Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zklamání z herního svátku E3 2016

aktualizováno 
Po výběru toho nejlepšího z akce E3 2016 se podíváme na hry, od kterých jsme čekali mnohem víc.

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands | foto: BW

Honza Srp - hry podle jednoho receptu

Abych mohl být zklamaný, musel bych nejprve něco očekávat. Sice jsem doufal v nového Wolfensteina a pokračování hororu Evil Within, ale nevadí, Prey a Resident Evil 7 to snad vynahradí. Spíše si postesknu obecně nad tím, jak jsou si všechny AAA tituly až příliš podobné. Všechny jsou jen o hromadném zabíjení v otevřeném světě, kde nesmí chybět craftování a RPG prvky. Příběh se dá sice shrnout jednou větou, ale to nevadí, hlavně že máme sociální nadstavbu.

Nic proti násilí a střílečkám obecně, ale opravdu se kromě vývojáře Davida Cage (pracuje na interaktivním filmu Detroit) nenajde nikdo, kdo by to zkusil trochu jinak? Jako by si jen marketingová oddělení udělala průzkum nejoblíbenějších trendů a nebohá studia se je nyní nějak zoufale snaží poslepovat dohromady, na nějakou jasnější vizi můžeme zapomenout. Ale což, Life is Strange ani Firewatch také nebyly naposled příliš vidět, a jakou díru do světa se jim podařilo udělat.

Ondřej Zach – Mafia 3

Neříkám, že půjde o špatné hry, nebo dokonce propadáky, jsou to zkrátka tituly, u nichž jsem měl nějaká očekávání, která se letos na E3 rozplynula jako pára nad hrncem.

Na prvním místě je za mě Mafia 3, a to jsem patřil k těm, které loňské odhalení navnadilo. Těšil jsem se na pozdní šedesátá léta v New Orleans, dobovou hudbu a líbilo se mi, že se tvůrci nezalekli ani rasové segregace a dalších dobových problémů. Jenže po zhlédnutí dvacetiminutového dema jsem mírně řečeno rozpačitý. Nedýchlo na mě nic z toho, na co jsem se těšil. Namísto toho jsem viděl nenápadité mise, v nichž chybějící atmosféru a řekněme i určitou hloubku vynahrazovala brutalita. Naděje ovšem umírá poslední, uvidíme v říjnu.

Druhým kouskem je taktická akce Ghost Recon: Wildlands. Po roce došlo ke zřetelnému downgradu grafiky a gameplay ukázka mě nezaujala vůbec ničím. Pokud tedy pominu špatné herecké výkony „hráčů“. Tyhle ukázky, které jedou podle scénáře a mají přitom působit bezprostředně, jsou k smíchu.

Andrej Brabec - nic nového od Valve

Valve opět neohlásilo žádnou hru. Nevěřím však hypotéze, že se studio kvůli Steamu odklonilo od vývoje vlastních titulů. Zjevně se ale ve svém perfekcionismu topí do té míry, že se mu další projekty vydávat zkrátka nedaří.

Za zklamání považuji i novou značku od Ubisoftu. Extrémní sporty v podobě Steep působí jako počin, který mne zabaví na půl hodiny. A pak poputuje do koše.

Za pozornost stojí také grafika The Last Guardian, která až překvapivě připomíná obrázky z roku 2009. Zdá se, že po vizuální stránce vývojářům ujel vlak.

Jakub Žežule - Watch Dogs 2

Nejvíc mě zklamali asi Watch Dogs 2. Ten „cool“ faktor je na mě prostě příliš silný. Hlavní hrdina má název svojí supertajné undergroundové organizace pro jistotu na kšiltovce a jeho kolega zas nosí helmu, která svojí křiklavostí zastíní i Darth Vadera. To selfíčko na konci traileru asi mluví za vše. Nechci ale nikomu kazit radost, hra může být zábavná, jen asi nepatřím do cílové skupiny.

Druhé zklamání mi připravil Ghost Recon: Wildlands. Že hra může být zábavná s partou sehraných přátel, autorům věřím, ale čeho se dočkají ti ostatní? Navíc mám pocit, že vidím oproti loňskému roku klasický „ubi-downgrade“.

Velmi rozpačité dojmy zanechala i deset let vyvíjená Final Fantasy XV. Předvedená ukázka měla nadchnout soubojem s ohromným monstrem. Většinu času to byl však spíše boj s otřesnou kamerou, s kterou viditelně zápasil i nebohý zaměstnanec Squaresoftu. Jelikož mě vůbec nebavilo ani před pár měsíci uvolněné demo, mám obavy z velkého průšvihu. Na druhou stranu se na konferenci blýskly jiné projekty japonské produkce, takže nuda rozhodně nehrozí.

Jan Lysý - málo infa o nových Star Wars a EA

Asi nejvíc mě zklamalo, jak málo informací jsme se dozvěděli o chystaných projektech ze světa Hvězdných válek. V plánu jich není málo, ale EA bylo hodně „lakomé“ a neukázalo nic. Je sice pěkné, že bylo zdůrazněno, jaká šikovná vývojářská studia na nich pracují, ale i tak bych ocenil něco víc, než jen malé a nicneříkající drobky o tom, co čekat.

Obecně mě prezentace EA zklamala. Ne že by nemělo v plánu pár zajímavých titulů, ale většina z nich jsou sázky na jistotu. Nepřišlo v podstatě s ničím, co by překvapilo. Pokud pomineme zmíněné hry Star Wars, tak se dočkáme hlavně přírůstků do klasických sérií. Chtělo by to nějaký svěží vítr.

Autor:




Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon Phantoms
TÉMA: Jediná střela znamenala smrt. Historie taktické série Ghost Recon

První díl taktické akce Ghost Recon vyšel v roce 2001. Během let se však důraz na taktiku vytrácel na úkor zjednodušování. Nahlédněte s námi do historie, jak...  celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

No Man's Sky
Fanoušek snů? Utratil 109 tisíc kvůli nejkritizovanější hře roku 2016

Hra No Man’s Sky jednoho Američana vedla ke změně platforem, nákupů tří kopií ale i řady fandovských předmětů. Řeč o kontroverzním titulu, jehož autoři loni...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.