DreamLand: Final Solution

6:45aktualizováno  21. března 2003 11:50
DreamLand: Final Solution
DREAMLAND: Final Solution

"Máte otrávený život? Vaše žena vás podvádí, tchýně neustále deptá a dcera z vás tahá jenom peníze? Chcete se těchto trablů bezpečně zbavit? Moment, počkejte přece! Sebevražda není to nejlepší řešení! Existuje mnohem lepší řešení. Zaleťte si na DREAMLAND!!!"

Nejmenovaný denní tisk, pondělí 25.3.1999
Vážení čtenáři, děje se něco zvláštního. Svět je vzhůru nohama - zemědělci přestali stávkovat, cena piva klesla na polovinu, v nemocnicích přestávají umírat pacienti a policistům vzrostlo (i když ne o moc) IQ. Co se to děje? Do téhle chvíle to nikdo netušil, až nyní se vše začíná vyjasňovat. Na pultech herních prodejen se objevila nová česká adventura - DREAMLAND! Čím to ale je, že všichni kašlou na své povinnosti a zasedají k PC-čkám a paří a paří, dokud nedostanou epileptický záchvat? Této záhadě se pokusíme přijít na kloub v nejbližších hodinách či dnech. Do terénu vysíláme našeho nejlepšího novináře, inženýra Jufuse Kissprdelu, aby zjistil o této hře pokud možno co nejvíce informací...

Ale copak, upadli jsme? Tentýž denní tisk, úterý 26.3.1999
Přinášíme Vám první informace o herní bombě Dreamland, která má na svědomí nebývale velké množství pacientů s epileptickými záchvaty. Produkt vyrobila jakási firma Top Galaxy a o prodej se stará společnost JRC, Zima software, magazín BONUSweb.CZ a spousta dalších partnerů. Hra se nachází na neuvěřitelných 3 plackách a podle očitých svědků je to prý technicky i dějově nejdokonalejší českou adventurou. Děj hry se odehrává po roce 2020 a Vy zde hrajete novináře Jima Dixe, který přilétá na vesmírnou stanici Dreamland vypátrat záhadné události ve virtuálních hernách. Bohužel to je zatím vše, co se nám podařilo zjistit. Další informace uvedeme zítra v naší speciální příloze. Pro denník -píp píp- (neplacenou reklamu v Bonusu neprovozujeme - by Big Peter) (správně, Petříku, správně - by Vreco) připravil Jufus Kissprdel.

Speciální příloha nejmenované tiskoviny, středa 27.3.1999
V dnešní speciální příloze se budeme věnovat převážně nové české hře Dreamland, o které se začíná čím dál tím více hovořit. Nové informace v terénu zjišťoval náš redaktor ing. Jufus Kissprdel:

bez komentáře :o)

Podařilo se nám vyzpovídat jednu z prodavaček v síti prodejen JRC. Ta nám sdělila několik podrobností o hře Dreamland. "Je to nejdokonalejší a nejrozsáhlejší česká hra vůbec," řekla slečna Popesa Bigkozová. "Má nádhernou grafiku, která vypadá přesně jako grafika ve hře Broken Sword. Příběh hry je velmi promyšlený a napínavý. Novinář Jim Dix (mimochodem, je to blonďák stejně jako George Stobart ve Swordu) vyšetřuje na vesmírné stanici případy virtuálních šoků ve virtuálních hernách. Šťourá se ve všem možném a taky všem šlape na paty. Nakonec se postará o zcela překvapivé odhalení všech záhad. Mimo klasického pátrání na stanici si ještě zahraje 7 virtuálních her, které mu pomohou v řešení celého případu. Hra nabízí 120 obrazovek, 250 postaviček, 10 hudebních kompozic a hromadu kvalitních zvukových efektů. Jak už jsem řekla, je to to nejlepší, co naši tvůrci vyprodukovali a taky je to vidět na prodejnosti hry. Ani nestačím ty krabice vytahovat z regálu," uvedla Popesa Bigkozová. Je však jasné, že její slova jsou z velké části citátem reklamy firmy Top Galaxy. Ovšem již nyní Vám můžeme slíbit rozhovor s jedním z pařanů Dreamlandu, panem Hukijou Hoňšulem, který si budete moci přečíst v zítřejším vydání...

