Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dragonriders – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  12. října 8:32
Pro všechny z vás, kdož si oblíbili 3D adventuru Dragonriders, tu máme rozsáhlý čtyřdílný návod, který je určen jak pro zakyslé hráče, tak i pro ty, kdož již mají hru úspěšně dohranou, ale nepodařilo se jim splnit všechny možné questy. V tomto návodu jsou totiž detailně popsány všechny, na něž ve hře narazíte.

Tak se mi po více než dvou měsících konečně podařilo dokončit návod na velmi zdařilou 3D adventuru Dragonriders: Chronicles of Pern. Hra to sice není nijak zvlášť obtížná, ale i přesto si myslím, že obsah tohoto návodu dokáže řada z vás využít. Taky právě z tohoto důvodu jsem se ho rozhodl psát formou samostatných questů, které ve hře dostáváte zadány a které se vám automaticky zapisují do herního deníčku. Ke každému questu pak uvádím nejen jeho řešení, ale i okolnosti jeho zadání, jelikož většina questů spolu nesouvisí a vy je můžete řešit v různém pořadí. Jednotlivé questy uvedené v tomto návodu by se měly shodovat s těmi v herním deníku, nicméně vzhledem k přehlednosti návodu jsem přidal pár vlastních, které představují komplikovanější úkoly, jež ve hře jako questy vedeny nejsou. Doufám tedy, že tento návod dobře poslouží obzvláště těm, kdož mají ve zvyku ve hrách plnit všechny (tedy i nepovinné) úkoly a že se jim v tomto seznamu questů podaří vyhledat všechna hluchá místa, jimž se při prvním průchodu hrou nechtěně vyhnuli.

Úvodem mi dovolte ještě pár slov o RPG prvcích, jimiž je tato adventura okořeněna. Jak jistě víte, postava D’kora má čtyři základní charakteristiky: Zdraví, Znalost, Reputaci a Sílu. Znalost a Reputaci si budete zvyšovat právě plněním všech questů a komunikováním s postavami. Na drtivou většinu situací, v nichž budete odměněni body do těchto dvou vlastností, budete v návodu upozorněni. Sílu si zvyšujete řešením fyzicky náročnějších úkolů, jako je odvalovaní kamenů, skákání po skalních výčnělcích a převážně soubojem s nepřáteli. Doplnění zdraví je pak záležitostí převážně sbírání malých zelených rostlinek, které jsou rozesety po celém Pernu, a také lovením (kuší) a pojídáním ústřic. V neposlední řadě lze ve hře nalézt několik lahviček s léčivým lektvarem, které bývají nejčastěji ukryté v tajných jeskyních či jiných hůře dostupných lokalitách.

Kromě těchto charakteristik se ještě během hry můžete naučit až osm specifických dovedností, z nichž většinu budete ke zdárnému postupu hrou potřebovat. Zde je jejich výčet doplněný o informaci, kdo a kdy vás danou dovednost naučí:
Psaní (Scribing Skill): Naučí vás ji písař Keran v přízemí Fortského weyru (quest #3).
Hornická dovednost (Mining Skill): Naučí vás ji horníci Nisan a Rellat v Kovářském údolí (Mastersmith Hall). Nutno jim též ukradnout jejich krumpáč.
Boj s nožem (Knife Skill): Hned v úvodu hry vás ji naučí K’tan (quest #4).
Střelba z kuše (Crossbow Skill): Naučí vás ji vrátný Jillan ve Fortském weyru (quest #2).
Kradmá chůze (Stealth Skill): Naučí vás ji zloděj Natty na náměstí Fortského holdu (quest # 15).
Boj s mečem (Sword Skill): Naučí vás ji obchodník Manwor na náměstí Fortského holdu (quest #17).
Léčení (Healing Skill): Naučí vás ji mistr Jazon v Hale Léčitelů po vyřešení questu #36.
Střelba z velké kuše (Lagre Crossbow Skill): Naučí vás ji lovec Lear na ostrově Ierne (poslední část hry).

