Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dungeons and Dragons: Neverwinter nechá hráče spoluvytvářet svět

aktualizováno 
Hráči dostanou v tomto fantasy on-line světě možnost vytvářet pomocí komplexního editoru vlastní obsah, jenž pak bude k dispozici ostatním.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

První dva díly hry na hrdiny Neverwinter Nights se dodnes těší velké oblibě, a to zejména díky komplexnímu editoru, s jehož pomocí mohou hráči vytvářet nové příběhy prakticky donekonečna.

Jenže zatímco Neverwinter Nights jsou klasickými hrami umožňujícími jen omezené hraní s přáteli, bude Dungeons and Dragons: Neverwinter skutečným on-line světem s tisícovkami současně hrajících hráčů. A přesto si udrží devízu svých předchůdců. Také zde budete moci vytvářet vlastní prostředí, instance, mise, postavy a monstra.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Editor jménem "The Foundry" bude důležitou součástí hry a na on-line svět půjde o jedinečný počin. Kdo hrál Star Trek Online od stejných vývojářů, ví alespoň trochu o čem je řeč, nicméně Dungeons and Dragons: Neverwinter půjde mnohem dál ve svobodě, kterou dá hráčům do rukou.

Hráči dostanou možnost postavit si vlastní prostředí, umístit do něj objekty, zvolit denní dobu, počasí a následně ho oživit vlastním příběhem. Jediným omezením je nemožnost vytvářet vlastní polygonové konstrukce. To bude stále úkolem vývojářů, kteří však už na počátku širokou databanku prvků chtějí neustále rozšiřovat.

Zní to všechno příliš krásně na to, aby to také bezvadně fungovalo. Tvůrci ale věří samoregulaci prostřednictvím hráčů. "Skrz hodnotící systém se budou dobré mise hráčům nabízet na viditelných místech, zatímco k odpadu se po chvíli nikdo nedostane," tvrdí šéf vývojářského studia Cryptic, Jack Emmert.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Zatímco v případě vytváření a hodnocení obsahu autoři svým hráčům věří, ponechají si ve věci odměn za úspěšně dokončené mise právo vlastního rozhodnutí. Důvod je jednoduchý. "Nechceme, aby si hráči vytvářeli mise na míru a ty pak využívali ke sbírání odměn," vysvětluje Emmert.

Cryptic proto vyvíjí systém, který zhodnotí obtížnost a délku dané mise a následně určí příslušnou odměnu, a to jak v podobě zkušeností, tak nalezených předmětů. Tím se zabrání tomu, aby hráči v pětiminutové misi poskočili hned o několik úrovní nahoru.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Na první pohled se Dungeons and Dragons: Neverwinter příliš neliší od dalších on-line světů. Ale jakmile dojde na první pohled, rozdíl například oproti World of Warcraft rychle poznáte. Namísto nepřímých taktických soubojů na vás totiž čekají bitky dynamické a ovládané podobně jako v akční hře. Kromě vlastností a talentů je tak ovlivní i vlastní šikovnost hráče.

Podobně novátorsky se autoři postavili k talentovému systému. Namísto klasického stromu se schopnostmi, kterým se učíte dle svého uvážení pod vedením trenérů, se vám v Neverwinter budou talenty zpřístupňovat automaticky na určité úrovni, podobně jako je tomu v Diablu 3.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Dungeons and Dragons: Neverwinter pochopitelně nebude sestávat jen z hráčských výtvorů. Autoři připravují vlastní svět kolem města, které hře propůjčilo podtitul.

Fotogalerie

Následné kreace hráčů by měly sloužit především pro ty, kdo se hrou chtějí trávit delší čas, třeba několik měsíců či let, a měly by zaručit, že v ní stále bude co dělat. Pokud se to povede, vyřeší Cryptic velmi elegantně problém drtivé většiny on-line světů, a sice že po čase nemají co nabídnout.

Dungeons and Dragons: Neverwinter bude hráče lákat mimo jiné i tím, že má být hratelný zcela zdarma. Autoři se ale pochopitelně pokusí vydělávat na hráčích prodejem předmětů, ke kterým by se pouhým hraním dostávali velmi dlouho.

Autor:




Nejčtenější

Kristen Hughey jako Bunny D.Va (Overwatch)
Digitální prodeje na PC letos razantně poklesly, může za to Overwatch

Byť příjmy z digitálního prodeje v celém odvětví stoupají, PC platforma zaznamenala znatelný meziroční pokles. Může za to střílečka Overwatch od firmy...  celý článek

Days Gone
V krvavém Days Gone budete zabíjet zombie po stovkách

Chystaná akční hra vás zavede do světa, kde se zbytky lidstva snaží přežít ať to stojí, co to stojí. Stovky zombies najednou a až nechutně realistické násilí...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě z hry, u níž by...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa...  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Další z rubriky

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Šaty a sukně do 350,-
Šaty a sukně do 350,-

Udělejte si radost bez výčitek.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.