Závodní hra zachycuje kouzlo 80. let, má výjimečný umělecký styl

  • 0
Titul Drift Stage kombinuje moderní technologie s vizuálním pojetím dvě až tři dekády starých her. Projekt tak působí jako 2D kostičkované závody, ve skutečnosti však využívá 3D modely a skutečný fyzikální model.

Hra je teprve v počátečních fázích vývoje, její grafika však již nyní vyčnívá. Cílem autorů je zachytit podobný pocit, jaký vytvářely klasické závody Super Hang-On, OutRun či Daytona USA. Automaty některých z nich je ostatně možné dodnes objevit v českých hospodách.

"Tyhle klasické tituly byly zábavné od první vteřiny. Zároveň ale nabízely velkou výzvu pro ty, co chtěli bojovat o vteřiny. Takhle se většina závodních her dnes nedělá," řekl pro server Kotaku programátor Drift Stage, kterým je Chase Pettit.

Podle něj v současné době existují dva typy závodních her. Jedním jsou komplikované simulátory, u kterých třeba strávit řadu hodin pro pochopení základů. Na straně druhé jsou jednoduché hříčky typu Mario Kart, které naopak velkou hloubku neobsahují. Drift Stage tak má trůnit někde na pomezí.

Unikátní grafický styl titulu však vznikl náhodou. Programátor si totiž pro prototyp hry stáhl zdarma dostupný model právě v retro stylu a na první videa z titulu pro změnu narazil autor modelu Charles Blanchard. Slovo dalo slovo a Blanchard se stal grafikem Drift Stage.

Titul zatím není ani v alfa fázi, a vývojáři se proto zdráhají mluvit o datu vydání. Plánovaná je zatím podpora platforem PC a Mac, autoři by však rádi vytvořili i konzolové verze.


Témata: simulátor