E3: Black & White 2 - božské pokračování

  • 28
Black & White byla jednou z nejoriginálnějších a nejlepších her minulého roku. Není tedy divu, že se už v Lionhead Studios (po datadisku Creature Isles) pilně pracuje na pokračování. My pro vás máme první žhavé informace o této očekávané a skvěle vypadající hře na boha. Tak neváhejte a dejte se do čtení!

Black & White O tom, že se v kancelářích Lionhead Studios už delší dobu pilně pracuje na pokračování božské hry Black & White, jsme vás již informovali při příležitosti loňské ECTS. Teprve nyní se nám ale podařilo získat více informací o projektu, který naváže na famózní prodejní úspěch svého předchůdce i datadisku Creature Isles. Reakce samotných hráčů byly rozporuplné – buď vychvalovali Petera Molyneuxe do nebes, nebo jej naopak zatracovali za nudnou a málo dynamickou hratelnost technicky dokonalého projektu. Pojďme se teď tedy podívat, co se v "černobílém" světě od dob prvního dílu změnilo.

Časy se mění a lidé s nimi. Doposud nezkaženou a čistou zemi Black & White, kterou jste opustili ve chvíli, kdy se vám podařilo upravit ji k obrazu svému, zasáhl technický pokrok a lidé přestali slepě následovat vaše modly. Kmeny, které se vám podařilo dříve sjednotit ve víře, rozdílně interpretovali vaše předchozí skutky, a na kontinentu se rozpoutala válka. V této nelehké situaci se vracíte, abyste znovu dostali rozkmotřené obyvatele pod svou nadvládu. Budete to mít však o poznání těžší, protože z naivních a rychle zapomínajících vesničanů z Black & White 1 se vyklubaly mnohem přemýšlivější a hůře ovlivnitelné bytosti. Lidé v Black & White 2 budou mnohem svobodněji jednat – stavět vlastní města, vést válečné výpravy a ovlivňovat výraznou měrou svět i bez vašeho přičinění. Black & White

Je poměrně logické, že zároveň s lidmi prošla velkou změnou i jejich sídliště. Malé vesničky, o které se prali jednotliví bohové, se v průběhu hry budou rozvíjet v seriózní městskou zástavbu, přibudou hradby, obranné věže a další budovy, které vám možná připomenou leckterou RTS. To přináší do Black & White 2 úplně novou rovinu hraní – svým věřícím totiž můžete pomáhat při výstavbě města a obraně před nájezdnickými kmeny, nebo naopak můžete mobilizovat své síly a soustředit se na dobývání nepřátelských sídel. Pokud jsou obranná opatření příliš silná, nic vám nebrání využít nadpřirozených sil, tedy nejrůznějších kouzel, nebo pomoci svého božského miláčka.

Při hraní Black & White bylo důležité zvažovat, zda se stanete dobrým či zlým bohem, zda budete na své vesničany praktikovat metodu sladkého cukru či nelítostného biče (nic vám pochopitelně nebránilo je dle potřeby kombinovat). Tato rovina bude svou roli hrát i v Black & White 2, a to více než dřív. Dobrá cesta je zde synonymem pro cestu mírového získávání lidiček na svou stranu, cesta temná se v podstatě rovná cestě vojenského dobytí světa. Důsledky vašich činů se budou mnohem citelněji promítat do hry: budete-li například své vesničany často terorizovat s pomocí božského zvířete, může se stát, že se spojí, popadnou Black & White do ruky meče a někde si na ně počíhají. Vaše povaha by měla být znát i na vámi ovládaném území: zelená tráva a kvetoucí byliny značí mírumilovného boha, spálená země a zvýšená sopečná činnost jsou neklamnými známkami boha, pro kterého lidské životy, blahobyt a štěstí mnoho neznamenají.

Mnohem větší roli než v jedničce hraje bojová část. V průběhu hry, jak se vesničané vyvíjejí, získávají čím dál tím lepší zbraně, brnění a válečné stroje. Ve městech se také mohou narodit vojevůdci, kteří budou samovolně organizovat válečné výpravy a dobývat nová území. Neznamená to ovšem, že by nepoměrně silnější božská zvířata ztratila svou klíčovou roli – jen přibude v podobě lidských bojovníků nový způsob, jak si poradit s obrannými opatřeními cizích bohů. Bojový systém by měl být propracovanější, na což doplatí struktura prvního dílu, kdy jste vlastně jeden po druhém plnili questy. Ty teď ustoupí malinko do pozadí, i když stále svou roli budou hrát.

Velkých změn se pochopitelně dočkalo i technické zpracování. Ač se to zdá vzhledem k naprosto fantastickému prvnímu dílu již téměř nemožné, opět přibylo detailů, herní prostředí obsahuje větší množství propracovanějších objektů, kreatury mají větší množství animací a mohou dokonce nosit brnění, mnohem živěji Black & White a realističtěji vypadají i vesničané. Pokud si tedy chcete užít Black & White 2 opravdu se všemi detaily, doporučujeme už teď investovat do upgradu. Hra obsahuje chytrý engine, který mění počet polygonů a detaily v závislosti na rychlosti počítačem, ale rovnou si přiznejme, že bez minimálně 128 MB paměti a GeForce 3 to zkrátka nebude ono.

Krom jiných věcí je Peter Molyneux znám také svou neochotou k oznámování závazných dat vydání. Kromě nicneříkajícího "hra vyjde, až bude podle našich představ, hotová se vším všudy" se toho od něj mnoho nedozvíte. Optimisté tak předpokládají vydání Black & White 2 na Vánoce, pesimisté spíše tipují konec příštího roku. My, realisté, se zdržíme odhadů a budeme prostě doufat, že se fantasticky vypadající pokračování jedné z nejlepších her minulého roku objeví co nejdříve.