Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje, jak drogy inspirovaly jeho počítačovou hru

  17:35aktualizováno  17:35
Halucinogenní výlet do lesů byl prý formativním zážitkem pro tvorbu titulu Entropy. Odhalil to jeho autor Kenny Kong, který hru popisuje jako návštěvu snového světa.

Hra Entropy inspirovaná konzumací halucinogenní drogy. | foto: Kenny Kong

Cílem je prý prozkoumávat surreálnou krajinu, která se proměňuje před vašima očima. Když se například blížíte ke stromu, hraje barvami a ožívá. Jeho listy rostou, větve pulzují i dýchají a strom zpívá do rytmu hudby v pozadí. Titul ostatně má být značně muzikální. Každý prvek krajiny má vydávat zvuky, které doplňují zbytek hudby.

O inspiraci Kong pohovořil pro server Kill Screen. Silně údajně čerpá z výletu do lesů v okolí Baltimoru, kam se vydal s kamarádem zkonzumovat halucinogenní drogu známou jako LSD. Oba prý zažili pocit jednoty s přírodou, kdy pochopili souvislosti světa.

Kong v rozhovoru říká: „Poblíž byl potok, který vedl do velké nádrže. A jak jsem tam stál, došlo mi, jak je všechno propojené. Tekoucí potok, malé vlnky na jezeru i to, jak vítr šustil listím. Směr větru ovlivňoval vlny a rozezpíval listy tak harmonickým způsobem, že bylo jasné, jak všechno souvisí se vším. Byla to součást holistického systému, perfektně vyváženého a pospolitého.“

Vývojář si prý připadal jako Neo na konci filmu Matrix. Upozorňuje však, že ho konzumace LSD pouze inspirativně „nakopla“ a rozhodně by hra neměla být o drogách. „Snažím se vytvořit co nejvíc možných zážitků harmonie a propojení,“ tvrdí Kong.

Tvůrce však nepopírá, že některé momenty ve hře jsou kopií jeho zážitků v lese. Například tancující houba nebo létající velrybodrak. Ve hře nicméně chybí jasné úkoly. „Když se vydáte na procházku, nesnažíte se nic dokázat. Prostě si užíváte tu chvíli. Entropy je stejné. Je to procházka lesy, jen jedna z těch nejsurreálnějších, jaké si dokážete představit.“

Hra vyjde koncem letošního roku, a to pro PC i Mac.

 

Autor:




Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.