Dracula: Zrození - návod 2. část

V druhé části našeho návodu vás provedeme všemi úskalími při pátrání po nebohé Míně, přes Vídeň, malou vesničku v Rumunsku až po velkolepé finále v srdci samotné Transylvánie.

Dracula: Zrození (PC)

- první část návodu naleznete zde

Vídeň

Promluvte si s oběma postavami, dozvíte se důležité nové informace. Pořádně si prohlédněte celou místnost – do deníku se vám uloží dva dokumenty. Jednak je to seznam chemických vzorců a pak také obraz s černými a bílými klávesami. Znovu si promluvte s baronkou a zeptejte se jí na melodii, kterou si brouká. Přesuňte se k malé chemické laboratoři, zabudované ve skříni. Pomocí papíru vpravo a přepisu melodie od baronky vydedukujte správnou kombinaci chemikálií. Vezměte lakmusový papírek a postupně ho namáčejte do zkumavek v tomto pořadí (zleva) 1, 5, 3, 4, 2, 6 a 7. Získáte kombinaci potřebnou pro otevření sejfu, který se nachází v mramorových kamnech v druhém rohu místnosti. Nastavte tedy 2, 6, 8, 12, 14, 15 a 18. Na každém čísle ještě klikněte na kliku vpravo – pokud postupujete správně, profesor bude říkat perfect.

Z otevřeného sejfu vemte sošku anděla a přesuňte se do univerzitní knihovny. Seberte postupně kšandy z jednoho z kostlivců pod schody. Pinzetu a skalpel z pitevního stolu. Pohrabáč od krbu a posuvné schodiště stojící před jednou z knihoven.Prvním úkolem zde je nalezení všech andělů a démonů, kteří zapadnou do ornamentu schovaného za závěsem v spodní části knihovny. Dracula: Zrození

První anděl se skrývá na obrovské nástěnné mapě, schovaný za Transylvánií.

Druhý se nachází na knize v jedné z poliček. (Od mapy doprava).

Třetí je zavěšen na skříňce za pitevním stolem.

Čtvrtý je schovaný ve vitríně s vzácnými motýly, kterou otevřete skalpelem.

Pátého získáte tak, že pomocí rumpálu spustíte lustr, postavíte pod něj posuvné schodiště a vylezete na něj.

Poslední se nachází v jedné ze sklenic, těsně vedle ornamentu na zdi. Zkombinujte v inventáři pohrabáč a kšandy a tímto vynálezem sklenici otevřete. Anděla pak ze sklenice vylovte pinzetou.

S pomocí našeho obrázku nebude správné poskládání všech figurek žádný problém a cesta do kláštera je tedy volná.

Seberte kus hadru a kopí z malé sošky. Kopí použijte na hlavu draka na stole, otevře se před vámi nová hádanka. Jejím cílem je osvětlit každý z vrcholů obrazce. Postupujte podle našeho obrázku. Uvnitř seberte klíč a pohár. Pokračujte hlouběji do sklepení a na sud pálenky použijte skalpel. Ještě seberte násadu od koštěte. Použijte jí na hadr a zapalte - získáte louči. Tou zažeňte krysy v další obrazovce a prozkoumejte batoh, abyste našli lahvičku svěcené vody. Dracula: ZrozeníV další místnosti si navlečte mnišskou kutnu a vraťte se zpět do sklepa. Vyběhne na vás agresivní mnich, kterého poněkud brutálně upalte. Inu účel světí prostředky a konečně si můžete odemknout dveře vedoucí do svatyně. Až se zorientujte, nalijte do poháru svěcenou vodu a ten vyměňte za pohár stojící na kozí lebce. Další brutální vražda – hra nám poněkud přitvrzuje, že? :-) Dokud se mnichové krmí rychle si promluvte s bratrem Albertem. Bohužel už mu nebudete moci pomoci a proto již jen rychle odemkněte dveře vedoucí ze svatyně...