Dále budete moci během hry plnit několik postranních úkolů, jež nemají na vývoj příběhu žádný podstatný vliv. Jsou jimi tyto:

Sbírání vajíček ohnivých dráčků:
Vejce ohnivých dráčků (Fire Lizzard Eggs) se vám skladují do speciální přihrádky ve vašem inventáři a pro dohrání hry nemá jejich sbírání v podstatě žádný význam. Pokud je ale získáte, můžete je vložit do bedničky s pískem ležící na podlaze před krbem ve vašem pokoji ve Fortském weyru. Po zasazení každého vejce se „zrodí“ malý dráček, jenž vám pak bude neustále poletovat nad hlavou. Během hry můžete nalézt celkem pět vajíček, z nichž se vylíhne stejný počet různobarevných dráčků (zelený – toho máte už od počátku, modrý, červený, bronzový, stříbrný a zlatý). Jednotlivá vejce můžete získat na těchto místech:
1) Ve studni vedle Kendrickova domu v údolí Fortského weyru (Síla min. na třetím levelu).
2) V Líhni (Hatching Grounds), což je obrovská jeskyně se zlatou dračicí Morath v údolí Fortského weyru. Zde si promluvte se Syllií, která vám vejce svěří (Znalost min. na třetím levelu) (Reputace: +15).
3) Ve mlýně v Kovářském údolí (Mastersmith Hall). Nejdříve je ale nutné mlýn zprovoznit, a to lze učinit až během třetí části hry situované převážně na ostrov Ista. Po splnění questu #35 dostanete od prodavačky Hely v čalounictví na Istě plátno, které předejte mlynářovi. Pak mu ještě pomozte mlýn spustit tím, že pohnete s pákou (Síla na maximální 8. úrovni) - mlýn se roztočí a současně se otevře mřížka na jeho straně, za níž se vejce nachází.
4) V podzemí chrámu na ostrově Ierne, možno získat až ve čtvrté části hry. Prozkoumejte fresku na stěně vedle zamčených dveří a střelami z kuše trefte barevná kolečka v tomto pořadí: červená, červená, modrá a žlutá. Dveře se otevřou a uvnitř naleznete další vejce.
5) Základ pro získání vejce se odehraje v sídle zloducha Rotha na ostrově Ierne (čtvrtá část hry). Těsně před konfrontací a osobním setkáním s Rothem na vrcholu jeho pevnosti přistupte na chodbě k ocelovým dveřím a použijte na ně Bellanovu brož – tím dveře otevřete a za nimi naleznete část disku. Na protější straně chodby je vchod do další místnůstky zatarasen kamenem. Ten odvalte a z místnůstky seberte druhou část disku. Obě dvě části posléze předejte kováři Fornovi v Kovářském údolí, za což dostanete poslední vejce.

Sbírání Artefaktů:
Artefakty jsou ukryty na všemožných místech všude po Pernu. Extrémní zájem o ně má kovář Forn (pracuje v Kovářském údolí), který je vám za ně ochoten upgradovat vaše zbraně (nůž a meč) (dozvíte se to při prvním rozhovoru s Fornem – Znalost: +25). Je velmi výhodné tyto artefakty sbírat, jelikož silnější zbraně vám přijdou vhod během několika klíčových obtížných soubojů.
Artefaktů můžete nalézt celkem šest, a to na těchto místech:
1) V údolí Fortského weyru. Vyběhněte po skalnatém výběžku na vrcholek skalní terasy. Zde odvalte obrovský kámen (Síla min. na třetím levelu), za nímž artefakt naleznete.
2) V temných jeskyních v údolí Fortského weyru. V jedné z jeskyní se nachází obrovský balvan, který můžete odvalit (Síla min. na čtvrtém levelu). Za ním pak naleznete artefakt.
3) V sejfu v ocelových místnostech (přístup jeskyněmi pod Fortským holdem, quest #18).
4) V jedné z místností za dřevenými dveřmi na nádvoří Haly Harfistů. Ke dveřím potřebujete klíč, který vám dá uklizečka Rallis, zametající podlahu před vchodem do kuchyně ve Fortském holdu.
5) V údolí Fortského weyru, možno až v úvodu čtvrté části hry po návratu z neznámého kontinentu (ostrov Ierne). Zde si promluvte s holčičkou Helan, která vám artefakt předá (Reputace min. na šestém levelu) (Reputace: +30).
6) V tajné místnosti v knihovně Haly Harfistů. Možno až v samotném závěru hry, po splnění questu #25. V knihovně nalezeným klíčem odemkněte tytéž poličky s knihami, v nichž jste tento klíč nalezli - objevíte tajnou místnost, v níž se nachází poslední artefakt.

