Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dungeon Hero - vtipná kobkařina

aktualizováno 
Vtipných a originálních her ve stylu Dungeon Keepera je málo, ovšem když už se nějaká urodí stojí to zato. Bude to i případ pokusu o vytvoření uvěřitelné goblinní společnosti?

Dungeon Hero (PC)

Dungeon Hero (PC)O opravdu originální, zajímavé a především vtipné tituly je dnes nouze větší než kdy jindy. Na pořadu dne jsou jako vejce vejci podobné střílečky s fantastickou grafikou, stále stejné RPG a strategie, které se sice pokouší o experimenty, ale dopadají přinejmenším rozporuplně. Chybí hry typu Dungeon Keepera. Ještě štěstí, že existuje aspoň pár vývojářských studií, které se nebojí s nějakým tím originálním konceptem vyrukovat. Loni to byli Codemasters s neortodoxním Overlordem a v tomto případě jde o Firefly Studios (série Stronghold), kteří ve svých kobkách kutí Dungeon Hero.

Okamžitě po prozkoumání dostupných materiálů, jež autoři o hře vypustili, zarazí jedna věc. Firefly se chtějí pokusit o vytvoření uvěřitelného a realistického světa. Na tom by ještě nebylo nic tak divného, jen kdyby nešlo o svět goblinů. Hlavní designér Simon Bradbury se sám sebe ptá, proč tyto potvory nechávají truhly plné pokladů hráčům, kteří je pak bez problému Dungeon Hero (PC)otevřou a obsah seberou. Nebo: proč vlastně goblini nechodí ve hrách na záchod? Proto ve světě Dungeon Hero své běžné potřeby uspokojovat budou a ano – i na ten záchod se dostane. Hráč se přitom podívá do společenství, které se živí seškrabováním šimlů z jeskynních zdí, ze kterého vyrábí sýr a prodávají ho na trhu. Jak se do hry dostane hlavní hrdina? Jednoho dne uslyší legendu o obrovských pokladech nacházejících se v podzemí a rozhodne se je najít. Ovšem povídačka byla jen léčkou goblinů, kterak do kobek nalákat silného muže, jenž by jim pomohl s nepřátelskou rasou. Tato zápletka bude vyprávěna ve stylových a samozřejmě i vtipných komiksových předělech.
 
Hlavní sídlo goblinů přímo čiší životem. To je ta uvěřitelnost. Jeden skřet ostří své zbraně na kameni, další si čte knihu, v jakémsi lazaretu se lékaři starají o zraněné, kteří jsou sem nošeni svými kamarády, támhle jeden kuje železo a jiný si zase v rohu hraje na kytaru. To všechno je doprovázeno odpovídajícími zvuky a švitořením. Goblini nezůstávají stát na místě, ale potulují se po okolí a baví se s ostatními. To zatím není tak úplně slyšet, jelikož se autoři ještě nerozhodli, zda jim propůjčí pisklavé „disney“ hlásky, nebo zda budou promlouvat hlubokým „fantasy“ hlasem.
 
Dungeon Hero (PC)Bez patřičného vybavení byste asi goblénům příliš nepomohli. Je tak jasné, že se budete moct spolehnout na relativně širokou paletu zbraní, i když zatím nebylo stanoveno, o jaké typy přesně půjde. Že se ale dočkáme mečů, štítů, sekyr či palcátů, to je prakticky jasné. Jelikož má být vše opravdu uvěřitelné, dali si tvůrci za cíl věrně simulovat škody zbraněmi páchané. To znamená, že úder obouručním mečem zanechá adekvátní následky. Bojovat se bude jak na blízko, tak na dálku, ale i magicky. Vše má probíhat ve velmi dobře odladěném bojovém módu, který počítá také s jakousi naštvaností hrdiny. Pokud se naplní speciální měřič, znamená to, že máte velkou šanci začít se bít opravdu drsně, ale zároveň i komicky – něco jako Bud a Spencer v hospodských rvačkách. Důležitá je variabilita akcí a jejich spojování do atraktivních komb.
 
Dungeon Hero (PC)Co se týče příběhu, rozhodlo se studio Firefly, že ho nějakou dobu před vydáním bude po kouskách vydávat na internetu. Samozřejmě nepůjde přímo o herní události, to by hráče ochudilo o překvapení, spíše to bude odhalení pozadí a geneze toho, jak se hrdina do podzemí vůbec dostal. Silný příběh by mohl zavánět RPG pojetím, ale role-playing prvky budou zatlačeny spíše do pozadí. Nemělo by být třeba se každou chvíli hrabat v inventáři a přerovnávat předměty. Zároveň postup po úrovních by měl být velmi zjednodušen, a to tak, že bohatě postačí zvolit nějakou tu schopnost a jít dále. Zbraněmi, které vypadnou z vašich nepřátel, se vůbec nemusíte vzrušovat. Jsou bezcenné. „Jinak by jejich majitelé přeci neleželi mrtví na zemi,“ dodává se smíchem Bradbury.
 
Dungeon Hero (PC)Ovšem první pohled na strom schopností je ohromující. Momentálně se plánuje na tři stovky úderů a nejrůznějších upgradů. Dává to smysl, protože v různých situacích bude třeba používat jiné postupy. Pokud stojíte proti jednomu dvěma nepřátelům, stačí vám k jejich udolání základní úder, ale jakmile jich před sebou uvidíte deset, bude třeba zvolit odlišný postup. V bojích by navíc měly létat končetiny a krev cákat proudem. Nebude to ale prvoplánové, jako spíše komické a přehrávané. Bude také záležet na tom, jak vás protivník zraní. Pokud vezme ostnatý palcát a praští vás do obličeje, můžete se spolehnout na to, že energie půjde hodně rychle dolů. Když ale dostanete ránu štítem, jen se otřepete a jedete dále. V pozdějších fázích hry se hrdina dostane do dalšího sídla,Dungeon Hero (PC) ze kterého bude moct plánovat výpravy do kobek. Tím se poněkud omezí jinak striktní linearita.
 
Přestože Dungeon Hero není častým návštěvníkem stránek prestižních magazínů, kde ho nahrazují stále stejné akce a RPG, ve skutečnosti by si to rozhodně zasloužil, protože se na herní problematiku dívá z poněkud jiného úhlu. Chce hráče především pobavit, ale zároveň ho vtáhnout do svého, byť poněkud parodovaného světa. Uvěřitelnost goblinní společnosti doopravdy funguje a zdá se, že autoři mají rukávy plné nápadů. Už se jich nemůžeme dočkat!
Autor:




Nejčtenější

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.