Ačkoliv po zadání sousloví "Dungeon Slaves" vám některé vyhledávače najdou něco docela jiného, než o čem se tu dneska hodlám rozepisovat, my se budeme věnovat počítačovým hrám a ne nějakým pochybným tématům :-). Dungeon Slaves je nejnovější počin německého týmu enjoy Entertainment, který si pro inspiraci zašel do dřevních dob počítačově-herního průmyslu, kde imaginárním žebříčkům oblíbenosti kralovaly tituly jako Boulder Dash nebo Crystal Fever. Autoři se upnuli na myšlenku, že tehdejší hry sice nedisponovaly bůhvíjak strhujícím provedením, ale hratelností předčily i lecjaký supermoderní kousek zabalený do 3D a všech přilehlých efektů.
Dungeon Slaves přebírá prvky nejen z výše jmenovaných her, ale otevřeně se hlásí i k jiným předlohám - Lemmings, Incredible Machine a Dungeon Keeper. Pokud vám není jasné, co z téhle směsice může vzniknout za výsledný guláš, tak dávejte dobrý pozor.
Vy jakožto hráč přeberete úlohu hlavní postavy, kterým je čaroděj. Ten má na starosti jednotlivé dungeony - v našem případě úrovně (co úroveň, to nový dungeon). V každé z těchto úrovní je třeba splnit určitý úkol, aby byla dokončena - tu zničit otravné rytíře, tam dovést své potvůrky bezpečně k exitu a tak podobně. Ve své moci totiž mát bandu potvor, které můžete všelijak komandovat. Bohužel jim nemůžete dávat příkazy přímo, ale pouze skrze manipulaci s dalšími objekty (pasti, kouzla a různé vynálezy), a můžete je donutit třeba bojovat, stavět mosty nebo prokopávat se stěnami. Tímto způsobem se vám pak musí podařit například nalákat nepřátele do pastí nebo pro své potvůrky vytvořit bezpečnou cestu ven z úrovně a připraveno je i spousta dalších úkolů.
Jak budete postupovat hlouběji do hry, bude se zvedat obtížnost úrovní a projít jimi bude vyžadovat čím dál větší představivost a čím dál míň přehmatů nebo špatných rozhodnutí. Stejně tak se budou zesložiťovat i kouzla, pasti a přístroje, které budete mít k dispozici - z jednoduchých pastí budete skládat složitější útvary, které by vám umožnily se z těch zapeklitých situací dostat. Autoři přitom mají snahu vytvořit hru tak, aby nebyla příliš komplikovaná a bylo si jí možno zahrát i jen tak o přestávce mezi prací. V úvodu vás bude čekat několik tutorialových misí, v nichž vám pozvolna budou prezentovány základní principy a představována jednotlivá kouzla a pasti. Teprve potom budete vpuštěni do víru dalších levelů, kterých by dohromady mělo být kolem padesáti.
I Dungeon Slaves postihla typická choroba dnešní doby - ačkoliv původní datum vydání bylo ohlášeno na konec loňského roku, kvůli blíže nespecifikovaným zdržením se nedávno posunulo na únor 2001.