Kde všude možno nalézt kandidátky na post nové Ženy weyru (weyrwoman): Úkol poohlédnout se po těchto kandidátkách vám zadá V’kay během schůze Dračích jezdců na sklonku první části hry. Tyto kandidátky musíte hledat po celou hru, maximálně jich můžete objevit deset. Nalezení každé z nich představuje jednotlivé questy, které jsou v návodu podrobně vylíčeny. Zde uvádím pouze seznam všech kandidátek, jejich lokace ve hře a odkaz na questy, během nichž je oslovíte.
Emmara (tvůrkyně gobelínů ve Fortském weyru), quest #12.
Ramalla (dcera Kendricka, bydlí v domku v údolí Fortského weyru), quest #11.
Imogen (dcera vrátného Jillana, sbíráte pro ni brouky), quest #2.
Kilimi (mladá harfistka žijící v Hale Harfistů), quest #29.
Kiristi (černoška na pobřeží ostrova Ista), quest #31.
Maria (manželka zemřelého Sirrala, bydlí ve vsi na Istě), quest #26.
Roem (nemocná dívka na ostrově Ista), quest #33.
Janifer (sestra Nalayie, žije na ostrově Ista), quest #35.
Gladeril (vězenkyně padoucha Rotha na ostrově Ierne).
Mianna (knihovnice v Hale Harfistů), quest #25.

A nyní se již vrhněme na samostatné questy. Nejdříve se zmíním o dvou globálních questech, které vás budou provázet během celé hry. Nutno ještě podotknout, že splnění obou je nepovinné.

Quest 1 (nepovinný): Sehnat přísady do jídla pro kuchaře Romu
Zadání: Během prvního rozhovoru s kuchařem Romou v kuchyni Fortského weyru (Znalost: +25, Reputace: +15).
Řešení: Jednotlivé přísady naleznete zde:
4 vejce Tunelového hada (Tunnel snake eggs):

  • Jedno vejce se nachází v jeskyních v údolí Fortského weyru, narazíte na něj během hledání kluka Jima (quest #9).
  • Druhé vejce se nachází v jeskyních pod Fortským weyrem. Projděte do jeskyní probouraným vchodem z nitra weyru a v chodbě za padacími dveřmi (u nichž stojí Gethen) rozbijte krumpáčem popraskanou stěnu (nutno ovládat Hornickou dovednost).
  • Třetí vejce se nachází v temných jeskyních pod Fortským holdem. V rozsáhlé jeskyni, nedaleko vchodu do jeskynního komplexu, naleznete popraskanou stěnu. Použijte na ni krumpáč (nutno ovládat Hornickou dovednost) a za ní vejce naleznete.
  • Čtvrté vejce naleznete v jeskyních zátoky na ostrově Ista, během záchrany uneseného N’etha (quest #37).
  • Případné páté vejce získáte v samotném závěru hry od holčičky Helan v údolí Fortského weyru výměnou za dvě marky.
    2 vejce Wherýše (Wherry eggs):
  • V temných jeskyních pod Fortským holdem (quest #18). Při cestě z ocelových místností objevíte popraskanou stěnu, kterou probijte krumpáčem (nutná Hornická dovednost). V objevené jeskyňce naleznete vejce.
  • Druhé vejce dostanete od dívenky Helan v údolí Fortského weyru, ale až v pozdější fázi hry po návratu z neznámého kontinentu (Ieri Island). Vyběhněte po skalní stezce na okraji skály na terasu, kde si hraje Jim s Helan. Helan vám poděkuje za záchranu Jima a za odměnu vám dá vejce Wherýše (Reputace: +30).
    Klubko lnu (Bundle of Flax): dostanete od obchodníka Stepha (na náměstí s fontánkou ve Fortském holdu) výměnou za Llama hair (quest #21).
    Láhev vzácného vína (Bottle of Rare Wine): dostanete od rybáře Hammita na ostrově Ista. Možno ale až ve chvíli, kdy z Isty odletí místní dračí jezdci, jejichž draci rybářovi plašili ryby. Promluvte si s Hammitem – požádá vás o to, abyste odtlačili jeho loďku u mola na vodu. Učiňte tak (Síla min. na 6 levelu), načež od Hammita dostanete kýženou láhev vzácného vína (reputace: +20).
    Kapradina (Featherfern): Získáte někdy během druhé části hry ve Fortském Holdu.
    Kopřiva (Nettleweed): Seberete ve své cele na ostrově Ierne (čtvrtá část hry).