Transylvánie

Mina byla unesena a tak není jiná možnost, než se vydat přímo do jámy lvové – Transylvánie. Cestou ale onemocní Seward. Po příjezdu k hospodě si s ním promluvte a automaticky se ocitnete uvnitř. S bláznivým hostinským není moc řeč, tak alespoň sesbírejte stříbrný papír, preclíky a lžíci, kterou naberte trochu lepidla z lavice u okna. Zkuste opustit místnost, dveřmi do stáje – Sewardovi se přitíží. Požádejte hostinského o pomoc a až odejde, prostudujte papíry na baru. Až se hospodský vrátí, seberte ze země kel, který se uvolnil z prasečí hlavy. Nyní přichází poněkud zběsilá akce, kdy musíte vyrobit náhradu za stříbrný klíč od stáje. Naneste lepidlo na stříbrný papír a pak jím obalte oba preclíky a prasečí kel. Vše pak zkombinujte a padělek nenápadně vyměňte za pravý klíč. Promluvte si s hospodským a až odejde, rychle se prosmýkněte do stáje. Pořádně si prohlédněte kočár a koně. Seberte kbelík a naplňte ho ovsem, polijte ho krví z visícího prasete a dejte koňům, to by je mohlo na chvíli uklidnit. Nyní seberte ze země trubku, mrtvolu bobra, trychtýř, ještě jednu polovinu trubky a krabici. Teď se přesuňte k vozu a před zadní kolo postavte dřevěnou bednu. Na ní položte obě trubky, na ně mrtvého bobra, na něj trychtýř a poté otočte kohoutkem, čímž vypustíte celý sud do nějž se nyní můžete schovat.

Ve stáji na Drákulově hradě se nejprve potřebujete zbavit otravného sluhy. Seberte ze stolu past, dva háky a z barelů dva provazy. Jeden z nich přehoďte přes kladku u stropu. Přivažte na něj loveckou past a k ní následně i druh z provazů. Když se podíváte na místo, kde provaz končí, naleznete u stropu další kladku, na kterou klikněte – tím uzavřete celý okruh. Nyní se zaměřte na stůl, kde je do pasti chycena mrtvá krysa. Pomocí háků jí uvolněte z pasti a položte jí jako návnadu do pasti. Až se sluha chytí seberte mu sekyru a promluvte si s ním. Ještě seberte misku, do které naberte z kyblíku krev a pak také sklenici se srdcem, kterou získáte použitím šípu z inventáře na červený balík, ležící poblíž misky. Konečně můžete opustit stáj. Na rozcestí seberte ze země kus provazu a starý kabát. Vydejte se dveřmi nahoru, kde vám v cestě brání zavřená mříž.

Dracula: ZrozeníAbyste jí otevřeli, musíte vyřešit jednoduchou hádanku na zdi. Nastavte barvy na horizontálním i vertikálním pruhu tak jak vidíte na obrázku a pokračujte dál. V kryptě si prohlédněte a otevřte všechny rakve (do deníku se vám musí zapsat záznamy o Moaně a Iloně). V rakvi s Jonathanem Harkerem seberte brýle, knihu a deník. Poté mu vražte kolík do srdce (v inventáři nejprve musíte spojit kladivo a kolík). Vraťte se na křižovatku a tentokrát jděte dveřmi doprava. Prohlédněte si všechny gobelíny a obrazy na stěnách. Nezapomeňte sebrat kus provazu, který zbyl po odhalení portrétu mladé ženy. Otevřte jedny dveří v nichž se objeví upírka Jada, s kterou si promluvte. Prohlédněte si číselný zámek u drátěné klece a vraťte se za Igorem, s kterým si promluvte. Moc toho nenamluví, takže mu dejte srdce ve sklenici, hned se mu rozváže jazyk. Kód k zániku získáte tak , že sečtete počty nocí, které ženy strávily v Drákulově přítomnosti, vynásobené čísly od Igora. Kód je tedy 80099 ((8954 x 3) + (12176 x 2) + (5777 x 5)). Ze zbrojnice si vezměte kroužkové brnění, kuši a štít. Ten získáte tak, že prostřední štít nastavíte podle instrukcí v Harkerových zápiscích. Nebo rovnou podle našeho obrázku.

Dracula: ZrozeníNyní postavte misku krve před Jadinu ložnici a sledujte, co se stane. Až bude zase klid, vstupte do Jadiné ložnice. Seberte ze země nádobu s tukem a rozmlaťte obě rakve sekyrou. Seberte klíč a obrázek Jady ještě z dob před mutací. Pomocí šípu odstraňte jednu strunu z hudebního nástroje opřeného o postel. Natáhněte strunu na kuši a odemkněte si dveře do poslední místnosti ve hře!

Tukem namazejte mechanismus u knihovny a poté ji posuňte až ke kaluži vody. Před rytířské brnění položte kroužkovou košili, v inventáří svažte dva kusy provazu a přivažte je k brnění. Tím se uvolní cesta mezi zelenými plameny. V místě kde je mezera položte starý kabát a s natáhnutou kuší projděte...

Konec hry bohužel nepřináší dostatečné zadostiučinění a spíše poukazuje na to, že můžeme v brzké době očekávat pokračování.

Témata: knihovny, krb