Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dreamland Chronicles: Freedom Ridge

  12:00aktualizováno  12:20
Po nedávném odložení X-COM: Alliance, která nejde přímo ve stopách svých strategických předchůdců, ale mění se ve 3D akci se strategickými prvky, mají příznivci xcomových her jen dvě možnosti - buďto si zase začnou přehrávat starou klasiku nebo svoje naděje upnou směrem k neoficiálnímu pokračování série nazvanému Dreamland Chronicles: Freedom Ridge.

Dreamland Chronicles: Freedom Ridge

Po nedávném odložení X-COM: Alliance, která nejde přímo ve stopách svých strategických předchůdců, ale mění se ve 3D akci se strategickými prvky, mají příznivci xcomových her jen dvě možnosti - buďto si zase začnou přehrávat starou klasiku nebo svoje naděje upnou směrem k neoficiálnímu pokračování série nazvanému Dreamland Chronicles: Freedom Ridge. Od první novinky na tohle téma uplynul už skoro rok, takže se pojďme podívat, co se od té doby o FR vynořilo nového.

O tom, proč je FR pouze neoficiálním pokračováním, už byla řeč dříve - licence na X-COM patří firmě Microprose, zatímco FR bude dílem Mythos Games. Příbuznost se všemi třemi předchůdci je však natolik zřejmá, že ji není možné přehlédnout. Všechno začíná už příběhem - 7. března 2003 je Země napadena agresivní mimozemskou rasou Sauranů, jejíž příslušníci vypadají jako velké ještěrky s velkým mozkem. Vstoupí do atmosféry, napíchnou se na rádiové vysílání po celém světě a vyhlásí, že od této chvíle považují Zemi za svoji kolonii. Lidé se s nimi pustí do boje, ten ale neprobíhá uspokojivě - během krátké doby se Sauranům povede Dreamland Chronicles: Freedom Ridge vylidnit podstatnou část planety a ovládnout všechny důležité pozice. Skupinky přežívajících pozemšťanů pomalu propadají beznaději, když tu dojde k převratnému objevu - jedna z osvobozeneckých armád objeví v útrobách Area 51 tajemný artefakt, který se zdá být tím pravým, co by mohlo na Saurany platit. Po jeho prozkoumání se ukáže, že objekt sice není sauranského původu (nejpravděpodobněji patří jiné mimozemské rase, která na naší planetě dlela někdy v době kamenné), ale dokáže účinně destabilizovat pohonné systémy všech sauranských vozidel i dopravních prostředků. Konečně to začíná vypadat, že by se lidstvu mohlo podařit získat vládu nad Zemí zpátky.

Co tedy bude FR mít oproti svým předchůdcům nového a co starého? Vědecký výzkum i výstavba základen zůstanou zachovány, dojde pouze k některým drobným vylepšením - například ve výzkumu bude více možností a přibudou i jakési diplomatické a špionážní prvky. Díky tomu, že výzkumných možností bude tolik, mělo by být možné hrát hru několikrát za sebou a vždycky s jiným vývojem - záleží na tom, kterými směry se bude váš výzkum ubírat. Je třeba přitom mít na paměti, že vaši protivníci se budou chovat stejně jako vy - jakmile získají vaše zbraně, vyextrahují z nich pozemské technologie a použijí je proti vám.

