Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Banka věděla, že hře za 1,5 miliardy půjčka nestačí. Projekt zkrachoval

  11:08aktualizováno  11:08
Project Copernicus je jedním z nejkolosálnějších selhání herního průmyslu za poslední roky. On-line hra na hrdiny měla být konkurencí World of Warcraft a její vývoj vedl Curt Schilling. Tedy bývalá basebalová hvězda s nulovou zkušeností s tvorbou her.

Po předčasném ukončení vývoje přišlo o práci čtyři sta lidí a státu Rhode Island zůstal dluh 75 milionů dolarů, tedy zhruba 1,86 miliardy. Podle závěrů vyšetřovatelů však klíčoví hráči zamlčeli, že půjčka na dokončení hry stačit nebude.

Manažer banky Wells Fargo a zástupci organizace Rhode Island Economic Development Corporation pro podporu podnikatelů totiž věřitelům neprozradili, že vývoj bude nákladnější než půjčovaná částka.

Podle státního zástupce se tak investoři rozhodovali na základě neúplných informací, za půjčku jim však ručil stát.

Výsledkem zatím poslední žaloby jsou tři odsouzení manažeři. Dva z nich pracovali v Rhode Island Economic Development Corporation a jedním byl zástupce banky Wells Fargo.

Projekt Copernicus
Projekt Copernicus

Zrušená hra Project Copernicus se vizuálně inspirovala ve své konkurenci World of Warcraft.

Všichni museli zaplatit pokutu ve výši 25 tisíc dolarů (zhruba 625 tisíc korun) a nesmějí již nikdy pracovat ve finančním sektoru. Právník bankéře Petera Cannavy však prohlásil, že se jeho klient stal obětním beránkem politiků.

Toto soudní přelíčení se Curta Schillinga netýkalo. Obviněný v něm nebyl ani žádný další ze zástupců zkrachovalé společnosti 38 Studios. Schilling však nechyběl v dřívějších žalobách. S projektem navíc spojil veškeré své mění, a přišel tak údajně o 50 milionů dolarů. Tedy zhruba o 1,25 miliardy korun.

Project Copernicus zanikl ještě před jeho oficiálním ohlášením. Autorská firma se pro jeho tvorbu usídlila ve státě Rhode Island, který jí půjčku nabídl v rámci pobídek pro rozvoj videoherního sektoru.

Předchozí titul Kingdoms of Amalur však byl prodělečný a společnost 38 Studios přestala být schopná splácet půjčku i vyplácet včas zaměstnanecké mzdy. Řada vývojářů tak zůstala bez práce a s hypotékou, kterou si pořídili kvůli přesunu na Rhode Island.

Autor:




Nejčtenější

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Další z rubriky

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Ryse: Son of Rome
Dubnové hry zdarma s Xbox Live Gold: akce Ryse a seriál Walking Dead 2

V dubnu se majitelé s aktivním předplatným Xbox Live Gold mohou zdarma vydat ve hře Ryse: Son of Rome v kůži římského generála zabíjet barbary. Ale i zbylé hry...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.