Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dracula: Zrození - návod 1. část

aktualizováno 
Drákula patří mezi ty obtížnější adventury, proto mnohým jistě příjde vhod náš podrobný návod. V jeho první části Vás provedeme všemi úskalími Londýna a Káhiry.

Dracula: Zrození (PC)

Dracula: Zrození (recenze) je poměrně obtížnou hrou i bez pixelhuntingu, takže se nezdráhejte používat mezerník pro označení všech aktivních prvků na obrazovce. I když to v návodu nepíši, klikejte na všechno co jde. Většina předmětů sice nemá žádný význam ale některé mohou být nutné pro další postup. Návod je psaný podle anglické verze, takže prosím omluvte případné odlišnosti v názvosloví.

Londýn

 Po rozhovoru s Minou seberte noviny z křesla a ze stolku vlevo. Pozorně si je přečtěte a poté se zaměřte na hromadu novin ležících na stole odkud vytáhněte Newsy s datem 6. 9. 1989. Ještě seberte fotku Jonathana Harkera a přesuňte se k mapě Londýna visící na stěně. Zde je potřeba označit všechny trasy, kudy utíkal upír. Vezměte červenou tužku a zakreslete do mapy tyto cesty:

Ze Southwark Bridge do Tate Art Gallery

Z New Kent Road Station do National Gallery

Z Křižovatky Euston road a Tottenham Court do St. George Cathedral

Ze St. George Church do Victoria Station

Klikněte na místo kde se protínají – Godalming Manor – to je místo, kam povedou Vaše příští kroky.

Dracula: Zrození (PC)Zkuste zaklepat na dveře usedlosti – uvnitř je pouze pološílený sluha odmítající Vás pustit dovnitř. Vstupte tedy na hřbitov a jděte doprava, kde potkáte hrobníka. Promluvte si s ním, dozvíte se, jak zjistit číselný kód pro otevření kůlny na nářadí. Seberte ze země škrabku a pokračujte po cestě až k malému mauzoleu z jehož stěn oškrábejte nánosy zeleně. Pozor, musíte je oškrábat tak pečlivě aby je automaticky přečetl Van Helsing, to že čísla rozeznáte sami nestačí. Dozvíte se věk smrti manželů Lemonových – 69 a 68. Podle hrobníkových rad ještě čísla otočte hlavou dolů a vzniklý kód 9698 navolte na dveřích do kůlny. Uvnitř seberte železnou tyč, lampu a lopatu a jděte si znovu promluvit s hrobníkem. Poví Vám o tajné chodbě, vedoucí do Draculova domu. Najděte mausoleum o kterém se hrobník zmiňoval a vypáčte mříž železnou tyčí. V inventáři zapalte lucernu sirkami a položte ji na lopatu. Tu pak prostrčte dírou mezi mřížemi a přečtěte si báseň.

Nyní máte za úkol vyřešit čtyři hádanky na andělech rozesetých po celém hřbitově. Je jedno v jakém je budete řešit pořadí a vždy je důležité držet se vysvětlujícího se nápisu na jednotlivých náhrobcích. Pokud se Vám podaří hádanky vyřešit, je ještě potřeba klinout na tlačítko a Van Helsing oznámí, zda je řešení správné.

 První anděl je hned za Vašimi zády a jeho řešení je nejjednoduší – k postavám démonů je potřeba přiřadit pohár, k lidem pak slzy. Vyjděte po schodech nahoru a doprava – zde se nachází druhý anděl. Podle návodu nastavte číslo na 1825 a pokračujte dál ke třetímu andělovi. Zde musíte označit všechny hříšníky, které snad není příliš těžké poznat – je jich celkem 5. Pokračujte dále až ke čtvrtému andělovi, kde je jedno z nejvíce problematických míst ve hře. Vaším úkolem je označit oči pavouka, hada, žáby a vlků. Rozeznat ale, co je podle autorů vlk a co ne, je poněkud problematické a tak není žádný problém zde zakysnout. Obzvláště zvíře vpravo má ze všech vyobrazených zvířat k vlkovi nejblíže a přesto jím není. Podívejte se tedy na náš obrázek. Dracula: Zrození (PC)Než se půjdete podívat do otevřeného mauzolea nasbírejte ještě několik poletujících much do černé síťky, kterou jste sebrali na jednom z hrobů. Uvnitř mauzolea seberte knihu, z níž se dozvíte o přesném umístění tajné chodby. Vypáčte tedy tyčí víko popisovaného hrobu a vstupte do tajné chodby. Ještě než se dostanete do sklepa čeká Vás lehoučká hádanka – stačí jen kliknout na první a poslední tlačítko a dveře jsou otevřeny. Ve sklepě posbírejte kleště, sklenici a pilu, v kuchyni pak pilník a dřevěnou lžíci. Vložte mouchy do sklenice a hoďte je sluhovi – cesta dál je volná.