Vidíte, pane Dixi? I my opice jsme dostatečně sexuálně zdatné... O den později (pro rýpaly: čtvrtek 28.3.1999)
Dnes Vám přinášíme zcela necenzurovaný a autentický zápis z rozhovoru s jedním z hráčů Dreamlandu, panem Hukijou Hoňšulem. Z textu jsme záměrně nevyřadili některé mírně vulgární výrazy, čímž Vám dáváme možnost poznat opravdu skutečné cítění zralého pařana:

JUFUS KISSPRDEL: Pane Hoňšule, můžete našim čtenářům zdělit své pocity ze hry Dreamland?
HUKIJA HOŇŠUL: Jasná páka, dědo. Je to prostě super česká gamesa, to je jasný jako kozy při úplňku.
JK: Jaké kozy? No nic. Takže mi prosím řekněte, co vás na téhle hře tolik přitahuje?
HH: No to je jasný, dědo. Tak za prvý, je to adventura a ty já rád, stejně jako sex s mou sousedkou. Pak je to všechno v češtině, takže alespoň vím, vo co v tý hře gou. Navrch to má parádní grafiku a zajímavý sfi-fi story, takže se to dá docela dobře čuchat.
JK: Myslím, že Vašim slovům příliš nerozumím, ale zde bude asi chyba na mé straně.
HH: Si piš, dědo. Paříš vůbec?
JK: Občas. A prosím Vás, neříkejte mi dědo. Je mi teprve 39 let.
Prosil bych VR hru S Madonnou v posteli HH: Tak promiň, fotr, vypadáš jako bys měl právě před kremací.
JK: Děkuji Vám za kompliment... Ale zpět k Dreamlandu. O příběhu už jsem toho slyšel hodně. Prý si mimo pátrání máme možnost zahrát i nějaký virtuální hry. Je to pravda?
HH: Cože? Jo, ahá. Jo, to je fakt. V každý hře hraješ nějaký jiný příběh za nějakou jinou postavu. Tak třeba Frankensteina, nebo drsnýho killera v Chicagu a nebo opici kdesi ve vojenském baru. Prostě paráda.
JK: To je zajímavé. Už jste se někdy s něčím podobným setkal?
HH: To teda né. Alespoň teda za střízliva. Jinak třeba tu scénu s opicí zažívám velmi často...
JK: Zvláštní... Já jsem to ještě nezažil... Musíte mi to někdy ukázat.
HH: Třeba hned, fotr... teda jako pokud to zacvakáš.

JK: Není problém. Dám to na účet redakce (tak v takových novinách bych chtěl taky makat :o) - by Vreco). Teď ale zpět ke Dreamlandu. Jaké zajímavé věci byste mi ještě mohl říci?
HH: No, tak třeba v Dreamlandu můžeš navíc plnit některý úkoly různými způsoby, to bych teda vod český hry nečakal, ty jo?
JK: Asi ne. Takže Vy říkáte, že celá hra je nelineární a má několik různých průchodů?
HH: Ale prdlajz, nelineární může být akorát tak moje ta... no... sexuální potence. Vony ty odlišnosti jsou jen občas a jen v drobnostech, ale i tak je to suprózní.
No comment :o))) JK: Z Vašich slov cítím, že se Vám asi Dreamland velmi zamlouvá...
HH: Že váháš, fotr. Je to prostě bomba. Ta hra je tak squjelá, že se to tady nedá ani vybalit z ruksaku.
JK: Zdá se, že bych si měl toho Dreamlanda zkusit zahrát. Alespoň na chvilku...
HH: Cože? Tys to ještě nepařil, fotr? No to snad není možný. S takovejma kryplama se ani bavit nebudu. Kuř a bude ti kouřeno, zdar.
JK: Hej počkejte! Stůjte, musíme dokončit rozhovor! A co jste měl namysli s tím kouřením? Halóó!
Tak to byl přesný přepis rozhovoru s panem Hoňšulem. Náš redaktor ing. Jufus Kissprdel se rozhodnul hru otestovat na vlastní kůži, tudíž další informace přineseme až po jeho důkladném studiu.

O další den později...
Počet pacientů s epileptickými záchvaty se neustále stoupá. Prodejnost krabic s hrou Dreamland se téměř exponenciálně zvyšuje a dá se očekávat ještě více postižených pařanů. Rozhodli jsme se proto pověřit našeho redaktora ing. Jufuse Kissprdelu kompletním dohráním hry, čímž se jistě podaří zjistit více informací. Jakmile Jufus Dreamland dohraje, připraví kompletní popis celé hry a podělí se s vámi o své zkušenosti. Jen doufáme, že si Jufus taktéž nepřihodí epileptický záchvat s následky do konce života. Vyplácení nemocenského by zřejmě naše noviny zruinovalo...

Non comentaro :o))) Tytéž noviny, pondělí 5. 4. 1999
Přinášíme vám ty nejnovější a nejpodrobnější informace o počítačové hře Dreamland přímo od našeho redaktora ing. Jufuse Kissprdely, který ji osobně dohrál a naštěstí si nepřihodil epileptický záchvat. Bohužel vzhledem o omezenému místu v našich novinách se v tomto článku nedočtete ještě zcela všechno a dokončení naleznete až v zítřejším vydání.

