E3: Ghost Master - Krotitelé duchů naruby

  • 131
Už máte po krk toho, jak se čím dál častěji ve hrách přehání element strachu a člověk při hraní skoro nadskakuje na židli? Vsadil bych se, že ano. Divili byste se, ale některým vývojářům to vadí taky a rozhodli se zakročit – v Ghost Master dostanete skvělou možnost to všem vrátit a pořádně je vylekat!

Ghost MasterHerní výstava E3 má mnoho tváří. Pro běžného konzumenta a čtenáře magazínů, ať už papírových nebo internetových, je to především obrovský svátek, kdy se dozví bezmála stejné množství informací o připravovaných hrách, jako po celý zbytek roku dohromady. Pro redaktora je to podobné, ovšem v tom smyslu, že musí napsat o tolika připravovaných hrách, jako po celý zbytek roku dohromady. :) Čas od času se vynoří informace o hře, které člověk zpočátku ani nevěří, že existuje a vypadá to, že tvůrci se spletli a ventilují aprílové legrácky. Na druhý pohled je však už jasné, že nejde o legraci, ale "jen" o skrz na skrz originální nápad, který je natolik nečekaný, že se mu prostě věřit nedá. A přesně takovou hrou je Ghost Master, hra, kde si konečně budete moct oddechnout od všech strašidelných a hororových her a dostanete šanci trochu té hrůzy způsobit sami.

V Ghost Master se vžijete do role záhrobního služebníka, vyslaného Radou pro strašení do vesničky Gravenville (tedy něco jako Hřbitovní Lhota). A jaký je váš cíl? Obstarávat zdroje pro strašení a manipulování s nebohými lidmi a nakonec odhalit velké tajemství, které se v Gravenville skrývá. Ghost MasterDíky možnosti ovládat strašidla a různá podobná záhrobní stvoření budete moci posílat na zasloužený odpočinek nepokojné duchy, čímž jim konečně umožníte oprostit se od materiálního světa a nutného strašení. Ale pozor! Nic není tak snadné, jak se zdá, abyste totiž mohli těmto ubohým duším pomoci, potřebujete trochu snahy a hlavně... plazmu. Ne, ani náhodou si z vás nedělám legraci, přesně o tom totiž hra bude. Pojďme se na ni podívat podrobněji, takovýhle nápad se skutečně nevidí často.

Ve světě vymodelovaném kompletně ve 3d musíte posílat svoje duchařské pomocníky na taková místa, kde budou moct vylekat místní obyvatele tak, až jim budou stát vlasy na hlavě. Pokud se vám to bude dařit, budete získávat výše zmíněnou plazmu, která je vaším jediným a největším zdrojem síly ve strašidelném světě. Přivolat budete moci samozřejmě mnoho podob duchů, každou se svými specifickými schopnostmi a styly strašení. Na skladě budou takové klasiky jako např. bezhlavý rytíř, 'prostěradloví' duchové, gremlini nebo bílá paní. Tvůrci slibují ovšem i některé nové "typy", které by údajně měli na první pohled vystrašit i hráče samotného.

Ghost MasterStrašení samotné bude ovšem docela obtížná záležitost, posuďte sami – duchy můžete na svět seslat s rozdílnými stupni síly, přičemž čímž vyšší síla, tím hůř a víc budou moci vylekat nic nečekající lidi. Tady však přichází háček. Pokud si nedáte pozor, jak a koho strašíte a budete pouze bezhlavě sázet třeba bezhlavé rytíře :) s maximální silou, snadno lidi vylekáte až moc, takže vám prostě utečou a spolu s nimi uteče i zdroj plazmy. A bez ní jste nahraní.

Shrňme si, co na nás Ghost Master vlastně chystá – především jde o zcela originální a dříve nepoužitý koncept, kdy s použitím taktického plánování musíte strašit lidi, ale jen tak akorát, aby vám byli k užitku. K dispozici bude přesně 50 různých vtělení duchů, od freneticky známých až po zcela nové, a ke strašení budete moci využít dokonce 150 různých sil a způsobů. Toto vše se bude odehrávat ve 20 levelech zasazených do 12 lokací, přičemž příběh se bude dynamicky vyvíjet podle toho, jak se vám strašení daří. Hru vyvíjí tým Sick Puppies (aspoň, že se autoři dovedou reálně zhodnotit :)) a vydání je naplánováno na letošní zimu pro PC a později i pro hi-end konzole. Tak co, už se těšíte, koho vystrašíte?

PS: pokud si chcet udělat lepší představu o vizuální stránce hry, pak vám doporučuji naše screenshoty a trailer.