Dreamkiller: česká nonstop akce se zrovna nepřekonala

  0:02
Peklo je pouze iracionální stav duše. A nejlépe na něj zabírá vroucí modlitba.
55

Dreamkiller

Platforma: PC
Výrobce: Mindware Studios

  • zajímavá zápletka
  • pár pěkně stylizovaných úrovní
  • nevyužití tematického potenciálu
  • brzy velmi monotónní

Jen lehce nad průměr vyčnívající frenetická akce, které kromě zajímavého nápadu s fóbiemi a několika povedenými úrovněmi chybí opravdový tahák.

Herní karta

Dreamkiller

Tituly, v nichž jde jen o nonstop střílení, slavily před lety úspěch. Doba už je ale přeci jen trochu někde jinde. Herní mechanismy, které přišly spolu s moderními konzolemi touhu po čistokrevném pálení do nejrůznějších monster do značné míry zahladily.

Dreamkiller

Dreamkiller přichází s ne úplně nezajímavým nápadem, který považuji pro hru tohoto typu za velmi příhodný. Hlavní hrdinka, psycholožka Alice Drake, se totiž dokáže dostat do myslí svých pacientů, trpících nejrůznějšími fóbiemi. Tyto fóbie je zapotřebí pochopitelně rázně vyřešit a pacienty jich zbavit.

Probíhá to zhruba tak, že se Alice chopí celé tělesné schránky dotyčného, byť se celá záležitost odehrává jen v jeho mozku, a vydá se do příhodné lokace vystřílet množství kreatur fóbii tu více, tu méně příznačně symbolizujících.

Tento nápad dovoluje autorům vybírat atraktivní prostředí spojené s jednotlivými fóbiemi. S člověkem trpícím arachnofóbií se tak podíváte do zoologické zahrady, v níž ze všech koutů lezou nejrůznější druhy pavouků.

DreamkillerDotyčný mající problémy s prací a činěním důležitých rozhodnutí, vás zavede do sídla své firmy, kde na vás začnou vylézat jakési podivné bytosti, jejichž význam jsem v daném kontextu nepochopil. Aby toho nebylo málo, přidají se také pavouci.

Na těchto příkladech lze dokázat, že stylizace do podoby fóbií se někdy daří, jindy nikoliv. V tomto ohledu se měli dát tvůrci se hrou více práce, aby do sebe vše skutečně zapadalo a aby mohli být hráči překvapeni netradičními nepřáteli. S oněmi obavami z rozhodnutí mohli v Mindware udělat velké terno, pakliže by se úkolu chopil někdo s bujnou fantazií. Pavouky a arachnofobii si spojí i malé dítě, ale právě u netradičních fóbií autoři zbytečně promarnili potenciál.

Brzy vám tak začne být jedno, kdo jakou fóbií trpí, jelikož až na výjimky není jejich spojeníDreamkiller s herní realitou valné. Na druhou stranu se dozvíte i o takových fóbiích, o jakých jste pravděpodobně ještě nikdy neslyšeli.

Několik úrovní přesto lze označit jako povedené a dát je za pomyslný příklad zbytku hry. Například ta, v níž se chopíte mysli člověka, který má strach z hraček. V tomto případě je stylizace ševelu správně bizarní, se všemi těmi vojáčky či panenkami.

To ale nic nemění na tom, že se Dreamkiller hraje od začátku do konce úplně stejně, tedy do značné míry monotónně. Chodíte po striktně lineárních úrovních, a vždy, když vejdete do rozsáhlejšího prostoru, můžete očekávat, že na vás vylezou nějaká ta monstra. Manévrovací prostor je minimální, jelikož všechny dveře se pochopitelně zavřou.

DreamkillerTy jedny, které vás pustí následně dále, se otevřou až tehdy, vystřílíte-li předepsanou taxu monster. Nemusíte se bát, že byste bloudili. Zelená šipka u kurzoru vám ukáže, kdy už můžete jít dále a samozřejmě naznačí i směr. Červená šipka plní úlohu upozornění na blízké nepřátelé a hodí se zejména tehdy, když se vám někdo sápe na nechráněná záda.

Obvykle není Dreamkiller nijak náročný. Fandové tohoto žánru dobře vědí, že pro úspěch se stačí držet neustále v pohybu a pálit po na mušku tupě nabíhajících kreaturách. Někdy jich je samozřejmě tolik, že ta začíná být nebezpečné, ale teprve v těchto chvílích vám hra do žil vlije aspoň nějaký adrenalin.

