Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář popisuje, jak drogy inspirovaly jeho počítačovou hru

  17:35aktualizováno  17:35
Halucinogenní výlet do lesů byl prý formativním zážitkem pro tvorbu titulu Entropy. Odhalil to jeho autor Kenny Kong, který hru popisuje jako návštěvu snového světa.

Hra Entropy inspirovaná konzumací halucinogenní drogy. | foto: Kenny Kong

Cílem je prý prozkoumávat surreálnou krajinu, která se proměňuje před vašima očima. Když se například blížíte ke stromu, hraje barvami a ožívá. Jeho listy rostou, větve pulzují i dýchají a strom zpívá do rytmu hudby v pozadí. Titul ostatně má být značně muzikální. Každý prvek krajiny má vydávat zvuky, které doplňují zbytek hudby.

O inspiraci Kong pohovořil pro server Kill Screen. Silně údajně čerpá z výletu do lesů v okolí Baltimoru, kam se vydal s kamarádem zkonzumovat halucinogenní drogu známou jako LSD. Oba prý zažili pocit jednoty s přírodou, kdy pochopili souvislosti světa.

Kong v rozhovoru říká: „Poblíž byl potok, který vedl do velké nádrže. A jak jsem tam stál, došlo mi, jak je všechno propojené. Tekoucí potok, malé vlnky na jezeru i to, jak vítr šustil listím. Směr větru ovlivňoval vlny a rozezpíval listy tak harmonickým způsobem, že bylo jasné, jak všechno souvisí se vším. Byla to součást holistického systému, perfektně vyváženého a pospolitého.“

Vývojář si prý připadal jako Neo na konci filmu Matrix. Upozorňuje však, že ho konzumace LSD pouze inspirativně „nakopla“ a rozhodně by hra neměla být o drogách. „Snažím se vytvořit co nejvíc možných zážitků harmonie a propojení,“ tvrdí Kong.

Tvůrce však nepopírá, že některé momenty ve hře jsou kopií jeho zážitků v lese. Například tancující houba nebo létající velrybodrak. Ve hře nicméně chybí jasné úkoly. „Když se vydáte na procházku, nesnažíte se nic dokázat. Prostě si užíváte tu chvíli. Entropy je stejné. Je to procházka lesy, jen jedna z těch nejsurreálnějších, jaké si dokážete představit.“

Hra vyjde koncem letošního roku, a to pro PC i Mac.

 

Autor:




Nejčtenější

Assassin's Creed: Black Flag
Konec pirátských her do 3 let? Nereálné, tvrdí autoři nejlepší ochrany

Hackeři před rokem tvrdili, že se blíží konec nelegálního stahování. Ochrany prý začínají být tak komplexní, že během tří let bude nemožné je prolomit. Tvůrci...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Vánoční vzhled postav v Overwatchi
Overwatch byl pro vývojáře útěkem od beznaděje

Skupina tvůrců z Blizzardu měla po zrušení velkolepého projektu Titan dva týdny na to, aby vymyslela novou hru. A během těchto čtrnácti dní se zrodil koncept,...  celý článek

Horizon: Zero Dawn (PS4)
RECENZE: Horizon Zero Dawn je úchvatná cesta do pravěku budoucnosti

Na apokalyptické vize jsme si ve hrách už zvykli. Tvůrci Horizon Zero Dawn však na to jdou originálně. Současnost upadla v zapomnění, lidé se klaní pravěkým...  celý článek

BioShock Infinite
Autoři BioShocku založili nové studio Ghost Story

Po zrušení studia Irrational Games se jeho bývalí zaměstnanci vydali odlišnými směry. Vzniklo díky tomu hned několik firem a jednou z nich je i nově založené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.