 V chodbě seberte hůlku ze stojanu na deštníky a vstupte do jediné místnosti ve spodním patře. Prozkoumejte sejf na zdi a ze země seberte kousky dřeva. Nyní můžete vyjít po schodech nahoru a v místnosti lady Godalmingové posbírejte nit, měřící pásku, kladivo a vzkaz, z nějž se dozvíte o tajné chodbě za svícnem v polovině schodiště. V protější místnosti seberte papíry a zaměřte se na sejf, podobný tomu v dolní místnosti. Použijte na něj papír, přiložte ho nad vyvýšeniny pod latinským nápisem a klikněte. Běžte k dolnímu sejfu a udělejte to samé (samozřejmě s novým listem papíru). Nyní použijte proděravělý papír z horní místnosti na latinský nápis – do deníku se vám uloží několik písmen. Stejnou proceduru opakujte i s druhým papírem na horním sejfu. Opět se vraťte dolů a na sejfu nastavte kombinaci – jednotlivá písmena značí světovou pozici, kterou je potřeba nastavit na otočných knoflíkách. Kombinace začíná kódem z druhého patra a ní takto: JV, V, S, JV, S, JV, S, V, S, J, JV, V. Ze sejfu vyndejte klíč. Běžte k svícnu u schodiště a pomocí kleští ho odstraňte. Prozkoumejte stěnu odkud vypadl – nacházejí se v ní 4 otvory. V inventáři skombinujte nit, měřící pásku a lžíci. Vzniklým vynálezem změřte hloubku každého otvoru. Se získanými mírami jděte do sklepa a na svěráku vyrobte potřebný klíč. I když to na první pohled vypadá složitě, je to velice jednoduché. Z tenkých klacíků nařežte menší o rozměrech 10, 8, 12 a 5 cm a vkládejte je do otvorů silnějšího klacíku, kde je potom všechny ohoblujte pilníkem a přibijte hřebíkem. Teď už stačí jen uříznout krátký kousek (3 cm) ze silnější dřívka a voilá – klíč je hotov. V tajné chodbě už jen otevřete zamčené dveře klíčem ze sejfu a cesta do Drákulovy svatyně je volná.

Dracula: Zrození (PC)Seberte z knihovny krví potřísněnou knihu a pořádně si prohlédněte namalovaný pentagram – přesně ten musíte i nakreslit na Drákulově zamčené knize. Princip této hádanky mi jaksi zůstal utajen nicméně metodou pokus omyl se i tak dá vyřešit během pár minut. Cílem je správně seřadit jednotlivé části pentagramu, které lze mezi sebou jednoduše měnit. Pokud kliknete na netopýra a na některém z dílů svítí symbol, je položen správně. Pozici diamantů můžete vidět na našem obrázku, ostatní díly jsou již záležitostí okamžiku. Přečtěte si knihu a opusťte budovu stejnou cestou, kterou jste přišli. V Minině bytě již stačí jen připravit si do ruky kříž a kliknout na dveře...

Káhira

 Běžte na tržiště, kde si promluvte s prodavačem velbloudů Mustafou. Pronajměte si pokoj a jděte do Muzea. Asistent ředitele je zaneprázdněný, takže pro něj najděte předměty, které potřebuje. S pomocí mezerníku to jistě nebude nic těžkého a jejich přesné umístění tedy nemá smysl sem psát. Samozřejmě nezapomeňte sesbírat i všechny ostatní předměty na které narazíte. Za odměnu se dozvíte lokaci tajemné knihy Demoniconu. Zpátky za Mustafou na tržiště pro velblouda. Někdo je bohužel otrávil, takže nejprve budeme muset vyrobit lék. Běžte doleva, kde si promluvte s prorokem v bílém plášti. U Mustafy poté seberte mísu a vidle, kterými vyberte rostliny ze žlabu u velbloudů. Když je přinesete prorokovi, dá Vám lék, který přineste Mustafovi a cesta ke Krvavým kamenům je volná.

Uvnitř chrámu seberte část krumpáče a turban. Pokračujte dál, přes propast položte prkno a na druhé straně seberte svítilnu. Na další křižovatce zahněte doleva a seberte pásek u mrtvoly ženy. V místnosti napravo seberte láhev oleje a mumifikační pásy látky. Ty v inventáři svažte s pásem a turbanem a vzniklý provaz přivažte na prkno, které jste položili přes propast. Ještě nalijte olej do lampy, zapalte ji svíčkami a slezte dolů. Seberte jeden z ulomených ostnů a hlouběji v chodbě i jedovatou rostlinu. Skombinujte osten s krumpáčem a získáte kompletní krumpáč, kterým si pročistěte cestu kameny. Venku na Vás čeká prorok s několika novými informacemi.

