Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Důvody pro zásadní změnu obchodního modelu Unreal Engine 4

  10:00aktualizováno  10:00
Předchozí verze technologie Unreal Engine pomohla zformovat tvář řady herních hitů. Mnoho her ostatně grafické vykreslování využívalo bez zásadnějších změn a zkušené oko tak například v Mass Effectu či Borderlands jednoduše rozpoznalo stopy tohoto enginu.

Obrázky z prvního technologického dema Unreal Engine 4, které naznačilo jeho budoucí potenciál.

Podle tvůrců technologie však pověst tehdejšího obchodního modelu odrazovala řadu vývojářských studií. Jeho koncept totiž nebyl průhledný a ceník bylo možné získat až na vyžádání. O enginu se proto tradovalo, že je nesmírně drahý a pro tvůrce mimo velkorozpočtovou scénu je proto nedostupný.

To však popírá evropský zástupce Epic Games, kterým je Mike Gamble, starající se o licencování technologie Unreal Engine. Posledních několik let však přineslo citelné změny v herním průmyslu, které díky růstu digitálních distribucí vedly i k růstu nezávislé scény.

A to je něco, k čemu lidé z Epic Games díky svým kořenům mají blízký vztah. Společnost totiž v devadesátých letech začínala s obchodním modelem shareware, kdy část hry byla bezplatně dostupná a za odblokování zbytku jste mohli zaplatit vývojářské společnosti.

"Trh je v současnosti takový, že je možné být demokratický a momentálně je to dokonce i ten správný krok. Jsou tu obchodní modely pro nezávisláky pro tvorbu produktů a jejich dodání na trh. Takže je správný čas učinit krok (k té demokracii). Je opět na čase, aby každý měl šanci to vyzkoušet," říká Gamble.

Unreal Engine 4 ostatně vznikl s ohledem na zvětšující se rozmanitost trhu. Uspokojit tak má potřeby malých i velkých týmů, a to díky obchodnímu modelu, který Epic Games oznámily již v březnu. Tím je měsíční předplatné, s nímž za 19 dolarů získáte úplný přístup k technologii a jejímu zdrojovému kódu.

Pokud tedy zaplatíte za jediný měsíc, můžete pak technologii využívat i nadále. Chybět vám však budou nové aktualizace a průběžná vylepšení. "Výzvu pro nás představuje informování o tom, že předplatné existuje," tvrdí Gamble. O technologii se zatím zajímají prý především autoři hardcore her, kteří ji mnohdy využívali i dříve.

Krok přitom cílí i na tvůrce drobnějších hříček například pro mobilní zařízení. Ti přitom v současné době mnohdy preferují konkurenční projekt Unity.

Unreal Engine však nabízí propracovanější nástroje a potenciál pro citelně lepší grafiku. Kam tedy nový obchodní model povede, se ukáže teprve časem. Je však možné, že díky tomu bude Unreal Engine i pro tuto generaci her tou nejčastěji využívanou komerční technologií.

Autor:






Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.