Na rozdíl od jiných frenetických akcí drží Dreamkiller poněkud zkrátka v otázce zbraní. Ne že byDreamkiller jich bylo nějak přehnaně málo – arzenál je na hru tohoto typu vcelku standardně vybavený –, problém je spíše v tom, že můžete mít v držení jeden jediný kvér.

Zbraně se dají měnit na bodech k tomu určených. Stačí přes takový přeběhnout a už dojde k výměně. Když je takový bod ale prázdný a vy na něj naběhnete, budete asi překvapeni tím, že vám zbraň zase odebere.

Pak se ocitnete proti hordám monster s holýma rukama, což je ze zřejmých důvodů nepříjemné. Alice sice umí pouhou rukou zapálit protivníka, případně ho na chvíli odhodit, proti vlnám zrůdiček to ale není příliš účinné.

Jistě, zbraní se lze po opětovném přeběhnutí zase vybavit, avšak ve frenetickém zmatku a pobíhání to působí určité komplikace.

Česká scéna

DreamkillerNemá cenu si nic nalhávat, česká vývojářská scéna neprožívá nejšťastnější a už vůbec ne nejplodnější období. Zatímco na začátku nového tisíciletí se dalo říct, že na co čeští tvůrci sáhli, to se proměnilo ve zlato, dnes je třeba se smířit s mnohem menšími ambicemi většiny českých studií.

Při vzpomínce na pecky jako Hidden and Dangerous, Operace Flashpoint, Mafia nebo Cold War nezbývá než zamáčknout slzu. S výjimkou jediného titulu na své hitovky jejich tvůrci pravděpodobně nedokáží v nejbližší době navázat.

Platí to také o pražských Mindware Studios, stojících právě za Cold War. Od této firmy se ještě před několika lety daly očekávat velké věci, jenže pak přišla pro východní EvropuDreamkiller tradičně složitá jednání s vydavateli, která navíc nedopadla nejšťastněji, tým následkem toho prodělal výraznou restrukturalizaci.

Před několika měsíci se ukázalo, kde vidí svou budoucnost. Vývojářské jádro kolem bývalého herního novináře Jindry Rohlíka ohlásilo Dreamkiller. Asi každý, kdo kdy aspoň slyšel o frenetické akci jménem Painkiller, si ji okamžitě vybavil. Ani tvůrci se reminiscence na tento povedený počin nesnaží maskovat.

Co v jiných podobných hrách nenajdete, to je schopnost teleportace. Poslouží zejména tehdy,Dreamkiller když se dostanete do ožehavé situace a přáli byste si být na druhé straně místnosti. Osobně jsem ji využíval ale jen minimálně, jelikož síla zbraně je obvykle natolik výrazná, že není třeba se zahanbovat teleportováním.

Dreamkiller bohužel neboduje ani po technické stránce. Některé úrovně či nepřátelé jsou sice aspoň na první pohled vizuálně zajímavé, to ale nic nemění na tom, že engine je velmi zastaralý a některé efekty jako kapky krve či jedu na monitoru opravdu amatérsky provedené.

Vedle singleplayerové akce si můžete užít i tradičních multiplayerových módů. Důležitým předpokladem k tomu jsou ale ke hře ochotní hráči. Těch je zatím opravdové minimum a je otázkou, zda se tento stav v budoucnu vylepší.

DreamkillerDreamkiller si nehraje na žádný sofistikovaný titul s velkými ambicemi. Jsou na něm jasně patrné limity, v nichž ho Mindware Studios museli vytvářet. Výsledkem tak je konzumní budgetový titul sázející na to, že si ho někdo pořídí kvůli závanu starých časů, jenž s sebou přináší.

Není to vyloučeno, jisté však je, že díru do světa Dreamkiller neudělá. Je to přímočará frenetická střílečka nepřinášející ve výsledku nic nového. Zaujme jen základní myšlenkou, z níž se ale podařilo vykřesat sotva polovinu jejího potenciálu. Přesto to není úplně špatné a přenesete-li se přes typicky monotónní hratelnost, nemusíte být zklamáni.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

55 %

Čtenáři

48 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 110 čtenářů

Témata: hračky, Zoo
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...