Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragon Quest VII

  12:00aktualizováno  10:51
Na PSX se před nějakým časem objevila v pořadí již sedmá kapitola známé RPG série, která snad jako jediná dokázala konkurovat řadě Final Fantasy. Dlouho odkládaný Dragon Quest VII se sice prezentuje v nepříliš okázalém hávu, ale pod rouškou jednoduché grafiky je ke shlédnutí kupa dobrých nápadů.

Dragon Quest VII

Hlavní postava hry Dragon Quest VII žije v malém rybářském městě zvaném Fishbel. Jeho otec je překvapivě rybář a na začátku našeho příběhu odjede spolu s ostatními rybáři na moře za obživou. Protože je zdejší hlavní hrdina ještě příliš mladý, zůstane doma. Brzy však pro něho přijde jeho nejlepší přítel - princ Kiefer, který se pochlubí úžasným objevem, pročež se společně vydají do starobylých ruin. Než však oba opustí Fishbel, přidá se k nim ještě kamarádka Maribel, která je též dcerou místního rybáře. Ve zmiňovaných ruinách pak tohle trio vyřeší několik hádanek, abyste se jejich prostřednictvím dostali do místnosti s podstavci, na kterých jsou jakési zvláštní úlomky kamenných destiček, žádná však není celá. Princ Kiefer však vytáhne z kapsy další kamenný úlomek, položí jej na jeden podstavec a složí tak dohromady desku, na níž je namalovaný ostrov. Deska poté začne zářit modrým světlem, jež vytvoří ohromný vír, který vaší družinu zcela pohltí… A když se proberete, zjistíte, že se nacházíte ve zcela neznámé krajině, na úplně cizím místě! To však není to nejhorší, brzy totiž seznáte, že ostrov, na kterém se nacházíte, není obydlen zdaleka jen lidmi, ale také hrůzostrašnými obludami, jež vidíte vůbec poprvé (zatím jste o monstrech slyšeli jenom z pohádek na strašení dětí). A tak bude vaše malá skupinka nucena bojovat o vlastní přežití, čímž započne vaše hra na hrdiny. V malé vesničce Rexwood posléze odhalíte, že jste se ocitli v minulosti. V budoucnosti tato lokace neexistuje, protože se ji právě chystají zničit monstra, nicméně vaše parta se na místě rozhodne tuto oblast před jejím hrozivým osudem spasit. A voilá, projdete jeden dungeon, kde porazíte hlavního bosse a je vyhráno a ani to příliš nebolelo - zachraňujete ostrov před jeho zničením. Magickým vírem se Dragon Quest VII pak vrátíte zpět do přítomnosti a hle, ostrov, o něhož jste kdysi - před asi tisíci lety – bojovali, nyní již existuje ve vašem reálném světě a navíc krásně prosperuje. V Rexwoodu - v jeho přítomnosti – posléze objevíte další kamenný úlomek, který přirozeně vede do dalšího dobrodružství. Což je však pouze počátek dění, neboť asi v polovině hry najdete legendárního Božího bojovníka a hlavním cílem vašich snah se stane oživit padlého Boha a zničit Pána démonů, strašlivého Orgodemira – tedy zachránit svět!

Herní princip je jednoduchý: sestavíte kamennou desku, přenesete se do minulosti, tam zachráníte nějaký ostrov, vrátíte se do přítomnosti. Ostrov projdete znovu a během tohoto procesu byste měli nashromáždit dostatečný počet úlomků na další desku a další dobrodružství - v tom však tkví největší problém DQVII, protože “přejít“ jeden malý úlomek v tak velkém světě je jednoduché a takové prohledávání všech měst a dungeonů v minulosti i přítomnosti může zabrat pár opravdu dlouhých hodin. Nicméně, byť se schéma hry může jevit poněkud jednotvárné, je tomu přesně naopak. To, že se svět, resp. zdejší ostrovní království, neustále zvětšuje a vy prozkoumáváte stále nová a nová místa (a to dvakrát - v minulosti i v přítomnosti), činí hru velice živou a zajímavou.

