Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč vyšel tragicky hodnocený Duke Nukem Forever? Daň za další díly

aktualizováno 
Patnáct let vyvíjená hra Duke Nukem Forever po vydání sklízela značně negativní hodnocení. Společnost Gearbox však nově poodhalila, že vydání titulu zkrátka bylo daní za získání značky.

Tu totiž Gearbox odkoupil od původních autorů série, tedy od studia 3D Realms. Šéf Gearboxu Randy Pitchford detaily obchodu nezmiňuje. Při čtení mezi řádky je však lze vytušit. Dokončení prokleté hry Duke Nukem Forever bylo podmínkou.

Pitchford svůj pohled přiblížil na konferenci Develop 2015, ze které ho citoval britský server Eurogamer. „Nekoupil jsem značku jen kvůli tomu, aby lidé mohli zažít Duke Nukem Forever. Byla to svým způsobem daň za to, že Duke Nukem bude mít nějakou budoucnost,“ prohlásil podle britského serveru Eurogamer Pitchford.

Grafický vývoj série

Duke Nukem

Značka Duke Nukem příští rok oslaví dvacet pět let existence. Za tu dobu prošla citelným vizuálním vývojem, který jsme předloni zmapovali v obrazovém článku (podívejte se).

Hra by teď s největší pravděpodobností měla vznikat ve spolupráci s dalším studiem.

„Nějaké koncepty (pro Duke Nukem Forever) jsme vytvářeli. Problém je v tom, že jsme v Gearboxu velmi zaneprázdnění. Rychlejší způsob by byl najít vhodné vývojáře a ty mít za partnery,“ tvrdí Pitchford.

Lidé z Gearboxu si však uvědomují, jak bídně byl Forever přijatý. Světový průměr hodnocení podle serveru Metacritic se pohybuje okolo 54 %. „Je to výzva. Ale nepochybujeme o tom, že když na vydání (nového Duke Nukem) dojde, průmysl si toho všimne. Získat si v tomto odvětví pozornost je jednou z těch nejtěžších věcí,“ věří Pitchford.

„To byl i jeden z největších problémů Duke Nukem Forever. Deset let byl titul slibovaný jako nejlepší hra všech dob. Jako nevydaný titul měl legendární status. Vysloužil si tedy velmi specifický druh pozornosti.“

Gearbox v současné době pracuje na akční hře Battleborn, která střílení kombinuje s prvky her ve stylu Defense of the Ancients. A předpokládat lze také vznik dalších Borderlands. Proto tedy Gearbox pro tvorbu nového Duke Nukem hledá vhodného partnera.

Autor:




Nejčtenější

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.