Dreamland Chronicles: Freedom Ridge

Každá základna bude mít některé části nad zemí a některé pod zemí - nad zemí pochopitelně musí být například radary a obranné systémy, pod zemí pak může byt skoro všechno ostatní (skladiště, ubytovny, laboratoře, továrny, atd.). Pokud bude vaše základna napadena vetřelci, musí ji ubránit její osazenstvo. Mise se budou odvíjet pouze v tahovém režimu (například v Apocalypse jste si mohli vybrat, zda chcete tahový či realtimový - ten druhý se hodil hlavně k hledání posledního zatoulaného mimozemšťana), autoři prý ze hry nechtějí dělat příliš akční záležitost. Vaše postavy se kromě běžných pohybů budou moci i projíždět ve vozidlech a samozřejmě všechny budou mít vlastní statistiky, osobnosti atd. Jejich schopnosti (síla, statečnost, zdraví, rychlost, velitelské a psionické schopnosti) se budou vylepšovat s tím, jak budou získávat další a další zkušenosti v misích nebo s tím, jak je budete trénovat na základnách, a vždy po nějaké době se dočkají i povýšení. Podle toho, jak úspěšně si povedete, poroste nebo bude klesat i morálka vědců a inženýrů a tu není radno zanedbávat, protože se od ní odvíjí jejich pracovní výkon. Na vaší pověsti záleží i to, kolik rekrutů se vám bude hlásit do služby.

Dreamland Chronicles: Freedom Ridge

Stejné zůstalo i honění mimozemců - na otáčivém glóbu budou probíhat všechny vzdušné honičky mezi pozemšťany a Saurany. Ze začátku sice málokteré letadlo s tím svým dohoníte (o sestřelování nemůže být ani řeč), ale jak se váš arzenál bude vylepšovat, porostou i výkony vašich stíhaček. Platí samozřejmě i staré pravidlo, že čím víc necháte přistát nepřátelských výsadků, tím větší bude nebezpečí, že se Saurani rozplží po celém povrchu a brzo ukončí vaše snažení. Po úspěšném sestřelení pak na místo havárie vyšlete svůj oddíl a napakujete se vším, co v sauranském vraku najdete - hlavně zbraněmi, mrtvolami (taky se těšíte na pitvy? :-) a zajatci. Prostředí, v němž se taktické části odehrávají, se budou lišit podle toho, kde k sestřelu došlo - někdy ve městě, někdy v lese, někdy na polích, někdy v horáchຯ a možná i na dalších místech. Prostory, do nichž se při osvobozování Země dostanete, budou pouze na povrchu nebo těsně pod povrchem, ale vždy na souši, žádné podvodní mise se konat nebudou.

Ohledně zbrojní výbavy vám ze začátku budou muset stačit tradiční pozemské zbraně, které později doplníte jednak jejich vylepšenými verzemi a jednak i zcela novými typy vzešlými ze studování ukořistěných sauranských technologií. Konkrétně se bude jednat o 50 typů zbraní, Dreamland Chronicles: Freedom Ridge mezi něž patří M-16, plamenomety, EMP pušky (založené na principu elektromagnetického pulsu, obzvlášť účinné proti robotům), ale třeba i další vybavení jako skenery nebo speciální obleky, jež budou vaše vojáky činit skoro neviditelnými. Peníze v FR nehrají žádnou roli - svoje vybavení si nemůžete nikde nakoupit, ale musíte ho buďto vydrancovat z nějakých skladišť nebo ukrást z nepřátelských základen. Pouze velmi zřídka se stane, že se vláda uvolí darovat vám nějakou tu zásilku zbraní nebo něčeho jiného, co potřebujete.

2D grafika je samozřejmě pryč, na její místo nastoupil 3D engine NetImmerse, jehož seznam podporovaných vlastností a efektů odpovídá tomu, co byste od dnešního 3D enginu čekali, a který bude ještě navíc doplněný enginem Havok (jeho úkolem je starost o fyzikální záležitosti ve hře). Perspektiva při taktických misích bude nejdříve 3D izometrická (pro ovládání celého týmu) a při jednotlivých tazích se přepne do first-person pohledu. FR bude zřejmě jako první xcomová hra mít i multiplayer, ale o módech není zatím známo nic podrobnějšího. Pokud vás zajímají i takové legrácky, jako že postavy jsou namluveny mluvčími z 10 různých regionů (takže Rusové budou mluvit jako Rusové a ne jako huhlaví Američané) a že s vámi budou během misí mluvit, pak vás jistě bude zajímat i to, že přibližným datem vydání je duben 2001.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...