Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: den první - DooM 3 a ti druzí

  5:07aktualizováno  25. května 12:52
Konečně to všechno opět vypuklo! Brány největší herní výstavy Electronic Entertainment Expo, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles, se ve středu 22. května 2002 v 9 hodin ráno místního času otevřely, aby pohltily masy lidí zabývajících se tímto úžasným druhem zábavy.

Videoprezentace her na obřích obrazovkách lákaly spousty návštěvníků

Electronic Entertainment Expo. Při zaznění těchto slov se každému fanouškovi počítačových či konzolových her rozzáří očka. Ptáte se proč? Vždyť jde o největší herní akci, která se každoročně koná v prostorách Convention Center v Los Angeles. Zde se pravidelně vždy na několik květnových dní setkává spousta více či méně známých výrobců, vydavatelů, distributorů a novinářů, aby se společně pozastavili nad dosavadním vývojem, probrali budoucnost herního průmyslu a prohlédli si nové tituly, které se v dohledné době objeví na pultech světových titulů. A nejinak tomu je i letos, kdy se brány této slavné výstavy otevírají od středy 22. do pátku 24. května. BonusWeb u toho samozřejmě nesmí chybět, a tak jsme se s Vrecem vydali do Los Angeles, abychom vás mohli informovat bezprostředně z místa konání a nabídli vám to, co nikdo jiný nenabízí - původní české živé zpravodajství přímo z akce, včetně vlastních dojmů z nejžhavějších prezentovaných her.

První den akce jsme se rozhodli řídit heslem ranní ptáče dál doskáče a již od pěti hodin byli na nohou, abychom mohli ještě před zahájením výstavy zpracovat materiály, Irina Semenová a Sláva Plotnikov z Russobitu při prezentaci vesmírné simulace HomePlanet které jsme získali den předtím. Zatímco se Vreco zabýval konvertováním trailerů a videí, já jsem se vydal do ulic losangeleské čtvrtě Downtown, abych ukořistil nějaké jídlo, kterým bychom se posilnili na náročný den. Po úterních špatných zkušenostech jsem se však nepouštěl příliš daleko, neboť bych se velice nerad znovu ocitl osamocen mezi polorozbořenými baráky, kde by mi jedinou společnost tvořily skupinky ne zrovna přátelsky vyhlížejících občanů více či méně tmavé pleti a policejní vozy zasahující ve světlech vrtulníků tam, kde je to již nezbytně nutné. Zkrátka a dobře, jsou části města, kterým by se měl běloch velkým obloukem vyhýbat, což se nám bohužel v úterý večer při hledání internetové kavárny nepovedlo a měli jsme hodně štěstí, že jsme to ve zdraví přežili.

Ale zpět k E3. Poté, co jsme se nasnídali, dopsali první články a zpracovali první press-kity, vyrazili jsme vystát si frontu na výstaviště, abychom se dostali do press-centra a mohli vám všechny materiály poslat. Zhruba hodinu jsme pak okupovali těžce získaný kabel pro připojení notebooků do internetu a vytěžovali linku, seč nám to jen dovolila, abychom toho stihli před první schůzkou u Russobitu odeslat co nejvíce. Nakonec jsme zvládli všechno a stihli i prezentaci, jejíž jediným negativem byl fakt, že se nám nějak pokazila kamera a já tak musel spěchat na hotel, Modelky Activisionu prezentující hru X-Men byly stále v obležení opravit ji a vrátit se zpět na výstaviště. Ještěže bydlíme jen pár minut od akce a byť hotel nepatří k nejluxusnějším, nejsme jediní zahraniční novináři na E3, kteří se nechali nachytat na prezentace cestovních serverů z Los Angeles a ve Stillwell Hotelu se ubytovali.

Po mém návratu zpět na výstaviště byl nejvyšší čas zavítat na stánek Activisionu, abychom stihli prezentaci očekávané akční pecky DooM 3 a plánovaný pokec s vývojáři hry, což jsme zvládli levou zadní, neboť začátek prezentace byl odložen asi o hodinu, během níž jsme se tísnili u recepce Activisionu a sledovali všudypřítomné modely a modelky (hlavně ty :o)) prezentující připravované tituly. Petr potom vyrazil zkouknout DooMa 3 a já se vydal na procházku po výstavišti. Když jsem procházel kolem salónků jednotlivých herních firem a viděl Virgin Interactive / Titus, napadlo mě zkusit najít chlapíky z Altar Interactive prezentující zde UFO: Aftermath. To se mi sice nepovedlo, ačkoliv PR manažerka Titusu zburcovala snad celý stánek, ale touto zákeřnou fintou jsem se dostal za zavřené dveře a viděl všechny zajímavé připravované hry této firmy, byť na schůzku u Titusu jsme se při plánování před akcí už nevešli. :o)

David Durčák z Cauldronu (vlevo) představuje na stánku JoWoodu připravovanou slovenskou 3D akci Chaser

Bohužel schůzky v Activisionu a u Titusu a následné posílání dalších materiálů z press-kitů nás stálo malé zdržení, kvůli čemuž jsme nestihli meeting s chlapíkama z Revistronicu (za což nás zabije redakční adventurní specialista BigPeter) a o půl hodiny později začínající UbiSoft, kde se nám však naštěstí podařilo dohodnout schůzku na dnešní odpoledne (jen pro upřesnění časových údajů, tento článek dopisujeme ve čtvrtek 23. května ve 4 hodiny ráno místního času :o)). Abychom se ale vyhnuli dalším problémům, opustili jsme tentokráte press-centrum se značným časovým předstihem a vydali jsme se fotit expozice jednotlivých vystavovatelů na letošní E3, abychom plynule a hlavně včas dorazili ke stánku JoWoodu, kde nás uvítala sličná PR manažerka Petra Mesaric a nám již z loňska dobře známý vysmátý Stefan Berger.

