Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Důvody pro zásadní změnu obchodního modelu Unreal Engine 4

  10:00aktualizováno  10:00
Předchozí verze technologie Unreal Engine pomohla zformovat tvář řady herních hitů. Mnoho her ostatně grafické vykreslování využívalo bez zásadnějších změn a zkušené oko tak například v Mass Effectu či Borderlands jednoduše rozpoznalo stopy tohoto enginu.

Obrázky z prvního technologického dema Unreal Engine 4, které naznačilo jeho budoucí potenciál.

Podle tvůrců technologie však pověst tehdejšího obchodního modelu odrazovala řadu vývojářských studií. Jeho koncept totiž nebyl průhledný a ceník bylo možné získat až na vyžádání. O enginu se proto tradovalo, že je nesmírně drahý a pro tvůrce mimo velkorozpočtovou scénu je proto nedostupný.

To však popírá evropský zástupce Epic Games, kterým je Mike Gamble, starající se o licencování technologie Unreal Engine. Posledních několik let však přineslo citelné změny v herním průmyslu, které díky růstu digitálních distribucí vedly i k růstu nezávislé scény.

A to je něco, k čemu lidé z Epic Games díky svým kořenům mají blízký vztah. Společnost totiž v devadesátých letech začínala s obchodním modelem shareware, kdy část hry byla bezplatně dostupná a za odblokování zbytku jste mohli zaplatit vývojářské společnosti.

"Trh je v současnosti takový, že je možné být demokratický a momentálně je to dokonce i ten správný krok. Jsou tu obchodní modely pro nezávisláky pro tvorbu produktů a jejich dodání na trh. Takže je správný čas učinit krok (k té demokracii). Je opět na čase, aby každý měl šanci to vyzkoušet," říká Gamble.

Unreal Engine 4 ostatně vznikl s ohledem na zvětšující se rozmanitost trhu. Uspokojit tak má potřeby malých i velkých týmů, a to díky obchodnímu modelu, který Epic Games oznámily již v březnu. Tím je měsíční předplatné, s nímž za 19 dolarů získáte úplný přístup k technologii a jejímu zdrojovému kódu.

Pokud tedy zaplatíte za jediný měsíc, můžete pak technologii využívat i nadále. Chybět vám však budou nové aktualizace a průběžná vylepšení. "Výzvu pro nás představuje informování o tom, že předplatné existuje," tvrdí Gamble. O technologii se zatím zajímají prý především autoři hardcore her, kteří ji mnohdy využívali i dříve.

Krok přitom cílí i na tvůrce drobnějších hříček například pro mobilní zařízení. Ti přitom v současné době mnohdy preferují konkurenční projekt Unity.

Unreal Engine však nabízí propracovanější nástroje a potenciál pro citelně lepší grafiku. Kam tedy nový obchodní model povede, se ukáže teprve časem. Je však možné, že díky tomu bude Unreal Engine i pro tuto generaci her tou nejčastěji využívanou komerční technologií.

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Další z rubriky

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.