Vážení čtenáři, po rozhovoru s mnoha hráči a po samotném dohrání hry tu mám pro vás kompletní informace o této zajímavé hře. Bohužel se mi nepodařilo zjistit konkrétní příčiny, které při jejím hraní občas vedou k epileptickým záchvatům i u hračů, kteří s touto chorobou neměli nikdy problémy. Mě se naštěstí nic podobného nepřihodilo, takže se vám v následujících řádcích pokusím celou hru pečlivě popsat a nad možnými příčinami záchvatů se zamyslím až v závěru.

Jak jsme již v předešlých dnech uvedli, jedná se o českou adventuru a to přímo klasickou - jak říkají pařani - "pojnt ent klik". Od ostatních českých adventur se velmi liší. "Všechny ostatní český adventury si můžou jít vyhonit -censoured-," uvedl pařan Mosquit Bzukman. "Ta grafika, rozsáhlost, příběh a vůbec všechno - to se nadá srovnávat. Takový Polda nebo Posel bohů, ti se můžou jít klidně pověsit za koule do průvanu," řekl Bzukman.

Jediná zahrada na Dreamlandu se bohužel nachází pouze v Blázinci

Já sám jsem měl možnost kvality Dreamlandu prorovnávat s jinými českými hrami, a musím dát panu Bzukmanovi zapravdu. Dreamland mě skutečně mile překvapil, nechal jsem se strhnout dějem hry a její atmosférou a u PC jsem strávil neuvěřitelných 10 dlouhých dnů naplněných perfektní zábavou. Nicméně i přesto není Dreamland zase až tak dokonalý jak se o něm říká...

Seděla jedna opička tam mezi modříny, chlupatá byla celičká od jara do zimy...

Po rozbalení krabice, pročtení docela vydařeného, ale velmi tenkého manuálu (asi 12 - 15 stránek, které vyplňují ze 66% obrázky) a po úspěšné instalaci (necelých 200 MB) jsem hru spustil. První, co mě po úvodní animaci doslova nadchlo, byla grafika. Obzvláště pak grafika pozadí. Je prokreslená do absolutních detailů a grafikům musela dát opravdu obrovskou práci. Na první pohled jsem se přesvědčil, že srovnávání grafiky Dreamlandu s Broken Swordem je skutečně namístě. Navíc je ve hře hned dvojí typ pozadí - 2D ručně kreslený a 3D renderovaný. Kreslené backgroundy jsou na stanici Dreamland, renderovaná pozadí jsou potom ve všech virtuálních příbězích. Co se renderovaných pozadí týče, jejich kvalita je dost kolísavá. Některé backgroudy vypadají přímo skvěle, jiné zase téměř podprůměrně. Velmi kvalitně je proveden i skroling pozadí. "Ty vole, viděls to?" vhodně poznamenal jeden z hráčů v davu. "Vono to skroluje paralaxně ve třech rovinách. No mě snad vomejou! Tohle jsem viděl jenom v Broken Swordovi," uvedl jeden z hráčů. "A ještě v tý starý hře Touché: Adventures of 5th Musketeer," poznamenal další z gamesníků. Musím se přiznat, že jejich slova mi toho moc neříkají, ale nemohu jinak než souhlasit, že skroling je ve hře opravdu působivý...

Jestli okamžitě neoživneš, seš mrtvej!

Zmínil jsem se, jak jsem byl v úvodních chvílích hrou nadšen, a to převážně grafikou pozadí. Tohle nadšení však trochu pokleslo v momentu, kdy jsem se svým hlavním hrdinou Jimem Dixem ušel prvních pár kroků. Narážím tím na první menší zklamání ze hry a tím jsou animace. Konkrétně tedy animace postaviček. "Chůze hlavního hrdiny vypadá jako lezení mojeho 85 let starýho dědka. A to už se vlastně dědek vozí 2 roky na vozíčku..." zaznělo z davu od muže, který byl zanedlouho pařany veřejně upálen. Né že bych chtěl dopadnout jako on, ale musím mu dát docela zapravdu. Sice onoho dotyčného invalidního příbuzného neznám, ale jak hlavní postava, tak i všechny ostatní postavy jsou rozanimovány... řekněme klasicky "česky". Animace jsou trhané (mají málo fází) a mnohdy jsou i nepřirozené. Jsou zde samozřejmě i velmi dobře rozanimované zcény (oblékání kabátu, uklouznutí na podlaze, lezení, atd.), ale vesměs to není to pravé ořechové. Některé animace působí přímo komicky... "Ty bláho, hele jak si ten frajer pořád honí péro," podotkl jeden z hráčů k jisté záhadné animaci doktora v blázinci. Jinak ale grafické ztvárnění postaviček na stanici Dreamland je docela zdařilé. Ve virtuálních příbězích je to už horší - některé postavy vypadají jakoby je zrovna někdo vyzvracel. Vím, že jsou tohle silná slova, ale žádné jiné ekvivalentní přirovnání mě zrovna nenapadá. Když se na to podívám z nadhledu, nezbývá mi než konstatovat, že celková vizuální část na stanici Dreamland je zpracována o třídu lépe než část skládající se z virtuálních příběhů...