Tak X360 se dočkal prvního budgetového titulu a není jím nic jiného než nejnovější díl letité série Dynasty Warriors. Jak už to tak je u celé série zvykem, tak se každý řadový díl dočká pár vylepšení a hned s ním šup pod novým názvem na trh. Pod-série Empires je přitom známá větším zaměřením na strategii bitev, které doplňuje masivními bitkami.
Po spuštění hry zjistíte, že samotná nabídka módů není tak obsáhlá, jako například u dílů s podtitulem Xtreme Legends. Základní mód Empires doplňují režimy Free, Edit, Archives a Encyclopedia. V položce Free, jak již samotný název napovídá, si můžete vybrat libovolnou bitvu s předurčeným válečníkem a vrhnout se přímo do víru boje. I Edit nabízí to, co jeho pojmenování evokuje. Upravit si v něm můžete libovolně svého bojovníka, ať už vizuálně, či vybavením. Archives oproti tomu nabízí pohled na všechna bitevní pole, vládce všech provincií i konkrétní bojové jednotky. Encyclopedia vám přitom bude šikovným pomocníkem v zjištění, o co vlastně v celém příběhu jde, což jistě přijde evropskému, potažmo českému hráči jistě vhod.
V boji se stanou vaší největší podporou důstojníci, jejichž počet se opět rozšířil.
Tím hlavním samozřejmě zůstává režim Empires, se kterým strávíte také nejvíce čistého herního času. Jeho základní princip spočívá v budování vlastního impéria ve starověké Číně. Ta je ve hře znázorněna graficky jednoduše ztvárněnou mapou, rozdělenou do několika provincií. Začínáte pouze s velmi malým územím a několika posluhovači a je jen na vás, zda uchopíte strategický rozum a vaše království bude prosperovat, či nikoliv. K dispozici máte spoustu možností jak se chopit vlády. Záleží přitom pouze na vás, zda budete vládnout pevnou rukou tvrdého panovníka, či půjdete cestou smíru s ostatními vládci, ruku v ruce s několikaletou smlouvou o vzájemném neútočení (jeden rok je ve hře ztvárněn jako čtyři tahy). Během plynoucích let bez bitev přitom můžete budovat upevnění svého národa. Ať už zlepšováním vývoje, postavení, či udržovat jakousi hierarchii mezi svými důstojníky. Byť je strategická část hry překvapivě propracovaná, tak přeci jenom je největší důraz kladen na akční část, která, jak jsme si s přibývajícími díly již dávno zvykli, je založena na masivních bitvách.Ty se opětovně odehrávají především na čtvercových bojištích s nepříliš členitým terénem. V roli jednoho z generálů (případně samotného vůdce) se s pomocí zvolených důstojníků vrhnete do mnoha bitev, které rozhodnou o osudu starověké Číny. Vývoj kterékoliv bitvy se přitom může kdykoliv obrátit o 180 stupňů ať už ve váš prospěch, či právě naopak. Velmi důležitá je přitom hlavně bitevní strategie, kterou si zvolíte než se vrhnete do samotného boje. Nastavení směru útoků, rozmístění jednotek – nic z toho se nevyplácí podceňovat, protože se velmi lehce může i snadně vypadající bitva změnit v holý boj o život, ve kterém budete sledovat jak se počet spřátelených jednotek snižuje a jak vám vaši muži umírají před očima. To, že to nemá takový srdceryvný efekt kvůli nepříliš vábné animaci postav, je však věc druhá.
Hra vás může totiž stejnou měrou pobavit jako zklamat.
V boji se stanou opětovně vaší největší podporou důstojníci, jejichž počet se oproti minulým dílům opět rozšířil. Každý z nich disponuje osobním zbrojním vybavením (jejich typy jsou jako šablony použity v Edit módu) i speciálními schopnostmi. Fanoušky série inklinující spíše k akční části hry jistě potěší přítomnost legendárního bijce Meng Huo, ozbrojeného medvědími drápy. Ano, byť se hra znatelně opírá o mnohá historická fakta, tak jsou hlavní hrdinové obdařeni nadpřirozenými schopnostmi. Až pak tedy uvidíte chrlit krále Cao Cao ohnivé firebally, tak se příliš nedivte. Většina nadpřirozených schopností je právě elementárního ražení. Jejich přítomnost ve hře však hlavní slovo opravdu nemá. Proto je není vhodné příliš přeceňovat. Zlepšení strategické části je i oproti přímému předchůdci v podobě Empires updatu čtvrtého dílu znatelné a často repetitivní boje se stávají mnohem zajímavějšími než kdykoliv předtím. Vřítit se do boje pouze s jedním plukem a bez důstojníků se rovná rychlé záhubě. Byť toto následující konstatování se může zdát naprosto scestné, tak samotný Rambo styl na splnění daných úkolů v Empires rozhodně nestačí. Například pokud nerozmístíte řádně pod vámi sloužící důstojníky do získaných provincií, může se vám velmi lehce stát, že pokud nepřítel zaútočí na vaše (jednotkami nechráněné) území, celá provincie se stane bez boje jeho. Nejlepší na celém Empires však je, že se akční stránka střídá se strategickou částí na mapě velmi často, a tím hra dokáže hráče upoutat na opravdu dlouho. Životnost je vskutku silnou stránkou hry. Buďte si jisti, že pod dvacet hodin čistého času se závěrečných titulků nedočkáte. Otázkou tedy zůstává, jestli vás bude hra bavit po celou dobu, jako zpočátku. Mixování žánrů sice funguje, ale spíše než že by stereotyp eliminovalo, tak ho oddaluje. I strategická část hry totiž oním nepříjemným odérem stereotypu zavání více, než je zdrávo.Na co byla velká část herní populace oprávněně zvědavá, byla grafická stránka hry. A překvapení se nakonec konalo. Bohužel ne však v pozitivním slova smyslu. Vizuálně vypadají Empires skoro k nerozeznání od pátého dílu pro první Xbox. Hře dokonce nepomohla ani podpora vysokého rozlišení a pseudo-HDR efekty. Modely postav jsou zastaralé, animace ubíjející a dokonce se dočkáte i jevu na X360 nevídaném. Zatněte zuby, jdeme na to: V Empires se dokreslují vzdálené objekty! Ano, tvůrci v Omega
|
X360 Empires mile překvapují solidní strategickou částí, jejíž kořeny prosakují až do samotného boje. Hratelnost tak dostává větší hloubku, která je klíčovým prvkem hratelnosti celého titulu. Samotné boje jsou provedeny v tradici série, tudíž nezklamou, ale ani výrazně nepřekvapí. Zklamání nad absencí Xbox Live podpory a nevzhlednost grafického kabátu Empires však popřít nelze. Při hraní Empires tedy záleží opravdu hodně na vašich osobních prioritách. Hra vás může totiž stejnou měrou pobavit jako zklamat.
|
Dynasty Warriors 5 Empires | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|