Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závodní hra zachycuje kouzlo 80. let, má výjimečný umělecký styl

aktualizováno 
Titul Drift Stage kombinuje moderní technologie s vizuálním pojetím dvě až tři dekády starých her. Projekt tak působí jako 2D kostičkované závody, ve skutečnosti však využívá 3D modely a skutečný fyzikální model.

Hra je teprve v počátečních fázích vývoje, její grafika však již nyní vyčnívá. Cílem autorů je zachytit podobný pocit, jaký vytvářely klasické závody Super Hang-On, OutRun či Daytona USA. Automaty některých z nich je ostatně možné dodnes objevit v českých hospodách.

"Tyhle klasické tituly byly zábavné od první vteřiny. Zároveň ale nabízely velkou výzvu pro ty, co chtěli bojovat o vteřiny. Takhle se většina závodních her dnes nedělá," řekl pro server Kotaku programátor Drift Stage, kterým je Chase Pettit.

Podle něj v současné době existují dva typy závodních her. Jedním jsou komplikované simulátory, u kterých třeba strávit řadu hodin pro pochopení základů. Na straně druhé jsou jednoduché hříčky typu Mario Kart, které naopak velkou hloubku neobsahují. Drift Stage tak má trůnit někde na pomezí.

Unikátní grafický styl titulu však vznikl náhodou. Programátor si totiž pro prototyp hry stáhl zdarma dostupný model právě v retro stylu a na první videa z titulu pro změnu narazil autor modelu Charles Blanchard. Slovo dalo slovo a Blanchard se stal grafikem Drift Stage.

Titul zatím není ani v alfa fázi, a vývojáři se proto zdráhají mluvit o datu vydání. Plánovaná je zatím podpora platforem PC a Mac, autoři by však rádi vytvořili i konzolové verze.

Autor:


Témata: Retro, simulátor


Nejčtenější

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.