Dreadnoughts - ničení ve vesmíru

  • 3
3D akční týmová hra Dreadnoughts, která se bude odehrávat ve vesmíru, sice ještě nemá známo datum vydání, ale jiné věci o ní už na povrch prosákly. Například to, že v ní budete bránit své základny a snažit se o destrukci těch nepřátelských, přičemž tyto základny budou kupodivu naprosto mobilní…
Dreadnoughts

Xenopi Studios, Xenopi Studios… pokud jste stejně jako nejdřív já uvízli v osidlech vlastní nedokonalé paměti, která vám ne a ne udělat tu laskavost a přihrát vám souvislosti, v nichž jste tohle jméno slyšeli, pak mám pro vás vysvobození. Moje paměť se totiž nakonec slitovala a uvolila se ke spolupráci, což vyústilo v úlevné plácnutí do čela a povzdech: "No jo, Xenopi Studios, ti přeci chystají Dreadnoughts…". Nic? Zelené světýlko stále mlčí? V tom případě jste před třičtvrtě rokem museli přehlédnout či záměrně opomenout náš článek o téhle hře, která sice patří do čistě multiplayerových záležitostí, nicméně i přesto stojí za další samostatný článek, v němž se pokusím vám nastínit její chystané přednosti.

A vezmeme to pěkně od podlahy. Ačkoliv už jsem naznačila, že Dreadnoughts budou multiplayerovou online záležitostí, moc byste se mýlili, kdybyste dospěli k názoru, že patří do kategorie MMORPG, která je v současnosti asi nejzaplněnější. Xenopi Studios se totiž rozhodli svou prvotinu věnovat něčemu úplně jinému, a to 3D akčnímu zaměření. Přesněji řečeno jsou Dreadnoughts týmovou akcí říznutou vesmírnou strategií, ale k tomu se ještě Dreadnoughts dostaneme. Základem je first-person perspektiva, v níž dominují prvky kooperativní 3D akce a doplňují je prvky vesmírného simulátoru.

Hráči se rozdělí do dvou či více týmů, z nichž každému je přidělena základna. Na rozdíl od jiných her podobného typu je základna v Dreadnoughts mobilní. Cílem hry je zničit cizí základny a ubránit vlastní, přičemž za každé zničení dostane tým jeden bod a po stanovené době se body sečtou. Kdo jich má nejvíc, vítězí. Princip tedy jednoduchý, ale jak víme, v jednoduchosti spočívá leckdy síla. Způsobů, jak dosáhnout destrukce cizí základny, je několik - asi nejjednodušší je postavit svoji základnu proti té druhé, nicméně vzhledem k tomu, že všechny jsou velmi podobně útočně i obranně vybavené, je to zároveň i ten nejméně efektivní způsob. Další možností je vyslat na cizí základnu záškodnický tým, který se na ní vylodí a vyřadí jí z provozu důležité systémy, načež už zbývá jen dokončit práci s normálním výsadkem. Dalším způsobem je zvýšení energetických rezerv, a tudíž zvýšení například palebné síly nebo ochranných štítů, čímž získáte nad protivníkovou základnou citelnou převahu.

Dreadnoughts

Autoři jsou si sami vědomi toho, že nesmrtelnost velké hromady her spočívá především v tom, že k nim existují editory, s jeichž pomocí jsou hráči schopni vytvářet stále nové a nové úrovně či jiné přídavky, a proto se plánuje i vydání takového editoru pro Dreadnoughts. Mám-li na závěr ještě ztratit slovo o platformách, pro něž jsou Dreadnoughts připravováni, pak jasným favoritem je PCčko, které je jisté, a podle slov autorů je engine hry vyvinut tak, aby poměrně snadnou záležitostí byla konverze pro Xbox. Ostatní konzole jako PS2 či cokoliv dalšího jsou sice teoretickou možností, ale zatím se s nimi příliš nepočítá. Žádné bližší informace o datu vydání ať už finální hry, či jen demoverze nebo veřejné bety, nejsou dosud známy. Chcete-li si přečíst některé další podrobnosti, na něž se v tomto článku nedostalo, můžete se mrknout ještě sem na starší článek.


Témata: simulátor, Xbox