Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragon’s Dogma chce založit novou úspěšnou sérii

aktualizováno 
Na první pohled tato fantasy hra na hrdiny může působit jako jedna z mnoha, ale autoři mají plány, jak ji posunout nad úroveň běžné konkurence.

I ty největší hity a nejslavnější série byly svého času neznámé. Dragon’s Dogma japonská společnost Capcom od počátku vyvíjí jako novou nezávislou značku, která by se do několika let měla proslavit podobně jako Resident Evil, tedy dosud největší hit firmy.

Dragon’s Dogma se odehrává v otevřeném fantasy světě, ve kterém lze vše, co vidíte, i v sebevětší dálce, také prozkoumat. Vyřádí se tu tedy především milovníci her na hrdiny s objevitelskými choutkami.

Dragon’s Dogma

Autoři se chlubí více než 400 postavami, které ve hře potkáte a které vám budou zadávat úkoly. Všechny mají nejen jedinečnou osobnost, ale jsou také kompletně namluvené a dodržují určitý denní rytmus. To by herní svět mělo přivést k životu.

Na začátku se hráči rozhodnou pro jeden z hrdinských typů a vytáhnou do poměrně tradičního a typického fantasy boje proti orkům a monstrům.

I proto se tvůrci maximálně soustředí na optimalizaci bojového systému, aby byl pokud možno co nejjednodušší a zároveň záživný a motivující. Bitky tak budou probíhat v reálném čase a autorům se v jejich inscenaci rozhodně hodí zkušenosti ze sérií  Resident Evil a Devil May Cry. Bojový systém Dragon’s Dogma bude nicméně jedinečný a podle prvních dojmů je krásně plynulý a zejména z meče má hráč pocit opravdové síly.

Dragon’s Dogma

Té bude také potřeba, protože se ve hře leckdy střetnete s obřím protivníkem. Patří mezi ně například několikahlavá hydra či golem. Tato monstra jsou mnohonásobně vyšší než hlavní hrdina, a tak bude nutné se jim doslova dostat na kobylku a nějak na ně vylézt. Inspirace legendárním Shadow of the Colossus se nezapře.

Ústřední hrdina je pouze jeden, ale v boji nezůstane osamocen. Budou ho doprovázet takzvaní Pawns. Jsou to lidem podobné bytosti, které nestárnou a neumírají. Proč tomu tak je, zatím tvůrci nechtějí prozradit, ale v průběhu hry budeme o tomto zvláštním druhu sbírat neustále nové informace.

Dragon’s Dogma

Především se o ně ale můžete opřít v bojích. Do jisté míry je možné ovlivňovat i jejich zevnějšek a bojový styl. Výhodné je nechat se pomocníky vhodně doplňovat. Kupříkladu kouzelník potřebuje pro svá zaklínadla chvíli klidu, takže se mu v týmu vyplatí alespoň jeden bojovník na blízko, který mezitím zaměstná nepřátele. Celkem je možné přibrat tři Pawns.

Pawns se rekrutují z jakési mezidimenze, kde lze nalézt různé druhy se specifickými schopnostmi a přizvat si je tak například ke zvláštním úkolům. Hráči jsou za jejich využívání také odměňováni, a to takzvanými Rim krystaly. Těmi zase odemykáte lepší Pawns a zpřístupňujete si jedinečné předměty.

Dragon’s Dogma

Pomocníci ze své mezidimenze čerpají také užitečné informace o protivnících. Znalost jejich slabých míst pak zjednodušuje souboje. Snad se tak ale hra nestane příliš snadnou, byť masové publikum nulovou míru záseků zřejmě přivítá.

Dragon’s Dogma vypadá jako slibný titul, kterému by ale k většímu úspěchu jistě pomohl kooperativní mód hraní. Ten však autoři nechystají. I tak se má hra k světu, je ale otázkou, zda se skutečně stane velkým hitem, jak si od ní Capcom slibuje. Největší překážkou by se mohl stát již obehraný fantasy svět, nicméně na nedávné výstavě Tokyo Game Show se tato hra i tak těšila značnému zájmu novinářů i hráčů.

Autor:


Témata: bitka


Nejčtenější

Battlefield 1
Získat tajný prvek v Battlefieldu? Možná to nedokážete ani s návodem

Ve střílečce Battlefield 1 je možné objevit bonusovou psí známku, ale její získání je nezvykle složité. Na rozdíl od většiny skrytých prvků totiž nestačí...  celý článek

Pillars of Eternity II: Deadfire
Spanilá jízda Pillars of Eternity 2 pokračuje. Hra vybrala 110 milionů

Ačkoliv Pillars of Eternity patřilo mezi nejúspěšnější hry na Kickstarteru, druhý díl v komunitním financování vybral ještě více. Číslovka na serveru Fig se...  celý článek

Uncharted 4
Uncharted bude drsný film, scénárista slibuje kulervoucí akční scény

Je až s podivem, že s ohledem na (ne)úspěšnost většiny předchozích videoherních filmů tvůrci ještě nekapitulovali a stále vznikají nové adaptace oblíbených...  celý článek

Middle Earth: Shadow of War
Vyjde pokračování Shadow of Mordor. Firma potvrdila uniklé informace

Masakrování orků ve světě Pána prstenů bude pokračovat. Vzniká totiž hra Shadow of War, která navazuje na Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014.   celý článek

Yakuza 0
RECENZE: V Yakuze 0 mlátíte mafiány, vedete klub s hosteskami a rybaříte

Herní plocha je na dnešní poměry až směšně malá, ale tolik různorodé zábavy jako tady zažijete jen málokde. V této hře se úplně vše splnit snad ani nedá.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.