Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Kreed - první dojmy ze hry

  12:00aktualizováno  28. května 5:24
Ruská společnost Russobit-M prezentovala na letošní výstavě Electronic Entertainment Expo několik her různých žánrů, ovšem asi nejvíce z nich mě opět zaujala 1st person akce Kreed. Pokud autoři splní většinu toho, co nám v Los Angeles naslibovali, můžeme se těšit na perfektní herní zážitek.

Kreed

Již je tomu pěkných pár měsíců, co ruští vývojáři Burut ohlásili 3D akční hru Kreed, která by podle posledních informací měla vyjít pod hlavičkou společnosti Russobit-M na jaře příštího roku. Na letošní výstavě Electronic Entertainment Expo v Los Angeles představovala tato ruská herní společnost několik více či méně zajímavých titulů, z nichž mě opět nejvíce zaujala právě tato hra, a tak se na ní nyní trochu blíže podíváme.

Příběh se odehrává kdesi v průběhu třetího tisíciletí a vy se vžijete do role Legionáře, jednoho z nejvíce trénovaných a nejnebezpečnějších bojovníků své doby. Společně s malou obchodní kolonií Aspero cestujete křížem krážem vesmírem, když se najednou ocitnete v neprobádaném sektoru, odkud se ještě nikdo nikdy nedostal a mnoho hvězdných korábů v této oblasti našlo svůj konec. Autoři se snaží o to, aby navodili co nejvěrohodnější atmosféru úplné beznaděje, kdy v podstatě ztrácíte veškeré spojení s okolním světem a proti své vůli pronikáte stále hlouběji na prokleté pohřebiště vesmírných lodí, některých poměrně nových, jiných starých tisíce let.

Kreed

Tak tímto způsobem začíná 1st person akce Kreed. Autoři o svém titulu mluví v superlativech, což je vcelku pochopitelné, nicméně jsem velmi zvědavý, jestli se jim nakonec podaří vytvořit hru, která obstojí ve velké konkurenci mnoha připravovaných akčních pecek, z nichž uvedu nejspíše tu nejzákeřnější, a tedy DOOM III. Naštěstí jsou již dávno pryč doby, kdy mnohým ke štěstí stačila perfektní grafická stránka, a tak by měli autoři zabodovat i mimo tuto oblast, v což zatím moc nevěřím, neboť i přesto, že se na vývoji pracuje již docela dlouho, E3 demo bylo pouze jakousi předváděčkou, ve které bylo možné prolétat jedním levelem, kde na předem určených místech postávala dvě monstra.

Nicméně předpokládejme, že lidé z Burut a Russobit-M jsou si toho vědomi a vrhněme se na další popis hry. Kreed běží na novém enginu X-TEND, jehož jedna část umožňuje vymodelovat prakticky jakoukoliv situaci či chování postav řízených počítačem, které následně berou v úvahu a vyhodnocují velké množství informací, jako například rozložení levelu, charakteristiky konkrétního hrdiny a jeho zbraně, celkovou sílu útočící či bránící se skupiny nebo možnosti útoku. Navíc jsou díky vylepšenému algoritmu AI schopní opravdu vidět, Kreed slyšet či cítit, což má za následek větší úroveň realističnosti. Nutno podotknout, že to se samozřejmě týká jak nepřátel, tak i vašich kolegů ve zbrani. Ve hře totiž nebudete stále jen soukromničit, ale dojde i na týmové boje, kdy se na vaši stranu postaví různí specialisté v podobě obyčejných vojáků, ostřelovačů, plamenometníků, průzkumníků či mediků. Takové společné akce se jistě stanou příjemným zpestřením, ale zajistit, aby se nezvrhli v jednu velkou frašku, rozhodně nebude nic jednoduchého. To však na výstavě představováno nebylo, a tak se zatím bohužel nemohu blíže vyjádřit - uvidíme na ECTS.