    Quest 2 (nepovinný): Sbírat brouky (Trundlebugs) pro vrátného Jillana
    Zadání: Během prvního rozhovoru s Jillanem, hlídačem brány ve Fortském weyru (na počátku hry stojí u východu z weyru do údolí, později pak u velkých vrat přímo v údolí weyru).
    Řešení: Jillan vás požádá, abyste pro jeho dcerku Imogen na svých cestách nachytali šest různých brouků. K tomu nejdříve potřebujete prázdnou sklenici – tu získáte během rozhovoru s Hourlasem v jídelně Fortského weyru (vedle kuchyně). Jillan vám poté dá malou kuši, s níž budete brouky lovit. Pamatujte, že počet šípů do kuše je omezený, takže je nevhodné se šípy zbytečně plýtvat. Každého uloveného brouka seberte a on se automaticky uschová do láhve. V láhvi však může být pouze jeden brouk, takže neopomínejte své úlovky pravidelně nosit Jillanovi, abyste si svou láhev zase vyprázdnili. Dvakrát se totiž objevíte na místě, kam se již nikdy nevrátíte a pokud budete mít láhev plnou, brouka již nikdy neulovíte. Spolu s kuší vás Jillan naučí též střílet – nová dovednost Střelby z kuše (Crossbow Skill). Jednotlivé brouky naleznete na těchto místech:

  • Hnědý brouk: V jeskyních v údolí Fortského weyru (quest #9).
  • Černý brouk: Ve skladu vedle kuchyně ve Fortském weyru (Možno chytit kdykoliv po skončení schůze dračích jezdců).
  • Modrý brouk: Na nádvoří s fontánkou ve Fortském holdu.
  • Zlatý brouk: Na písčité pláži ostrova Ierne (závěrečná část hry).
  • Zelený brouk: V podpalubí pirátské lodi plující z ostrova Ista na neznámý kontinent (ostrov Ierne). Pozn.: nutno mít v tuto chvíli připravenou prázdnou láhev. Šance chytit zeleného brouka se již nebude opakovat!
  • Stříbrný brouk: V okenní místnosti v prvním patře sídla zloducha Rotha (čtvrtá část hry).
    Pozn.: Za předání každého brouka se vám zvýší Reputace o +25.

    1. Část: Fortský weyr (svolání schůze dračích jezdců):

    Na počátku hry nejdříve ve svém pokoji seberte z přihrádky ve stěně napravo zelenou lahvičku s olejem na dračí pokožku. Z vedlejší místnůstky zase seberte ze země štětec na olejování draka. Projděte do vedlejší velké jeskyně s drakem Zenthem. Přistupte k němu a použijte na něj nejdříve láhev s olejem a posléze štětec – tím Zentha namažete a on vám poví, abyste zašli za S’Borem. Při odchodu ze svého pokoje seberte z podlahy zprávu od S’Bora, která vás informuje o tom, abyste svolali všechny Dračí jezdce na večerní schůzi. Uvnitř weyru nebo v údolí před ním tedy musíte navštívit všechny Dračí jezdce, jejichž jména jsou na zprávě od S’Bora, a přesvědčit je (nebo donutit), aby se schůze zúčastnili. Jsou jimi: Lytah, S’lon, B’rak, K’tan, T’men, L’tul, F’ben, N’eth a V’hul. Nejdříve ale zajděte do knihovny, kde si promluvte s knihovníkem Lockennem. Nabídne vám sadu map pevnosti Weyr, které přijměte. Od nynějška si je můžete otevřít klávesou TAB a pomocí nich se budete po pevnosti mnohem lépe orientovat. Krom toho vám ještě Lockenn zadá první quest:

    Quest 3 (povinný): Nalézt Lockennův zápisník.
    Zadání: během prvního rozhovoru s knihovníkem Lockennem.
    Řešení: V prostředním patře weyru navštivte jezdkyni Lytah. Promluvte si s ní, načež od ní obdržíte Lockennův deník. Odneste mu jej, za což obdržíte čistý zápisník (Reputace: +20). Ten bude sloužit pro vaše osobní zápisky, nicméně nejdříve se musíte naučit psát. Zaběhněte tedy do spodního patra weyru k písaři Keranovi a promluvte si s ním – naučí vás dovednosti psát (Scribing skill). Od této chvíle se vám budou do deníku zapisovat všechny podstatné informace a questy.

    Quest 4 (povinný): Získat zpět svůj nůž.
    Zadání: Seberte pergamen na stole ve svém pokoji, na němž je uvedeno, že nůž vám zabavil K’tan.
    Řešení: Zajděte za K’tanem (má pokoj vedle vašeho) a promluvte si s ním – dostanete od něj svůj nůž. Krom toho vám nabídne možnost naučit se dovednost boje s nožem (Knife skill). Tuto přijměte. Souboj s nožem si můžete ihned na K’tanovi vyzkoušet, za což obdržíte první bodíky do vlastnosti Síla.

    Quest 5 (povinný): Vyzvednout si své jezdecké oblečení.
    Zadání: během prvního rozhovoru s drakem Zenthem.
    Řešení: Navštivte krejčího Dorna (spodní patro weyru) a promluvte si s ním – předá vám vaše jezdecké oblečení. To si můžete v inventáři ihned vyzkoušet.

    Quest 6 (povinný): Doručení zprávy od V’Hula pro F’Bena.
    Zadání: během prvního rozhovoru s V’Hulem nebo F’Benem.
    Řešení: Navštivte F’Bena a promluvte si s ním – předáte mu zprávu. (Znalost: +10, Reputace: +20)

    Quest 7 (povinný): Pomoci N’ethovi zjistit, koho včera v opilosti napadl.
    Zadání: během prvního rozhovoru s N’ethem (Reputace: +20 bodů).
    Řešení: Z prostředního patra vyjděte nahoru ke kuchyni. Nejdříve si na chodbě promluvte s Rowarthem a posléze přímo v kuchyni s kuchařem Tomem. Zjistíte, že je to právě on, koho N’eth napadl nožem. Současně nebezpečnou situaci mezi oběma aktéry urovnáte (Znalost: +25, Reputace: +20). Jděte oznámit urovnání sporů N’ethovi – dozvíte se od něj, že se v pevnosti Weyr nachází minimálně jedna potenciální Weyrwoman (Znalost: +50, Reputace: +30).

    Quest 8 (povinný): Přinutit T’mena a B’raka, aby přerušili hru v kostky.
    Zadání: během prvního rozhovoru s T’menem a B’rakem (nacházejí se v herně v prostředním patře).
    Řešení: Kostky jim prachsprostě seberte, jakmile je vrhnou na hrací stůl.

