Dragon’s Dogma

Dragon’s Dogma chce založit novou úspěšnou sérii

  • 1
Na první pohled tato fantasy hra na hrdiny může působit jako jedna z mnoha, ale autoři mají plány, jak ji posunout nad úroveň běžné konkurence.

I ty největší hity a nejslavnější série byly svého času neznámé. Dragon’s Dogma japonská společnost Capcom od počátku vyvíjí jako novou nezávislou značku, která by se do několika let měla proslavit podobně jako Resident Evil, tedy dosud největší hit firmy.

Dragon’s Dogma se odehrává v otevřeném fantasy světě, ve kterém lze vše, co vidíte, i v sebevětší dálce, také prozkoumat. Vyřádí se tu tedy především milovníci her na hrdiny s objevitelskými choutkami.

Dragon’s Dogma

Autoři se chlubí více než 400 postavami, které ve hře potkáte a které vám budou zadávat úkoly. Všechny mají nejen jedinečnou osobnost, ale jsou také kompletně namluvené a dodržují určitý denní rytmus. To by herní svět mělo přivést k životu.

Na začátku se hráči rozhodnou pro jeden z hrdinských typů a vytáhnou do poměrně tradičního a typického fantasy boje proti orkům a monstrům.

I proto se tvůrci maximálně soustředí na optimalizaci bojového systému, aby byl pokud možno co nejjednodušší a zároveň záživný a motivující. Bitky tak budou probíhat v reálném čase a autorům se v jejich inscenaci rozhodně hodí zkušenosti ze sérií  Resident Evil a Devil May Cry. Bojový systém Dragon’s Dogma bude nicméně jedinečný a podle prvních dojmů je krásně plynulý a zejména z meče má hráč pocit opravdové síly.

Té bude také potřeba, protože se ve hře leckdy střetnete s obřím protivníkem. Patří mezi ně například několikahlavá hydra či golem. Tato monstra jsou mnohonásobně vyšší než hlavní hrdina, a tak bude nutné se jim doslova dostat na kobylku a nějak na ně vylézt. Inspirace legendárním Shadow of the Colossus se nezapře.

Ústřední hrdina je pouze jeden, ale v boji nezůstane osamocen. Budou ho doprovázet takzvaní Pawns. Jsou to lidem podobné bytosti, které nestárnou a neumírají. Proč tomu tak je, zatím tvůrci nechtějí prozradit, ale v průběhu hry budeme o tomto zvláštním druhu sbírat neustále nové informace.

Dragon’s Dogma

Především se o ně ale můžete opřít v bojích. Do jisté míry je možné ovlivňovat i jejich zevnějšek a bojový styl. Výhodné je nechat se pomocníky vhodně doplňovat. Kupříkladu kouzelník potřebuje pro svá zaklínadla chvíli klidu, takže se mu v týmu vyplatí alespoň jeden bojovník na blízko, který mezitím zaměstná nepřátele. Celkem je možné přibrat tři Pawns.

Pawns se rekrutují z jakési mezidimenze, kde lze nalézt různé druhy se specifickými schopnostmi a přizvat si je tak například ke zvláštním úkolům. Hráči jsou za jejich využívání také odměňováni, a to takzvanými Rim krystaly. Těmi zase odemykáte lepší Pawns a zpřístupňujete si jedinečné předměty.

Dragon’s Dogma

Pomocníci ze své mezidimenze čerpají také užitečné informace o protivnících. Znalost jejich slabých míst pak zjednodušuje souboje. Snad se tak ale hra nestane příliš snadnou, byť masové publikum nulovou míru záseků zřejmě přivítá.

Dragon’s Dogma vypadá jako slibný titul, kterému by ale k většímu úspěchu jistě pomohl kooperativní mód hraní. Ten však autoři nechystají. I tak se má hra k světu, je ale otázkou, zda se skutečně stane velkým hitem, jak si od ní Capcom slibuje. Největší překážkou by se mohl stát již obehraný fantasy svět, nicméně na nedávné výstavě Tokyo Game Show se tato hra i tak těšila značnému zájmu novinářů i hráčů.


Témata: bitka