Další důležitou věcí je skladba levelů. Kreed se bude odehrávat v prostorách desítek různých vesmírných lodí jak starých, tak i nových typů. Dostanete se tak například na obyčejné obchodní lodě či vládní plavidla a nebudou chybět ani bizarní kousky vytvořené samotnými vetřelci. Mnoho levelů je též různými způsoby vzájemně spojeno, a tak se při opakovaném hraní můžete dostat úplně jinam, než se vám to povedlo poprvé, což zaručuje jistou znovuhratelnost. Do jaké míry to však bude lákavé, zjistíme až po otestování preview či review verze hry.

Kreed

Co se týče nepřátel, již stručný popis příběhu na začátku článku napovídá, že nebudeme bojovat pouze s různými humanoidními typy, ale na své si přijdou i milovníci hrůzných a nebezpečných kreatur z řad vetřelců, zahrnujících například přerostlé zabijácké hmyzáky či psionické formy života. Na jejich zabíjení však musíte být vybaveni patřičným bojovým arzenálem. K dispozici budete mít velké množství unikátních zbraní, lišících se od sebe nejen po stránce vzhledu, ale i možnosti využití. Když si uvědomíme, že Kreed se podle slov autorů může pochlubit reálným fyzikálním modelem, kdy různé druhy střel reagují na rozdílné materiály a podle toho se odráží a mění energii, můžeme oslavit příchod něčeho, co tu ještě nikdy nebylo. Krom toho bychom se měli dočkat i různých druhů střelby, které jsou ovlivněny takovými charakteristikami, jako je například přesnost, vzdálenost, kadence atp.

Ti, co si nenechají ujít ani jedinou příležitost multiplayerové pařby, jistě uvítají avizovanou možnost hry přes LAN a internet v mnoha různých modech, například klasických DeathMatch, Cooperative, Capture the Flag a Team Assault. Ovšem nic z toho, co jsem doposud uvedl, Kreed pro autory tolik neznamená, jako grafická stránka hry, což bylo zřejmé již v době, kdy na světlo světa prosákly první informace, a jak jsem již naznačil, trochu mě to znepokojuje. Abych řekl pravdu, nepochybuji o tom, že by se Kreed z vizuálního hlediska nepovedl, ba naopak, ovšem mám obavy, aby Burut neupřednostňovali grafiku před ostatními důležitými aspekty hry, více než je zdrávo. Pokud vše dobře dopadne, měla by tato hra naplno využívat možností grafických karet GeForce 3 a vyšších. V tom případě se dočkáme takových vychytávek, jako jsou například zobrazení zdánlivého nekonečna (odraz zrcadla v zrcadle) nebo realistická projekce stínů od dynamických zdrojů světla, která je promítána na každý geometrický element, zahrnující dokonce modely postav či zbraní. Jednotlivé charaktery budou složeny až ze 4000 polygonů, jistě potěší i přesné skeletální animace částí těl (ty se skládají až ze 120 kostí), zahrnující i mimiku. Nebude chybět ani systém ovlivňující oheň, kouř, páru, mlhu a atmosférické efekty. Jen pro zajímavost ještě uvedu systémové požadavky, které jsou jedním slovem krvavé: Pentium IV 1 GHz, 256 MB RAM, GeForce 3, SB Live!.

Kreed

Pokud budeme důvěřovat všemu, co autoři naslibovali, vypadá Kreed překvapivě nadějně. Jeho kvalitní grafickou stránku podpořilo i letošní E3 demo, ve kterém autoři předvedli několik zde jmenovaných specialitek. Na vlastní oči jsme tak mohli spatřit například místnost osázenou stromy, nad nimiž se točily shora osvětlované velké větráky a staraly se tak o perfektní kmitání stínů vrhaných větvemi. Další perfektní věcí byla též podlaha jedné z místností, tvořená na vodě plovoucími bednami. Následovalo několik různých ukázek dosud neviděné hry světla a stínu a nemohu opomenout též na velmi detailní nepřátele, jejichž pohyby a vrhaný stín působily opět nesmírně realisticky. Pokud se tedy autoři podobně vytáhnou i v dalších aspektech hry, budou Burut trnem v oku dokonce i id Software a Kreed svede příští rok s DOOM III souboj o přední příčky světových žebříčků. Jestli k tomu však nakonec dojde či nikoliv, ukáže až čas.

Autor:


Témata: software


Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.