Vítám vás u čtvrté a zároveň poslední části průvodce hrou Dungeon Siege 2. Dnes si dořešíme všechny vedlejší úkoly a také se podíváme na kloub jednomu tajnému.
Akt II
#10: Deru's Treasure Hunt
Najděte v Aman'lu starého hledače pokladů severovýchodně od ochodu se zvířaty s Deru v partě si s ním promluvte.Mapa, kterou vám dal, ukazuje ruiny v Southern Greilyn Jungle. Jděte tam s Deru a nechte ji otevřít truhlu uvnitř, kde je další hádanka, která vás nasměruje do Frozen Cave v Arinth's Ravine. Dojděte tam skrz teleporter v Arinth's Ravine a opět s Deru otevřete truhlu. Poslední část hádanka je v Plain of Tears. Až se dostanete do Kalrathie, vyjděte z města severní bránou a jděte po cestě dolů na východ. Na konci vejděte do vody a objevíte malou oázu, kde je poslední truhla, kterou může otevřít pouze Deru.
#11: Mark of the Assassin
V opuštěném dome v Aman'lu severozápadně od obchodu se zvířaty seberte kámen ze stolu a utkejte se s nájemným vrahem. Promluvte si s Danadelem o kamenu, který jste právě sebrali. V Kalrathii si promluvte s Valerií, která po vás bude chtít speciální prsten. Až se dostanete do Upper Mines of Kaderak, jděte hned po animaci, kterou začíná kapitola 5, nahoru po schodech na jihu a skrz první dveře. Je tu tajný spínač, který otevře tajné dveře, za kterými je v truhle hledaný prsten. Dejte ho Valerii, vybavte se s ním a jděte za Kendrilem, který je v hospodě v místnosti za barem. Až se objeví vrah, zabijte ho a dva setové meče si nechte jako odměnu. Pokud si znova promluvíte s Kendrilem, také vám něco dá.
#12: The Aman'lu Arena
Promluvte si barmanem v hospodě v Aman'lu a popřete všechny dobré věci, které o vás slyšel. Vyzve vás do arény, takže projděte dveřmi za ním, sjeďte dolů výtahem a promluvte si s barmanovým asistentem, který vás pustí dál. Promluvte si s Daesthaiem a můžete začít. Před každým kolem si u něj musíte koupit malý token, který dáte do podstavce uprostřed arény. Ta sjede dolů a na vás se vyvalí houf příšer. Až je porazíte, zatáhněte za páku a aréna vyjede zase nahoru. Každým vyhraným kolem získáte klíč k jedné z místností okolo arény, kde je truhla s dobrými věcmi. Až se dostanete přes všechny kola, dostanete pro každého člena party dva bonusové body, možnost najmout si do party nové zvíře a hlavně Mysterious Token, který budete potřebovat k vyřešení tajného questu, o kterém si povíme něco na konci návodu.
#13: A Servant's Haunt
Promluvte si s Eldoriath hned za jižním mostem z Aman'lu. Až budete mít Chant of the Dead, teleportujte se do Southern Vai'lutra Forest (South), který je hned vedle přepadlé karavany. Zakouzlete na sebe Chant of the Dead a jděte na východ do Levreth Estate. Úplně dole si promluvte s duchem Threnithem, který vám otevře jižní dveře. Seberte zde portrét a znovu si promluvte s Threnithem, který vám otevře další dveře. Tento postup opakujte, dokud nebudete mít pramen zlatých vlasů, spálený dopis a rodinné šperky. Vraťte se za Eldoriath.
#14: A Servant's Haunt, Part II
Po splnění první části si promluvte s Threnithem (teď je v domě Eldoriath). Vraťte se do Eirulan a vyhledejte v hospodě Lady Levreth. Obviňte ji z vraždy manžela a ona označí skutečného vraha – komandéra Wethrila v Aman'lu. Vraťte se tedy do Aman'lu a promluvte si s ním. Až vás napadne, zabijte ho a promluvte si s vedle stojícím Celeb'helem.
#15: Amren's Vision
Na svých cestách za dobrodružstvími jste určitě narazili alespoň na jeden speciální kruh z hub. Pokud k některému z těchto kruhů přijdete s Amrenem, který bude mít vizi a jedna z hub v kruhu se změní na spínač. Sjeďte dolů a s Amrenem prozkoumejte sochu dole. Po prozkoumání čtyř kruhů z hub se dole objeví portál, kterým projděte a otevřete truhlu. První kruh je v Eastern Greilyn Jungle, druhý v Southern Vai'lutra Forest, třetí v North of the Garden of the Ancients (South) a poslední ve West of the Ruins of Okaym.
