Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2.

Platformu Fig studio Double Fine použije právě pro Psychonauts 2. | foto: Double Fine

Studio, které pomohlo slávě komunitního financování, zkouší další inovaci

  • 0
Je to tak trochu paradoxní situace. Studio Double Fine pomohlo nastartovat horečku komunitního financování prostřednictvím Kickstarteru. Jeho projekt Broken Age totiž začátkem roku 2012 vybral 3,3 milionu dolarů. Nyní patří mezi první firmy, jež se pokoušejí uspět na odlišné platformě.

Nově oznámená hra Psychonauts 2 vybírá peníze prostřednictvím serveru Fig a důvody pro tento krok objasnil šéf studia Tim Schafer. K rozhodnutí ho prý motivovalo hned několik důvodů.

Jedním z nich je určitý finanční strop při výběru peněz, na který řada projektů na Kickstarteru naráží. Dalším je otázka, nakolik je patřičné, aby studio zbohatlo na hře, která vznikla díky prostředkům od jiných lidí.

Svůj postoj k otázce Schafer přiblížil v rozhovoru pro server GamesIndustry.biz, kde prohlásil: „Zdá se, že jsme (na Kickstarteru) narazili na jeho limity. Spousta her má problém se dostat nad určitou částku. Investiční element Figu nám dává šanci to překonat.“

Schaferovy zkušenosti s Kickstarterem jsou přesto pozitivní a jeho existenci vnímá jako přínos.

Broken Age (PC)
Broken Age (PC)
Broken Age (PC)

Hra Broken Age horečku komunitního financování nastartovala.

„Ale u her a obzvláště u titulů s větším rozpočtem zůstává otázka: ‚Co když to bude hit a vydělá spoustu peněz?‘ Je pak v pořádku na tom ty peníze vydělat, když jste finance od někoho získali zdarma? A jak se asi (lidé) cítí, když zbohatnete na projektu, který by bez nich neexistoval?“

Vybírat peníze prostřednictvím platformy Fig je proto snahou o boj s určitou finanční únavou spojenou s Kickstarterem. Fig totiž lidem umožňuje být investory a profitovat z případného úspěchu hry.

„Po naší první kampani (na Kickstarteru) nám jeden čas chodila řada nevraživých e-mailů, protože si lidé mysleli, že s jejich penězi utečeme. Ve skutečnosti jsme ale vytvářeli větší hru a investovali do ní ještě vlastní peníze,“ vysvětluje Schafer.

„Řekl bych, že ty dezinformace pomalu zaháníme. Dokončili jsme již dva projekty s rozpočtem z komunitního financování. Lidé, co tituly podpořili, je nyní mohou hrát a jsou to skvělé hry. Mám pocit, že si naše projekty získávají důvěru lidí.“


Technika

Studia

Očekávané

Elektromobilita

Termíny

Biatlon 23/24

Nepřehlédněte