Zpátky na tržišti posbírejte u obchodníka váhy, láhev a česnek. Jděte do muzea a po neúspěšném atentátu seberte nůž a zrcadlo. Nůž ukažte Mustafovi a poté jděte k domu o kterém Vám řekl. Následující hádanka není nikterak obtížná, bohužel její vyřešení nejde provést několika málo kliky, spíše usilovným zkoušením, takže její přesný postup vám de nenapíšu. Jejím cílem je z kuliček vpravo sestavit obrazec naznačený vlevo. Hodně štěstí... Uvnitř domu seberte černou sfingu, pyramidu a sekeru. Ze stolu poté seberte roztrhaný pergamen. Opět nic složitého, stačí jen myslet na to, že jednotlivými kousky lze otáčet pomocí pravého tlačítka myši. Výsledek si prohlédněte na jednom z obrázků. Dracula: Zrození (PC)Prozkoumejte vázu – vyleze z ní kobra. Otravte jí pomocí jedovaté rostliny, kterou přiložíte na kouřící nádobu a seberte klíč. Otevřte jím dveře a uvnitř sesbírejte sáček se zlatem, sluneční disk a dopisy. Jděte do muzea, kde Vám asistent dá pytlík s pokladem. Nyní musíte přeložit pergamen nalezený v Turkově domě. Bohužel nemám k dispozici českou verzi ale překlad po řádcích bude znít přibližně takto:

1)Zbraň S Magickou Mocí V Hlavě Sekera

2)Prokletá Krev Ukrytá Pod Severním Oltářem

3)Než Vstoupíš Do temnoty Znič Stráž Budiž však navždy proklet

Pokud jste vše udělali správně slova zčervenají. Ukažte ještě asistentovi nalezenou černou sfingu a opusťte muzeum. Promluvte si s Mustaphou a poté i prorokem – vaším dalším úkolem je sehnat vodu, která se ještě nedotkla země. Naberte vodu do mísy a tu postavte na oheň. V inventáři vydloubněte nožem diamant z náhrdelníku a tím ořízněte zrcadlo. To použijte na páru unikající z mísy a získanou zkondenzovanou vodu nalijte do prázdné láhve. S vodou zajděte za prorokem...

Ve svatyni jděte až k zamčeným dveřím a vložte všechny předměty (sluneční disk, sušenka, česnek, oříznuté zrcadlo a svěcenou vodu) do správných pozic, dveře se otevřou. Nyní následujte pokyny z přeloženého pergamenu: Sekerou usekněte hlavu ležící sochy – získáte hlavici oštěpu. Poté na pilíři vlevo dole stiskněte ty znaky, které jsou napsány černé sfinze. Pilíř se odsune a vy můžete do hliněné nádoby nabrat trochu krve. Nyní seberte mísu ležící vedle truhly a měděné závaží z jednoho z hrnců vpravo. Položte na truhlu váhy a použijte je. Nyní musíte odměřit přesně 13.6 gramů zlata, jak je napsáno na černé sfinze, což není nic jednoduchého. Nejprve je nutné zvážit každý z předmětů, a to tak, že na jednu misku vah položíte předmět a na druhou budete pomocí lžíce sypat zlatý prach z pytlíku vlevo. Nyní na jednu stranu vah položte obě měděná závaží, a na druhou stranu dýku. Dosypte zlatý prach tak, aby byly váhy v rovnováze. Nyní stačí všechno zlato pomocí lžíce přesypat na misku vpravo a je hotovo.

Dracula: Zrození (PC)Poté si lampou posviťte na sloup vedle truhly – další hádanka. Musíte vybrat správné pyramidy tak, aby jejich stíny přesně překryli obrazce na sloupu. První pyramidu položte na podlahu před největší obraz a šipku vpravo posuňte doprostřed. Posuňte lampu doprava a před ní položte první pyramidu z druhé řady. Opět posuňte lampu doprava a před ní položte první pyramidu ze čtvrté řady a je hotovo.

 Nasypte odměřené zlaté debeny a krev do bazénku s vírem – voda se změní v písek. Na ten položte zleva tři pyramidy, které vám zůstaly, od nejmenší k největší. Vstupte do otevřené místnosti – bohužel, komplikace nekončí a musíte najít nějaký způsob, jak se dostat přes vodu s krokodýlem. Vraťte de do předchozí místnosti a sekerou přesekněte podpěry držící loď. Jednomu z kamenných strážců vemte ocelovou tyč a ze země vpravo seberte kus kulatého sloupu. Tím podepřete záď lodi a železnou tyč poté použijte jako páku. Nyní stačí jen použít rozbitou černou sfingu použít na dým blokující cestu... Na tržišti si ještě promluvte s prorokem a Mustaphou a druhá kapitola je úspěšně za vámi...

A to by pro dnešek stačilo. Návod na zbylé dvě kapitoly u nás najdete již brzy...

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Dark Souls 3
Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Dark Souls 3
Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.