Zatímco na PC kralovala střílečka z tropů Far Cry loni, hráči na konzolích si počkají minimálně do září. Druhým dechem ale dodejme, že se nejedná o port, ale novou hru odehrávající se ve stejném prostředí s podobným (dalo by se říci stejným) příběhem. Podle autorů ale určitě zůstane zachován "game spirit" PC verze. Ze strohých fakt zmiňme sedm vozidel vozového parku, dvanáct misí pro hru jednoho hráče a samozřejmě multiplayer. S ostatními půjde hrát jak přes službu X-Box Live! (16 hráčů), tak přes lokální síť či rozdělenou obrazovku a zmíněn byl i nový mód Predátor. Nás ale zajímalo, v čem bude naopak verze na konzole jiná. Dostalo se nám odpovědi, že autoři chtějí scény více skriptovat. Budeme tak nepřátele shazovat z žebříku, případně z kopce pouštět dřevěné klády na hlídku. Objevují se zde i pasti, které nastražíme, poodběhneme stranou a hozením kamenu přilákáme stráž. Ta si přímo naběhne a bez jediného výstřelu a hlukového upozornění ji efektivně zlikvidujeme tak, že si ani ostatní nevšimnou, že jim chybí kamarád. Ne vždy se ale vše vydaří podle plánu. Během hry si hráč osvojí zatím blíže nespecifikované speciální dovednosti, které povedou k efektivnější likvidaci nepřátel.
Objevují se zde i pasti, které nastražíme, poodběhneme stranou a hozením kamenu přilákáme stráž.
Autoři nás nemuseli dlouho přemlouvat, abychom vyzkoušeli hru více hráčů, kterou pokládáme za nadějnou část hry. Mapě dominoval dvoupatrový barák uprostřed, před ním stála zástava s těžkým kulometem. Okolí obklopovala řídká džungle, přičemž nechybělo několik přístupových cest ideálně připravených pro buginu. Hra vypadá v podstatě stejně jako na PC a i když nejsem příznivcem tohoto typů her na konzolích (myš je myš), na ovládání se dalo zvyknout rychle. Chybět by neměl svým rozhraním mocný editor map. Posoudit zatím nemůžeme umělou inteligenci protivníků, ale dá se předpokládat, že za PC verzí nijak zaostávat nebude (naopak může být více odladěná).Co se týká vlastních dojmů, z hlediska hry více hráčů se jedná spíše o rychlou hru na menších, ale členitých prostranstvích. Můžete se schovat v baráku a ostatní hráče odstřelovat z okna. Můžete se chopit těžkého kulometu za pískovým valem a doufat, že vás někdo neobejde zezadu a rychle nesprovodí ze světa. Pokud ale ne a protivníci přiběhnou ze správného směru, šanci v podstatě nemá ani rychlá bugina. Musíme přiznat, že i potom, co jsme kdysi hráli PC verzi, vypadá tato konzolová hratelně, zejména díky tomu, že nejde o hrubý port, ale autoři se nebáli jít trošičku jinou cestou s novými nápady. Uvidíme po prázdninách.