Po krátkém dohadování o tom, jaké hry nás zajímají nejvíce, jsme vybalili již opravenou videokameru, mikrofon a začali natáčet ingame záběry a rozhovory s tvůrci připravovaných, nadějně vypadajících titulů Industry Giant 2 (budovatelská strategie), Gothic II (RPG) a Soldner (akce á la Operation Flashpoint). Ačkoliv jsme měli na JoWoody vyhrazenou hodinu a půl a Petra na nás stejně tak, Procházení obří E3 unaví. Důkazem toho budiž tyto sličné slečny, které se neřadí mezi modelky, ale pařanky obhlížející herní expozice nestihli jsme za tu dobu ani náhodou zkouknout a alespoň chvíli zapařit všechny zajímavé tituly této rychle expandující rakouské společnosti (mimochodem nedávno koupili Fishtank Interactive, takže pod jejich křídla spadnul i Chaser, který na JoWoodím stánku prezentuje David Durčák ze slovenského Cauldronu). Naštěstí nás má Petra ráda stejně tak jako my ji, a tak jsme si domluvili ještě jednu hodinovou prezentaci na páteční odpoledne. Můžete se tedy začít těšit na obsáhlá preview a videa z těch nejnadějněji vypadajících her, které vyjdou pod JoWoodí hlavičkou.

Bohužel u JoWoodu jsme se poměrně dlouho zapomněli, a tak jsme měli co dělat, abychom stihli schůzku u Microids, jejichž stánek jsme navíc nemohli najít. Já jsem navíc cestou narazil na kulhajícího Roberta Hoffmana z Altar Interactive a lehce jsme se zapovídali při domluvě schůzky a prezentace hratelné verze UFO: Aftermath, takže jsem k Microidům dorazil pozdě a abychom stihli zkouknout jejich hry a zároveň další schůzku, museli jsme se rozdělit. Zatímco já sledoval špičkově vypadající adventuru Syberia (už můžeme hodnotit, neboť vyjde v nejbližší době :o)), nadějně vypadající titul stejného žánru Post Mortem (vypadá velmi dobře, ale do vydání je ještě daleko) Petr Prošek (vlevo) testuje na stánku BioWare společně s dalšími novináři očekávanou RPG pecku Neverwinter Nights a logickou strategii War and Peace principiálně podobnou například stolní Diplomacii či počítačové hře Risk II, Petr vyrazil na schůzku s BioWare zapařit Neverwinter Nigts. I na ni jsem dorazil s výrazným zpožděním, naštěstí včas na to, abych stihl na kameru zaznamenat Petrovo herní snažení, takže se můžete počátkem června těšit i na ingame video z tohoto špičkově vypadajícího RPGčka.

Schůzkou u BioWare pak pro nás první den na E3 skončil. Ještě jsme si obešli výstaviště, na vaše přání udělali pár fotek sličných slečen, odeslali další materiály klukům do Prahy, aby se po ránu a svém příchodu do práce nenudili (sorry, chlapci :o)) a opět jsme se rozdělili - Petr vyrazil do hotelu a já se ze zdvořilosti vydal na VIP párty JoWoodu, kam jsme byli pozváni. Po půl hodince kecání s kolegy ze zahraničních médií o nejžhavějších herních peckách na E3 a diskusi se sličnými PR manažerkami Petrou Mesaric (JoWood) a Ullou Wenderoth (ex Fisthtank Interactive, nyní JoWood) jsem však utahaný jako kotě vyrazil také na pokoj dát odpočinout nohám v obrovské posteli s notebookem na klíně a hromadou press-kitů kolem.

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Obří expozice PlayStation, nechybí ani reklamy na novou Laru Blizzardi se přijeli ukázat s Warcraft III a World of Warcraft UbiSoft prezentuje na E3 Raymana 3 ve velkém stylu Pohled na část stánku Electronic Arts Konzolová hala plná návštěvníků z USA, Evropy i Asie Prezentace akčních Clancyovek na stánku UbiSoftu Stánek konzolového Konami JoWoodí hostesky u Gothic II Očekávané akční pecky Terminator a zejména Unreal Championship od Infogrames Hosteska UbiSoftu Maskot Star Trek: Elite Force 2 na stánku Activisionu Neznámá modelka u neznámého stánku :o) JoWoodí hostesky u Industry Giant 2 JoWoodí hostesky u Soldner upravující si výstroj a výzbroj JoWoodí hostesky u Soldner v plné polní... parádě

Autor:




Nejčtenější

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech slibuje, populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Turnaj The International ve hře DoTa2 nabídl rekordní výhry.
Vítězové turnaje v Dota 2 si odnesli rekordních 10 milionu dolarů

Právě skončený světový turnaj ve hře Dota 2 byl přinejmenším z hlediska vyplacených výher tou dosud největší událostí ve světě e-sportu. Vítězové si přišli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.