Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio, které pomohlo slávě komunitního financování, zkouší další inovaci

  16:10aktualizováno  16:10
Je to tak trochu paradoxní situace. Studio Double Fine pomohlo nastartovat horečku komunitního financování prostřednictvím Kickstarteru. Jeho projekt Broken Age totiž začátkem roku 2012 vybral 3,3 milionu dolarů. Nyní patří mezi první firmy, jež se pokoušejí uspět na odlišné platformě.

Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2. | foto: Double Fine

Nově oznámená hra Psychonauts 2 vybírá peníze prostřednictvím serveru Fig a důvody pro tento krok objasnil šéf studia Tim Schafer. K rozhodnutí ho prý motivovalo hned několik důvodů.

Jedním z nich je určitý finanční strop při výběru peněz, na který řada projektů na Kickstarteru naráží. Dalším je otázka, nakolik je patřičné, aby studio zbohatlo na hře, která vznikla díky prostředkům od jiných lidí.

Svůj postoj k otázce Schafer přiblížil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz, kde prohlásil: „Zdá se, že jsme (na Kickstarteru) narazili na jeho limity. Spousta her má problém se dostat nad určitou částku. Investiční element Figu nám dává šanci to překonat.“

Schaferovy zkušenosti s Kickstarterem jsou přesto pozitivní a jeho existenci vnímá jako přínos.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Hra Broken Age horečku komunitního financování nastartovala.

„Ale u her a obzvláště u titulů s větším rozpočtem zůstává otázka: ‚Co když to bude hit a vydělá spoustu peněz?‘ Je pak v pořádku na tom ty peníze vydělat, když jste finance od někoho získali zdarma? A jak se asi (lidé) cítí, když zbohatnete na projektu, který by bez nich neexistoval?“

Vybírat peníze prostřednictvím platformy Fig je proto snahou o boj s určitou finanční únavou spojenou s Kickstarterem. Fig totiž lidem umožňuje být investory a profitovat z případného úspěchu hry.

„Po naší první kampani (na Kickstarteru) nám jeden čas chodila řada nevraživých e-mailů, protože si lidé mysleli, že s jejich penězi utečeme. Ve skutečnosti jsme ale vytvářeli větší hru a investovali do ní ještě vlastní peníze,“ vysvětluje Schafer.

„Řekl bych, že ty dezinformace pomalu zaháníme. Dokončili jsme již dva projekty s rozpočtem z komunitního financování. Lidé, co tituly podpořili, je nyní mohou hrát a jsou to skvělé hry. Mám pocit, že si naše projekty získávají důvěru lidí.“

Autor:




Nejčtenější

Hearthstone: Journey to Un'Goro
Dinosauří datadisk pro Hearthstone vyjde začátkem dubna. První info

Datadisk se jmenuje Journey to Un'Goro a obsáhne 135 karet a dva nové herní mechanismy. K hráčům se dostane začátkem dubna.  celý článek

Yakuza 0
RECENZE: V Yakuze 0 mlátíte mafiány, vedete klub s hosteskami a rybaříte

Herní plocha je na dnešní poměry až směšně malá, ale tolik různorodé zábavy jako tady zažijete jen málokde. V této hře se úplně vše splnit snad ani nedá.  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Sniper Elite 4
Trefit na dva kilometry je v Sniper Elite 4 jednodušší než si uvařit kafe

Téměř tři roky jsme museli čekat na to, než studio Rebellion opráší zanesenou hlaveň a vyčistí špinavý okulár odstřelovací pušky tak, abychom si z ní zase...  celý článek

Battlefield 1
Získat tajný prvek v Battlefieldu? Možná to nedokážete ani s návodem

Ve střílečce Battlefield 1 je možné objevit bonusovou psí známku, ale její získání je nezvykle složité. Na rozdíl od většiny skrytých prvků totiž nestačí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.