#16: Finala's Contempt
Vezměte Finalu k rozbitému výtahu v Upper Kithraya Caverns. S Finalaou klikněte na rozbitý mechanismus a sjeďte výtahem dolů. Nechte Finalu otevřít truhlu a objevíte mapu ke čtyřem skrytým věžím. Teleportujte se do Southern Greilyn Jungle a jděte na západ do Abandoned Ruins. Finala najde skryté dveře a nově objevená cesta vás zavede až k první věži, kterou zničte stejným způsobem jako v prvním aktu. Teď se teleportujte do Northern Greilyn Jungle a jděte k neprůchodně zdi hned vedle teleporteru. Finala najde tajný vchod, takže jděte po cestě a zničte tři věže. Po zničení všech věží najde Finala další mapu a kolo k výtahu. Až se dostanete ve třetím aktu do Mordenského města, vezměte Finalu po východní cestě, kde najde tajný vchod do líhně. Vejděte dovnitř a nejlépe střelnou zbraní odpalte výbušniny. Najdete zde také Morden Wrench, který se bude hodit. Až se dostanete do Southern Desert of Kaderak, jděte severně za vstupem do dolů a na malém kopečku najděte výtah. Až ho Finala opraví, sjeďte dolů a vyčistěte tábor.
#17: Rahvan's Curse
Ukažte Rahvanovi čtyři Masky Smrti (Death Masks) a dostanete se do Azunite Burial Grounds. Bude po vás chtít, abyste zabili licha Letisa, který ho zabil a uvěznil jeho ducha. Naučí vás speciální chant (Letiso), který objevíte lichovu hrobku. Až se dostanete do dolních katakomb a cesta se rozdělí, jdete na jih, kde je na zemi fialový symbol stromu. Zakouzlete nový chant, zabijte licha a vraťte se k Rahvanovi.
#18: Evangeline's Folly
S Evou v partě se teleportujte do Southern Vai'lutra Forest (South) a promluvte si se zraněným strážcem karavany. Teď se teleportujte do Western End of Arinth's Ravine. Jděte na západ, jih, západ a sever a dojděte k mostu. Před mostem jděte na západ do malé jeskyně. Po vybití všeho živého si s Evou promluvte s vojákem v cele. Další jesknyně je podél severní strany Arinth's Ravine, Jděte tedy směrem zpátky a probijte se do velké jeskyně na severní straně. Vstupte do jeskyně, opět ji vybijte a promluvte si s vojákem. Poslední jeskyně je ještě o kousek dále, takže jděte na východ, až dojdete k dalšímu mostu. Jděte stále na východ a vejděte do jeskyně. Vybijte ji a promluvte si s Jessicem.
Akt III
#1: Dwarven Song of Ore
Promluvte si s Leontiou v Kalrathii, která vám dá za úkol najít sloky speciální písně. Všechny sloky jsou v Mines of Kaderak. Stříbrná sloka je v Upper Mines v postranní místnosti za třetí pákou. Železná sloka je v místnosti hned za východním teleporterem. Zlatá sloka je v tajné místnosti východně od výtahu do Lower Mines. V jednom ze tří pokojů, které tu jsou, je tajný spínač, který otevře další místnost. Mythrilová sloka, která původně není součást úkolu, je v truhle jižně odteleporteru v Lower Mines. Je jedno v jakém pořadí je budete Leontie nosit, klidn+ můžete i všechny najednou, odměna bude vždy stejná.
#2: The Lore of Aranna
Telgrey žije v severovýchodním rohu Kalrathie. Musíte pro něj najít dvacet knih, které jsou roztroušené po celé zemi. Podle našeho návodu je ale snad najdete snadno.