    Quest 9 (povinný): Najít ztraceného klučinu Jima.
    Zadání: během prvního rozhovoru s jeho matkou Gillain (v prostředním patře weyru).
    Řešení: Vyjděte ven do údolí před weyr. Zde najděte holčičku Helan a promluvte si s ní o Jimovi. Odkáže vás na kluka Jaxe, ukrývajícího se za nedalekým kamenem. Promluvte si s Jaxem – dozvíte se, že Jim uvízl v jeskyni. Dostanete od něj taktéž mapu jeskyně. Vchod do jeskyně se nachází ve skále nedaleko odtud – naleznete u něj Jimova otce Mullena, který se snaží rozbít dřevěné desky, kterými je vchod do jeskyně zabarikádován. Odběhněte tedy za Halem (muž, co rube kladivem do kamene) a promluvte si s ním – půjčíte si od něj kladivo. Kladivem pak rozdrťte desky bránící vchodu do jeskyně.
    Poznámka: Vstup do jeskyně je podmíněn tím, že musíte mít u sebe svůj nůž a umět s ním zacházet.
    Následujte Mullena do jeskyně až k další, tentokráte kamenné barikádě. I tuto prorazte kladivem a pokračujte dále až k mostu, který přeběhněte (most se za vámi proboří, takže musíte najít jinou cestu ven z jeskyní). Na křižovatce tunelů se vydejte doleva, kde na vás čeká první Tunelový had. Všechny hady, ne něž narazíte, zabijte – za každého získáte +20 bodů do vlastnosti Síla. Pokračujte tunelem až k propasti, za níž uzříte Jima. Přes propast se k němu ale nedostanete, musíte tedy najít alternativní cestu. Během rozhovoru vás ještě Jim požádá, abyste v jeskyních poohlédli po jeho košíku na hady (Trapping basket). Vraťte se na křižovatku tunelů a dejte se tunelem napravo.
    Poznámka: Na podlaze v této jeskyni naleznete jednak vejce Tunelového hada (Tunnel Snake Egg, pro kuchaře Romu) a jednoho hnědého brouka (Trundlebug, pro Jillana).
    Přeskákejte po vysokých sloupech k otvoru pod stropem na druhé straně jeskyně (skákáním se zvyšuje síla, 1 skok = +5 bodů). Projděte tunelem, v další jeskyní si povšimněte žlutého košíku na výčnělku pod stropem. Vylezte k němu po stupíncích u pravé stěny a Jimův košík seberte. Dalším tunelem projděte až k jeskyni s uvězněným Jimem. Ve vstupu do jeskyně vám však brání dveře, které se po přiblížení se k nim automaticky uzavřou. Proto přistupte k hromadě kamenů opodál a použijte na ně kladivo, čímž uvolníte jeden balvan. Ten pak odvalte směrem ke dveřím, čímž si vstup do jeskyně uvolníte.
    Po rozhovoru s Jimem přistupte k důlnímu vozíku a brzdnou páku urazte kladivem (kladivo se zničí). Následně na vozík zatlačte, načež se rozjede a proradí zeď vedoucí přímo do spodního patra weyru. Tím je Jim zachráněn (Reputace: +50). U schodů si ještě promluvte s jezdcem L’Tulem, který po Jimovi též pátral. Nyní se již může odebrat na schůzi.
    Poznámka: Abyste tento quest splnili do puntíku a získali nějaké plusové body do charakteristik, zajděte si ještě promluvit s Jimovými rodiči do jejich příbytku v prostředním patře weyru (Reputace: +50). Dále můžete vrátit zbytky kladiva Halovi v údolí (Reputace: +20).

    Quest 10 (nepovinný): Získat perlu jako dárek k narozeninám pro Lytah.
    Zadání: Během odchodu z jejího pokoje.
    Řešení: Tento quest lze vyřešit až v pozdějších fázích hry, kdy budete mít přístup do údolí Kovářské haly (Mastersmith Hall). Zde vstupte do mělké vody jezírka, v němž uvidíte plavat mnoho ústřic. Tyto ústřice lovte pomocí vaší kuše a ulovené kousky sbírejte – v jedné z nich naleznete perlu. Tu pak předejte Lytah v prostředním patře Fortského weyru (Reputace: +30).

    K tomu, aby mohla schůze začít, je třeba vyřešit ještě jednu drobnost: navštívit S’lona v jeho pokoji a informovat ho o schůzi (Znalost: +10 bodů). Na plánované schůzi ještě můžete projednat záležitost podezřelých aktivit Hornického Mistra z údolí Kovářské haly. Dozvíte se o nich jednak od Kendricka ve skladišti vedle kuchyně (Znalost: +50 bodů) a taktéž od vozky Perryho, který sedí na svém povozu v údolí Fortského weyru (Znalost: +25 bodů). Před začátkem schůze si ještě musíte promluvit s klučinou Finem, čekajícím na vás u vchodu do vašeho pokoje. Předá vám zprávu od Salyn z Haly Harfistů (Harper Hall). Nyní již může zaujmout své místo na schůzi v hlavním sálu.
    Poznámka #1: Ještě si též můžete v kuchyni promluvit s Urikem a požádat ho o lék proti bolesti hlavy a o nějaké jídlo. Použitím obojího v inventáři si zvýšíte Zdraví na 100%.
    Poznámka #2: V horním patře pevnosti Weyr se můžete pokusit vejít do čítárny. Mishra vám v tom sice zabrání, nicméně získáte dalších 25 bodíků do vlastnosti Znalost.

