Také už jste se někdy ptali sami sebe, proč ve všech akčních hrách na hrdiny typu Diablo monstra útočí v malých, dobře stravitelných (rozsekatelných) skupinách? Nepřišlo vám divné, že ve dvanáctém podzemním patře kobky, stále blíže pravému peklu, narazíte na knihovnu?
A co všechny zbraně, výzbroj a magická vylepšení, které hrdinovi ještě přidají na síle a navíc je najdete v truhlách pokrytými drahokamy? Neměl by je někdo tam dole uklidit? Když už ne kvůli pořádku, tak alespoň z bezpečnostních důvodů, protože nabušený hrdina umí být pěkně nebezpečný. Na všechny tyto otázky odpoví chystaná strategická hra Dungeons.
Hra se na první pohled tváří jako předělávka kultovního hitu z roku 1997 jménem Dungeon Keeper. Stejně jako v domnělé předloze, také v Dungeons hrajete za pána kobky a vytváříte spletité podzemní labyrinty, takzvané dungeony.
Stačí kliknout na některou z položek výstavbového menu a už se ženou malí pekelní poskoci, aby postavili například místo, ze kterého budou vylézat zlá monstra, nebo ohnivou past.
Navzdory zažitým představám to nebudou krysy, kostlivci nebo obří netopýři, co budete likvidovat. Cílem jsou hrdinové a dobrodruzi, kteří v poměrně rychlém taktu přicházejí do vaší kobky.
Pokud se vám podaří do žaláře polapit hrdinu, vysajete z něj hodně duševních bodíků. A právě ty, vedle zlata, potřebujete k další výstavbě.
Obecně vzrůstá spokojenost hrdiny tehdy, když může v kobce projevovat své hrdinské talenty. To znamená, že vytvoříte situace, které budou vyhovovat schopnostem klasických bojovníků, mágů či zlodějů. Každého z hrdinů navíc nadchne, když najde nové vybavení.
Udatní rekové milují zlato, takže je na ně musíte v hojné míře lákat a rozmisťovat ho co nejsmysluplněji. Jakmile hrdinu polapíte, o zlaťáky ho zase oberete.
Na začátku každé mise jsou vchody do vaší kobky ještě zabetonované. Máte čas na rozmisťování skupinek monster, knihoven, cenných předmětů, zlata apod. Pak se brány otevřou a hrdinové se pustí do nevděčné práce.
Vydělané duševní bodíky neinvestujete jen do dalších běžných předmětů, ale také do prestižních objektů, jimiž si zkrášlíte své potemnělé hájemství. Ale nejen to. Tyto prvky se projeví na atributech pána kobky, například na jeho síle či schopnosti používat magii.
Neděje se tak pro nic za nic. Se svým lordem se můžete pustit do herního dění. Například vyvolávat monstra přímo osobně, případně si vychutnat K.O. některého z hrdinů vlastními silami.
Svého hrdinu ovládáte buď z ptačí perspektivy, nebo dokonce z pohledu přes rameno. Autoři chtějí, aby hráči využívali této funkce.
Příběhová kampaň vše spojuje šikovně dohromady. V roli bezvýznamného pracanta nejprve plníte úkoly pro jiného pána dungeonu. Poté se vypracujete tak, že svého nadřízeného svrhnete z trůnu a dungeon si začnete dirigovat podle svého. Se starým nepřítelem se setkáte ještě několikrát.
Největší slabinou každého pána dungeonu je jeho srdce. To je poněkud nešikovně umístěno doprostřed kobky, a když se k němu někdo dostane, snadno ho roztříští. Tomu zabraňujete.
Z toho plyne, že to nesmíte s doplňky a výhodami zajišťujícími spokojenost hrdinů přehnat, protože jinak vychýlíte vyváženost a sami se tak porazíte. Na druhé straně, nedostatek spokojenosti hrdinů také vede k neúspěchu. Takže babo raď.
Kromě příběhové kampaně nechybí ani volná hra, ve které si postavíte vlastní dungeony hezky od podlahy.
Dungeons se tváří jako svěží a zajímavý titul, který by neměl se svými nápady zapadnout. Byť třeba nebude prodejním hitem.