Vol. 1, Kings and Queens of the Northern Reaches: Ubytovny služebných ve Snowbrook Haven (Servant's Quarters)
Vol. 2, The Dark Wizards: na schodech ve Vai'kesh Sanctuary
Vol. 3, Downfall of the Manu Ostar: jižně od Aman'lu v domě Alar'ithil
Vol. 4, Valdis and His Armies: v domě Tywlis v Aman'lu
Vol. 5, Turmanar and its Aftermath: v Alt'orn Hall v Aman'lu
Vol. 6, The Skath: ve věži, kde potkáte Vixe, poblíž Upper Kithraya Caverns
Vol. 7, The Deeds of Xeria: ve Windstone Fortress v domě u západní brány
Vol. 8, The Death of Xeria: místnost na severu chrámu Xeria (Xeria's Temple)
Vol. 9, The War of Legions: místnost na severu chrámu Xeria (Xeria's Temple)
Vol. 10, The Legend of Arinth the Mad: tuhle knihu dostanete od Eolandy v úkolu Arinth's Legendary Staff
Vol. 11, The Dryads and their Customs: v Aman'lu, u Eolandy na stole
Vol. 12, Zaramoth's Ascendance and Downfall: v druhém podlaží obchodu s magickými věcmi v Aman'lu
Vol. 13, Elandir's Life and Teachings: v druhém podlaží hospody v Aman'lu
Vol. 14, Fables of Ancient Artifacts: v Aman'lu u Eolandy na zemi
Vol. 15, Symbology of the Azunites: balkón v druhém podlaží obchodu s magickými věcmi
Vol. 16, The Legacy of Azunai: místnost podél severní stěny Kalrathie
Vol. 17, The Path of Life: Svatyně Života (Shrine of Life), úkol Amren's Vision
Vol. 18, The Path of Sight: Svatyně Vidění (Shrine of Sight) úkol Amren's Vision
Vol. 19, The Path of Death: Svatyně Smrti (Shrine of Death) úkol Amren's Vision
Vol. 20, The Path of Blindness: Svatyně Slepoty (Shrine of Blindness) úkol Amren's Vision
Až budete mít všechny knihy, doneste je Telgreyovi, který vám jako odměnu dá knihu "The Mercenary and the Scholar", což je spíše almužna. Promluvte si s ním znovu a tentokrát dostanete skutečnou odměnu, včetně speciální setové knihy, která je součást tajného questu, o kterém si povíme neco na konci tohoto návodu.
#3: The Lost Jewels of Soranith
Promluvte si v hospodě v Kalrathii s Kevarrem. Poví vám příbšh o starém úkrytu Soranith, ve kterém našel amulet a po vás chce, abyste našli zbytek toho setu, ze kterého pochází. Až se dostanete do Northern Plain of Tears, hledejte cestu dolů na východ, těsně než se dostanete k teleporteru. Vstupte do věže a sjeďte dolů a probojujte se až k hádance se světly. Nachází se zde pět propojených obelisků. Pokud kliknete na nějaký obelisk, propojí se světelně se sousedními., ale pozor, také lze tato propojení „zhasnout“. Cílem je propojit všechny obelisky. Pokud se zaseknete, socha v rohu místnosti celou hádanku vyresetí. Vypadá to dost složitě, ale ve skutečnosti je to velice jednoduché a celá hádanka je otázka několika kliknutí. Až se vám to povede, otevřou se na jihu dveře, za kterými najdete prsten, který je součástí vámi hledaného setu. Poté jděte na jih, sejděte dolů, kde je další hádanka, tentokát trošku složitější, protože obelisků je tentokrát devět, ale princip je stejný. Až je všechny pospojujete, otevřou se dveře na jihu, kde najdete další setový prsten. Vraťte se ke Kevarrovi do hospody, kde dostanete amulet, poslední část setu.
#4: The Legendary Mace of Agarrus
V Kalrathii najděte ženu jménem Berseba a promluvte si s ní oAgarrusově palcátu. Vraťte se do Aman'lu a najděte v hospodě Tai'esse. Promluvte si s ní a dá vám klíč, který vás zavede ke kamennému tabletu. Teleportujte se do Snowbrook Foothills a jděte trochu na sever, poté na jih a poté na východ ke vchodu do Snowbrook Grotto. Od vchodu jděte na jih a na západ a hledejte schody vedoucí dolů (na jih). Sejděte po nich, odemkněte dveře a seberte kousek tabletu. Vraťte se do Aman'lu a promluvte si s Tai'esse. Jděte do Eirulanu a teleportujte se do Western Cliffs of Azunai. Jděte na jih do Azunite Cavern, kde jste našli Artefakt. Hrobka je v severozápadním rohu. Vysuňte most na jihu tajným spínačem na severní stěne, vstupte do hrobky a promluvte si se strážcem Magentusem.
#5: The Mage's Apprentice
Promluvte si s mágem Bodenem v obchodě s magickými věcmi v Kalrathii. Dá vám zlaté zrcadlo a pár rad, kam mohl jeho učeň zmizet. Až se dostanete do Darthrulu, jděte před bránou na západ a sejděte dolů. Na konci vyjděte schody a sejděte dolů do ruin, kde vás čeká další hádanka se světly. Na jedné ze soch chybí zrcadlo, takže použijte to, které vám dal Boden. Vaším úkolem je dostat světlo na dveře, které jsou na severu i na západě. Opět se nejedná o nic těžkého, stačí otočit pár soch. Za severními dveřmi je učeň mága Bodena, která vám o něm řekne pravdu. Vraťte se tedy do Kalrathie a promluvte si s Bodenem, který vás napadne. Až ho porazíte, objeví se zde Darek. Promluvte si s ním a další úkol je splněn.