RPG rámec je takříkajíc klasický (obvyklé levelování hrdinů, kupování lepší výzbroje atd.). Bojový systém je kolový, na začátku každého kola rozdáte svým postavám příkazy, přičemž o pořadí rozhoduje rychlost daného hrdiny. Nyní to hlavní: v DQVII se dají stejně jako ve FFV nebo měnit joby – povolání (sice až skoro od poloviny hry, ale pokud vás do té doby neomrzí, věřte mi, potom to opravdu dostane doslova nový rozměr). A Dragon Quest VII povolání jsou skutečně propracovaná. Můžete být zpěvákem, tanečníkem, bojovníkem, čarodějem, knězem atd., atd. Přičemž to není vše, stejně jako ve FFTactics je potřeba na lepší joby být mistr v ostatních jobech, dostáváte totiž joblevel a učíte se novým a dalším kouzlům a dovednostem (a těch je v této hře opravdu, ale opravdu hodně). Navíc, s jistými specifickými předměty se můžete dokonce přeměnit i v monstra! Jediným velkým zklamáním je, že se při změně jobu nezmění vizuálně daná postavička (takže, když se z vašeho hlavního hrdiny stane např. Paladin, stále vypadá jako rybářský synek z malé vesničky), což je oproti třeba FFV velký nedostatek. Ale jinak jsou joby jeden z nejlepších momentů této hry.

Po technické stránce: hudba je sice průměrná, ale zato grafika vyloženě zaostává a na první pohled může i odradit. Pravda, kamerový náhled na herní prostředí si můžete natáčet ze všech stran, takže oceníte jeho jakous takous 3D architekturu, nicméně 2D postavičky jsou skutečně otřesné. Ale tady se jedná pochopitelně především o zvyk. Naproti tomu některá bojová kouzla vypadají poměrně hezky (zvláště pak v porovnání s těmi postavičkami). Tajemství toho, proč bojové efekty vyhlížejí tak dobře je fakt, že souboj vidíte z přímého pohledu vašich postav, takže každé seknutí mečem si vychutnáte pěkně zblízka.

DQVII však obsahuje některé příjemné oživovací prvky, z nichž si můžeme vyjmenovat alespoň dva. První je skvělý Monster Park, který objevíte během hry. Od správce parku dostanete maso, se kterým si můžete ochočit nejrůznější druhy monster, přičemž ta jsou rozdělena do několika oblastí (např. jeskyně – exkluzivně pro draky). Tyto části parku se však musí nejprve postavit a na to Dragon Quest VII potřebujete speciální Blueprinty (má nejoblíbenější část parku je hřbitov pro zombie, samozřejmě i s kostelem).
Další nepovinnou, ale veskrze zajímavou záležitostí je vaše město. Naleznete ho v přítomnosti a to jako pláň s jedním velkým kamenem. Jeden starý pán vám prozradí svůj sen a to sice, že zde chce vybudovat město veliké (jehož sláva se bude hvězd dotýkat?) a poprosí vás tudíž o pomoc. Jelikož ve světě občas narazíte na někoho, kdo chce začít od začátku a hodit za hlavu svou minulost, můžete tyhle typy poslat do vašeho města a pak se nebudete stačit divit, jak rychle vám poroste. Později budete moci lidičky pro změnu odtud vyhazovat a měnit s jinými, na kartě uloženými pozicemi. Mimochodem, město časem pojmenují po vašem hlavním hrdinovi.

Na úplný závěr mohu říci, že DQVII (koncem roku 2001 vyšel v Americe – a rok předtím v Japonsku - pod názvem Dragon Warrior VII a Enix pohříchu neplánuje jeho převedení do PALové podoby) je poměrně povedenou hrou s originálním námětem a že to, co postrádá na grafice, dohnal na příběhu a nápadech. Příznivcům klasických RPG se tedy rozhodně bude zamlouvat.

Dragon Quest VII
Výrobce/Vydavatel Enix
Platforma PlayStation
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ne
Paměťová karta: ano, 1 blok
Verdikt: Přes odbytou prezentaci evokující 16-ti bitovou éru je to stále poměrně vydařené RPG, které má svým fanouškům co nabídnout.
Hodnocení: 70%

Autor:


Témata: hřbitov


Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.