    …po skončení schůze…

    Po odchodu z vašeho pokoje vás zastaví V’hul. Předá vám zprávu od S’bora, kterou máte ve Fortském holdu doručit Lamratovi, osobnímu asistentovi Lorda Gralta.

    Quest 11 (nalezení potenciální Weyrwoman): Prověření Ramally, dcery Kendricka.
    Zadání: Během rozhovoru s N’ethem po splnění questu #7.
    Řešení: Zajděte za Kendrickem do skladu vedle kuchyně a promluvte si s ním o jeho dceři Ramalle (Znalost: +50 bodů). Poté se vydejte do Kendrickova domku v údolí weyru. Uvnitř naleznete Ramallu, s níž si promluvte – podařilo se vám najít první kandidátku na post Weyrwoman (Znalost: +50, Reputace: +100).

    Quest 12 (nalezení potenciální Weyrwoman): Stabilně informovat tkadlenu gobelínů Emmaru.
    Zadání: Během prvního rozhovoru s Emmarou (v prostředním patře Fortského weyru, Reputace min. na 2. levelu).
    Řešení: Tento quest budete řešit v podstatě během celé hry. Vždy, když se vrátíte z nějaké vzdálenější cesty (Hala Harfistů, ostrov Ista, ostrov Ierne…), si s Emmarou promluvte a odpovězte na její otázky. Po zodpovězení všech otázek (prakticky až na konci hry) Emmara dokončí svůj gobelín a stane se tak další kandidátkou na post weyrwoman (Znalost: +50, Reputace: +100). Otázky:
    Zvíře žijící v jeskyních pod Fortským weyrem = odpověď „Tunnel Snakes“ (Reputace: +15).
    Zvíře žijící v jeskyních pod Fortským holdem = odpověď „Wherries“ (Reputace: +20).
    Komu patří stánek s jídlem na nádvoří Fortského holdu = odpověď „Arrie“ (Reputace: +25).
    Na Emmařino přání jí přineste citrón z Isty – naleznete ho na pultu v tamním obchůdku (Reputace: +30).
    Co je oblíbeným úlovkem rybářů na Istě = odpověď „Fingertails“ (Reputace: +30).
    Co se nachází v chrámu na ostrově Ierne = odpověď „Fungus and Statues“.
    Kolik soch je v onom chrámu = odpověď „4“.

    Quest 13 (nepovinný): Vykonat službičku pro kuchaře Toma.
    Zadání: První zmínka o questu je během rozhovoru s kuchařem Tomem při řešení questu #7, konkrétní zadání však dostanete až při dalším rozhovoru s Tomem po skončení schůze dračích jezdců – požádá vás o doručení zprávy jeho bratrovi Jakovi, jenž je kuchařem ve Fortském holdu (Reputace: +20).
    Řešení: Možno řešit až po příletu do Fortského holdu. Jakmile se zde dostanete do kuchyně (po splnění questu #15), promluvte si s kuchařem Jakem, kterému zprávu od Toma automaticky předáte (Reputace: +30).

    Nyní je již nejvyšší čas přivolat draka Zentha a odletět do Fortského holdu. A co vás čeká tam, to se dozvíte až v druhé částí návodu.

  • Autor:


    Témata: krb, nůž, Socha


    Nejčtenější

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Dark Souls 3
    Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Age of Empires 4
    Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

    Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Další z rubriky

    Dark Souls 3
    Klávesnice a myš jsou pro děcka. Bloodborne jedině na taneční podložce

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Fishing Planet
    VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

    V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.