#6: The Kalrathian Nexus
Blízko severní brány Kalrathie najdete Noru. Promluvte si s ní o místě zvaném Kalrathian Nexus. Dá vám speciální hůl Soul Staff, kterou musíte použít na třech speciálních místech. - První, Node of Earth, je v Cavern of Earth na severu chrámu Xeria. Hledejte tajný vchod vedle oltáře a sledujte cestu. - Druhá, The Node of Frost, je v Cavern of Earth ve Snowbrook Haven v pokojích služebnictva (Servant's Quarters). Naproti oltáři jděte severními dveřmi a dojdete tam. -Třetí, The Node of the Phoenix, je v Cavern of the Phoenix na jižním konci Lost Valley of the Azunites. V každé jeskyni si stoupněte do středu na symbol, vezměte si do ruky hůl a zakouzlete chant, který vás Nora naučila (Arcesso Arcanum). Až to budete mít, veztměte hůl do jeskyně Kalrathian Nexus, která je podle severní strany Eastern Plain of Tears. Vezměte hůl a prolomte s ní pečeť. Vraťte se k Noře, která vám dá odměnu.
#7: Sartan's Suspicion
V Kalrathii si se Sartanem v partě promluvte s Feltanem, který je v hospodě. Prozradí vám lokaci, kde se podlě něj skrývá špion. Jděte do Eastern Plain of Tears a na východu hledejte malou jeskyni (A Mysterious Cavern). Sartan vyrazí dveře a v animaci zabije Osrica, který je podle něj špion, ale bohužel tomu tak není, takže jeho chybu budete muset napravit. Jděte k teleporteru v Ruins of Okaym a jděte na sever. Vstupte do mordenské zbrojnice a vyčistěte ji. Až dojděte k vězení, střílejte lukem do výbušnin u mříží a osvoboďte vězně. Vraťte se za Oraynem do jeskyně a promluvte si s ním.
#8: The Morden Riders
V mordenské městě Darthul se ve čtvrti District of the Lance podívejte po tajném spínači, který ovládá výtah do sklepa. Sjeďte tam a jedinou cestou pokračujte až na konec, kde narazíta na Nordaxa a Neilliboka. Souhlaste, že jim donesete z města zásoby a dají vám klíče od truhel, ve kterých se nacházejí. Projděte město, vyrabujte truhly a vraťte se pro odměnu.
#9: Vix's Vengeance
Až se dostanete do Lower Mines of Kaderak, hledejte cestu na východ. Vezměte Vixe k zamčeným dveřím a on je otevře. Vymlaťte veškerý odpor a až se dostanete k první střepině, hledejte nedaleko vozík s výbušninami. Pákou vedle ho odbrzdětea nechte ho narazit do střepiny, kterou výbuch zničí. Stejný postup opakujte i u dvou zbývajících střepin.
Tajný úkol
Ano, i Dungeon Siege 2 má své tajemství. První věc, kterou k jeho rozluštění budete potřebovat, je věc zvanou „Mysterious Stone“, která je velice obtížně sehnatelná. Občas se k vám během hry teleportuje příšera se jménem „???“ a levelem 99. Pokud na ni budete útočit, začnou z ní padat vzácné předměty. Jakmile se objeví, zapauzujte hru a našijte to do ní vším, co budete mít. Je bezpodmínečně nutné, abyste ji zabili, protože z ní vypadne výše zmíněný kámen. Kromě toho budete potřebovat další tři speciální setové věci - Mysterious Bucket, Mysterious Book a Mysterious Token.
Až budete mít všechny čtyři věci a úroveň alespoň 40, nakupte spousty lektvarů, vezměte si do inventáře věchny výše zmíněné věci a pořádně se vybavte. Pak jděte k nějakému oltáři, stiskněte enter a napište chant „columnarius sectorus“. Budete přeneseni do malé jeskyně, takže pokračujte dopředu a za prvními dveřmi pobijte celkem tuhé psíky. Za dalšími dveřmi vás čeká dost krutý souboj se zlými protějšky všech postav, které se k vám za celou hru mohli přidat. Každý má okolo třiceti až čtyřiceti tisíc životů a jsou velice dobře vybaveni. Až je všechny porazíte, stoupněte si k dalším dveřím a opět manuálně napište chant „Requo furtivum ixo“ a projděte dlouhou chodbu se všemi autory. Na konci si ještě shlédněte jedno polštářové komando a hlavním designérem a poslední místnosti si vyzvedněte odměnu a několik zajímavých předmětů.
KONEC.