snahou o boj s určitou finanční únavou spojenou s Kickstarterem. Fig totiž lidem umožňuje být investory a profitovat z případného úspěchu hry.

„Po naší první kampani (na Kickstarteru) nám jeden čas chodila řada nevraživých e-mailů, protože si lidé mysleli, že s jejich penězi utečeme. Ve skutečnosti jsme ale vytvářeli větší hru a investovali do ní ještě vlastní peníze,“ vysvětluje Schafer.

„Řekl bych, že ty dezinformace pomalu zaháníme. Dokončili jsme již dva projekty s rozpočtem z komunitního financování. Lidé, co tituly podpořili, je nyní mohou hrát a jsou to skvělé hry. Mám pocit, že si naše projekty získávají důvěru lidí.“

Autor:




Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje, populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.