Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dungeons and Dragons: Neverwinter nechá hráče spoluvytvářet svět

aktualizováno 
Hráči dostanou v tomto fantasy on-line světě možnost vytvářet pomocí komplexního editoru vlastní obsah, jenž pak bude k dispozici ostatním.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

První dva díly hry na hrdiny Neverwinter Nights se dodnes těší velké oblibě, a to zejména díky komplexnímu editoru, s jehož pomocí mohou hráči vytvářet nové příběhy prakticky donekonečna.

Jenže zatímco Neverwinter Nights jsou klasickými hrami umožňujícími jen omezené hraní s přáteli, bude Dungeons and Dragons: Neverwinter skutečným on-line světem s tisícovkami současně hrajících hráčů. A přesto si udrží devízu svých předchůdců. Také zde budete moci vytvářet vlastní prostředí, instance, mise, postavy a monstra.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Editor jménem "The Foundry" bude důležitou součástí hry a na on-line svět půjde o jedinečný počin. Kdo hrál Star Trek Online od stejných vývojářů, ví alespoň trochu o čem je řeč, nicméně Dungeons and Dragons: Neverwinter půjde mnohem dál ve svobodě, kterou dá hráčům do rukou.

Hráči dostanou možnost postavit si vlastní prostředí, umístit do něj objekty, zvolit denní dobu, počasí a následně ho oživit vlastním příběhem. Jediným omezením je nemožnost vytvářet vlastní polygonové konstrukce. To bude stále úkolem vývojářů, kteří však už na počátku širokou databanku prvků chtějí neustále rozšiřovat.

Zní to všechno příliš krásně na to, aby to také bezvadně fungovalo. Tvůrci ale věří samoregulaci prostřednictvím hráčů. "Skrz hodnotící systém se budou dobré mise hráčům nabízet na viditelných místech, zatímco k odpadu se po chvíli nikdo nedostane," tvrdí šéf vývojářského studia Cryptic, Jack Emmert.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Zatímco v případě vytváření a hodnocení obsahu autoři svým hráčům věří, ponechají si ve věci odměn za úspěšně dokončené mise právo vlastního rozhodnutí. Důvod je jednoduchý. "Nechceme, aby si hráči vytvářeli mise na míru a ty pak využívali ke sbírání odměn," vysvětluje Emmert.

Cryptic proto vyvíjí systém, který zhodnotí obtížnost a délku dané mise a následně určí příslušnou odměnu, a to jak v podobě zkušeností, tak nalezených předmětů. Tím se zabrání tomu, aby hráči v pětiminutové misi poskočili hned o několik úrovní nahoru.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Na první pohled se Dungeons and Dragons: Neverwinter příliš neliší od dalších on-line světů. Ale jakmile dojde na první pohled, rozdíl například oproti World of Warcraft rychle poznáte. Namísto nepřímých taktických soubojů na vás totiž čekají bitky dynamické a ovládané podobně jako v akční hře. Kromě vlastností a talentů je tak ovlivní i vlastní šikovnost hráče.

Podobně novátorsky se autoři postavili k talentovému systému. Namísto klasického stromu se schopnostmi, kterým se učíte dle svého uvážení pod vedením trenérů, se vám v Neverwinter budou talenty zpřístupňovat automaticky na určité úrovni, podobně jako je tomu v Diablu 3.

Dungeons and Dragons: Neverwinter

Dungeons and Dragons: Neverwinter pochopitelně nebude sestávat jen z hráčských výtvorů. Autoři připravují vlastní svět kolem města, které hře propůjčilo podtitul.

Fotogalerie

Následné kreace hráčů by měly sloužit především pro ty, kdo se hrou chtějí trávit delší čas, třeba několik měsíců či let, a měly by zaručit, že v ní stále bude co dělat. Pokud se to povede, vyřeší Cryptic velmi elegantně problém drtivé většiny on-line světů, a sice že po čase nemají co nabídnout.

Dungeons and Dragons: Neverwinter bude hráče lákat mimo jiné i tím, že má být hratelný zcela zdarma. Autoři se ale pochopitelně pokusí vydělávat na hráčích prodejem předmětů, ke kterým by se pouhým hraním dostávali velmi dlouho.

Autor:






Nejčtenější

Steep
RECENZE: Extrémní sportování ve Steep kazí nedotažené ovládání i kamera

Pokud doufáte ve strhující hru věnovanou zimním sportům, doufejte dál. Ze Steep budete zklamaní.   celý článek

Alan Dabiri ze společnosti Blizzard Entertainment
Nový šéf vývoje Heroes of the Storm: Překonáme očekávání hráčů

Vývojáři Heroes of the Storm prý překonají veškeré hráčské sny. Věří v to nový kreativní ředitel Alan Dabiri, který otěže tvorby po třech letech přebírá po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.