Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Asi se mnou budete souhlasit v tom, že kopií a plagiátů hry Age of Empires jsou ve světě počítačových her mraky. Některé jsou slabé, jiné nevýrazné, ale existují mezi nimi i špičkové tituly. Mezi ty nejlepší patří loňská hra Three Kingdoms: Fate of the Dragon, jejíž pokračování s názvem Dragon Throne se již blíží do obchodů.
Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Není tomu ani rok nazad, co se na pultech obchodů a potažmo na monitorech našich počítačů objevila hra Three Kingdoms: Fate of the Dragon. Tato realtimová strategie vydaná společností Eidos byla v lecčems podobná dnes již legendární hře Age of Empires, ale její děj byl zasazen do jednoho z nejzajímavějších období Čínské historie – války Tří království. Hra Fate of the Dragon se dočkala zaslouženého úspěchu a není proto divu, že autorský tým se z osvědčeného námětu snaží vytěžit co nejvíce. Pustil se tedy do přípravy hry Dragon Throne: Battle of Red Cliffs, která bude distribuována společností Strategy First a objevit by se měla již velmi brzy.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs využívá stejného historického námětu jako jeho předchůdce, ale nemapuje celé období války Tří království, zaměřuje se spíše na rozhodující fázi konfliktu – Bitvu o Rudé skály. Vývojáři z týmu Object Software se přitom co nejvíce snaží držet historických reálií, k čemuž mají všechny předpoklady, sídlí totiž v Pekingu. Hra bude obsahovat tři kampaně, v nichž si můžete vyzkoušet roli jednoho z vojevůdců účastnících se konfliktu (Cao Cao, Liu Bei and Sun Quan). K dispozici budou i jednotlivé scénáře a hra v multiplayeru, kde své strategické Dragon Throne: Battle of Red Cliffs choutky může vybít až osm hráčů.

Systém hry je velmi podobný hře Three Kingdoms: Fate of the Dragon. Vše začíná u pracovní síly – vesničanů. Ty můžete využít ke klasickým činnostem jako je rubání dřeva, těžba železné rudy či stavění budov. Základem jsou samozřejmě farmy na produkci jídla, později přijdou ke slovu i stavby zajišťující prosperitu říše a produkci vojenských jednotek. Vojáci vznikají výcvikem z řadových vesničanů, což je sice v realtimových strategiích poměrně neobvyklé (i když ve Fate of the Dragon už jsme se s tímto nápadem setkali), ale přitom dost realistické. Vojáci mohou později měnit svoji specializaci, stačí je jen nahnat do jiného tréninkového zařízení. Speciální jednotky představují velitelé (což jsou autentické historické osobnosti), které je nutno najmout v hostinci. Tito hrdinové představují nejen vojenskou sílu, ale disponují také různými speciálními dovednostmi. Těch by mělo být kolem čtyřiceti druhů a bude se jednat o schopnosti jako léčení či speciální útočné síly. Tento prvek sice není historicky příliš věrný, nicméně jistě dodá hře na zajímavosti.

Dragon Throne: Battle of Red Cliffs

Bojový systém je v podstatě stejný jako ve hře Fate of the Dragon, takže se opět dočkáme oddělení mapy celého území a map regionů, ve kterých dochází k dobyvačným bojům. Příjemné je, že na rozdíl od většiny ostatních realtimovek zde hrají opravdu důležitou roli dobývací stroje, žebříky a podobné načiní, bez kterého je zteč hradeb v podstatě sebevraždou. Ve hře bude veledůležitou roli hrát i pokrok a nové objevy, přičemž technologický strom by měl obsahovat více než stovku vynálezů a upgradů. Grafické zpracování je solidní, i když oproti Fate of the Dragon nedoznalo žádných větších změn. Vše zatím nasvědčuje tomu, že hra sice nepřinese žádné převratné myšlenky, na druhou stranu by se ale mohlo jednat o nadprůměrnou realitmovku zasazenou do atraktivního prostředí starověké Číny. Hra vyjde v podstatě již každým dnem, takže se už brzy přesvědčíme o tom, jestli se jedná o nastavovanou kaši nebo o kvalitní strategickou hru.


Témata: software