Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio, které pomohlo slávě komunitního financování, zkouší další inovaci

  16:10aktualizováno  16:10
Je to tak trochu paradoxní situace. Studio Double Fine pomohlo nastartovat horečku komunitního financování prostřednictvím Kickstarteru. Jeho projekt Broken Age totiž začátkem roku 2012 vybral 3,3 milionu dolarů. Nyní patří mezi první firmy, jež se pokoušejí uspět na odlišné platformě.

Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2. | foto: Double Fine

Nově oznámená hra Psychonauts 2 vybírá peníze prostřednictvím serveru Fig a důvody pro tento krok objasnil šéf studia Tim Schafer. K rozhodnutí ho prý motivovalo hned několik důvodů.

Jedním z nich je určitý finanční strop při výběru peněz, na který řada projektů na Kickstarteru naráží. Dalším je otázka, nakolik je patřičné, aby studio zbohatlo na hře, která vznikla díky prostředkům od jiných lidí.

Svůj postoj k otázce Schafer přiblížil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz, kde prohlásil: „Zdá se, že jsme (na Kickstarteru) narazili na jeho limity. Spousta her má problém se dostat nad určitou částku. Investiční element Figu nám dává šanci to překonat.“

Schaferovy zkušenosti s Kickstarterem jsou přesto pozitivní a jeho existenci vnímá jako přínos.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Hra Broken Age horečku komunitního financování nastartovala.

„Ale u her a obzvláště u titulů s větším rozpočtem zůstává otázka: ‚Co když to bude hit a vydělá spoustu peněz?‘ Je pak v pořádku na tom ty peníze vydělat, když jste finance od někoho získali zdarma? A jak se asi (lidé) cítí, když zbohatnete na projektu, který by bez nich neexistoval?“

Vybírat peníze prostřednictvím platformy Fig je proto snahou o boj s určitou finanční únavou spojenou s Kickstarterem. Fig totiž lidem umožňuje být investory a profitovat z případného úspěchu hry.

„Po naší první kampani (na Kickstarteru) nám jeden čas chodila řada nevraživých e-mailů, protože si lidé mysleli, že s jejich penězi utečeme. Ve skutečnosti jsme ale vytvářeli větší hru a investovali do ní ještě vlastní peníze,“ vysvětluje Schafer.

„Řekl bych, že ty dezinformace pomalu zaháníme. Dokončili jsme již dva projekty s rozpočtem z komunitního financování. Lidé, co tituly podpořili, je nyní mohou hrát a jsou to skvělé hry. Mám pocit, že si naše projekty získávají důvěru lidí.“

Autor:




Nejčtenější

Bethesda.net Launcher
Blýská se na lepší časy? Nový Quake nebude vyžadovat vlastního klienta

Plná verze hry Quake Champions již nebude vyžadovat instalaci Bethesda.net Launcheru jako aktuální beta verze.   celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Ever Oasis
RECENZE: Akční hra na hrdiny Ever Oasis přidává management oázy

Nintendo sice masivně propaguje nového koně ve stáji, konzoli Switch, ale i na handheld 3DS pořád vycházejí perfektní hry. Ever Oasis je pohodová hra na hrdiny...  celý článek

Další z rubriky

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.