E3: NHL 2003 - hokejová extáze?

  • 1434
Nejoblíbenější hra v ČR je bezesporu hokej, ať už se bavíme o hrách počítačových nebo těch skutečných. Série NHL od EA Sports v posledních letech trochu haprovala, ale minulý rok se jí povedl naprosto úžasně. Zopakuje svůj úspěch i letos? Přinese nějaká nová vylepšení? Odpověď hledejte v tomto článku.

NHL 2003Electronic Arts, respektive její divize EA Sports má dobrý zvyk nám každý rok přinášet nová pokračování svých sportovních her, ze začátku to byl pouze fotbal a hokej, časem se portfolio rozrostlo do mamutích rozměrů, takže už jen čekám, kdy se vrátíme do dávného mládí v Marbles 200X... No nic, nebudeme to zbytečně natahovat – i letos se samozřejmě dočkáme pokračování sportu v Čechách nejoblíbenějšího v reálu i na monitorech (případně televizních obrazovkách), hokeje, servírovaného ve hře NHL, tentokrát s pořadovým číslem 2003. A při příležitosti výstavy E3 (soupis našeho kompletního a vyčerpávajícího zpravodajství naleznete zde) se EA odvážili pustit do světa první detailnější informace o něm, tak se podívejme blíže, jaké změny nás oproti minulému dílu čekají.

Popisovat jakkoliv blíže, o co vlastně v NHL 2003 půjde, mi připadá jako šílenství a podceňování čtenářovy inteligence, takže se bez bázně a hany můžeme rovnou pustit do výčtu různých malých vylepšení a vychytávek, které na nás tvůrci přichystali. Pokud bude NHL 2003 váš první díl ze série, nebo se prostě jen necítíte dost pevní v kramflecích, je pro vás přichystán v Beginner módu in-game tutoriál, který přímo během zápasu radí, co a jak. NHL 2003Jsem na to docela zvědav, jak to bude působit, když na mě počítač během zápasu bude povykovat "Střílej od modrý!" a podobně... Pokud se naopak cítíte jako zkušený matador, můžete si hru zrychlit podle své chuti a nálady.

Pojďme na další věc, tzv. Game Breaker. Pokud se vám bude dařit dělat často kličky a skórovat góly rychle za sebou, bude vám narůstat "Game Breaker meter", přičemž v momentě, kdy dosáhnete stovky, získáte viditelná zvýhodnění v momentech jako jeden na jednoho. Protihráči se pohybují jako ve zpomaleném filmu, zvuk svištících bruslí je mnohem intenzivnější a hra obecně je dramatičtější. S tím souvisí i nové možnosti opakovaných záběrů, které mají být obohaceny o nové možnosti. Zní to zajímavě, ale na druhou stranu mě to utvrzuje v přesvědčení, že se NHL hodně blíží akčnímu zpracování a k reálné simulaci má opět o něco dál. Každý má ale rád jiný způsob zpracování, takže se EA zřejmě snaží přizpůsobit většině.

Další v řadě je nový systém kliček, pojmenovaný Dynamic Deke Control, který by měl umožňovat provádět až osm různých druhů kliček za použití vybraných tlačítek, nebo si můžete se systémem vyhrát a vytvořit si kličky vlastní. Poté tu máme EA GameStory 2, který má do herního kotle přidat další kus dramatu a napětí. NHL 2003 Pokud se například nějakému hráči podaří dát v jednom zápase hattrick, v zápase příštím mu bude věnována speciální pozornost, jestli se mu podaří husarský kousek zopakovat, kamera na něj bude pohlížet přes speciální úhly, dostane se mu extra porce replayů a komentátor se mu také bude více věnovat. Chudáci virtuální hráči. :)

Téměř strašidelně zní informace o AI gólmanů, kteří mají být schopni, cituji "neuvěřitelných zásahů". Mno, už v minulých dílech často právě tímto směrem padala řada stížnosti, že brankáři chytají nechytatelné, a pokud tomu chtějí v EA ještě pomoct... Ale nebudeme házet flintu do žita, třeba jim dojde, že čas od času nějaký ten gól neškodí. Co už zní lépe jsou nové zásahy brankářů při stresových situacích typu 3 útočníci na 1 obránce apod. Brankář by měl v těchto momentech skákat do střel apod. Nezní to zle, ale potvrzuje to domněnku, že se hra posune o další kousek směrem k akci.

Engine použitý v NHL 2003 bude kompletně nový, tedy nic předělaného z předchozích dílů. Díky tomu by nám měl vytřít zrak ještě o něco lépe než loni. Se zvukem to bude podobné, např. na Xbox bude hra podporovat Dolby Digital 5.1 Surround. Tím se dostáváme pomalu ke konci a konstatování, že hra bude k dostání v obvyklý čas, tedy na podzim, pro širokou škálu platform, přesněji PC, PS2, Xbox a GameCube. Na všech pět zatím zveřejněných screenů se podívejte sem. Tak co myslíte, překoná NHL 2003 svého staršího bratříčka?