E3: Post Mortem – rituální šílenství

  • 67
Skutečnost, že ani letošní rok nebude na adventury nikterak chudý, dokazují dva připravované tituly francouzské společnosti Microids. Dnes si blíže představíme Post Mortem - napínavý thriller plný rituálního šílenství, který nás zavede do tajemných a nebezpečných nočních ulic Paříže roku 1920.
Post Mortem

To, že Francouzi jsou specialisté na adventury, je nepopiratelný fakt. A to, že králem francouzských adventur byla společnost Cryo, je taktéž jednoznačně pravda. Ano – slovo „byla“ je namístě, jelikož situace se začíná pozvolna měnit a zatímco Cryo se poslední dobou dostává do ústraní a šušká se cosi o finančních problémech, jeho místo přebírá jiná francouzská společnost - Microids. Ta pro letošní rok připravuje hned dvě skvěle vypadající klasické adventury. Jednou z nich je velmi ambiciózní Syberia, které se dočkáme již za několik málo dnů, a druhou je nefalšovaný realistický thriller Post Mortem, jehož děj se odehrává v Paříži roku 1920.

Období mezi dvěma světovými válkami se dá nazvat jako zlomové. Nový svět stál proti starému, bohatí proti chudým a silní proti slabým. Byla to doba kulturní revoluce, kdy poslední zbytky víry v magii a okultismus nezadržitelně vytlačovala věda a technika. A právě tento čas nejistoty a šílenství je základem tajuplné hry Post Mortem. „Snažíme se vyprávět příběh, který bude sice kompletně smyšlený, ale postavený jak historicky přesném pozadí“, uvedl k tomuto tématu Stephane Brochu, hlavní designér hry. Onen fiktivní příběh se točí kolem dvojnásobné vraždy, jež se udála v jednom hotelovém pokoji. Obětem – mladému manželskému páru – byla rituálním způsobem setnuta hlava, na což policie, jako obvykle, nebere sebemenší ohledy. Proto se sestra zavražděné ženy rozhodne vyhledat pomoc jinde Post Mortem a kontaktuje soukromého detektiva Guse MacPhersona - Američana, který se rozhodl odcestovat do Paříže s cílem zanechat divokého a nebezpečného života čmuchala a věnovat se své největší zálibě, jíž je malování. Inu, jak to tak vypadá, umění bude muset ještě na chvilku odložit.

Post Mortem bude ve svém základu čistokrevná neakční adventura, i když podle slov tvůrců o naprostou klasiku rozhodně nepůjde. „Chtěli jsme se odvrátit od klasické statičnosti adventurního žánru, takže jsme přidali více dynamických a adrenalinových sekvencí“, dodává Stephane Brochu. „Hráče bude mnohem víc zajímat, kdo za tou sérií vražd stojí, než zdlouhavé prohledávání nových prostředí.“ K tomu ještě dodám, že zpočátku „obyčejný“ kriminální příběh se postupem času zvrhne v pátrání po tajemném artefaktu – Baphometově hlavě – která svému majiteli nabídne dar nesmrtelnosti.

Velkou pozornost tvůrci věnovali atmosféře hry a vůbec nezastírají, že velkým vzorem jim byl legendární film Noir. Kompletní děj se odehrává výhradně v noci a na katastrálním území Paříže navštívíme kavárny, bistra, hotely, nejrůznější domy, opuštěné stanice metra a stará skladiště. Všechna tato prostředí jsou založena na skutečných lokacích v Paříži a jak se můžete přesvědčit z okolních screenshotů (a z této galerie), vypadají vskutku nádherně a už od pohledu nahánějí strach. Většina z nich je však až přehnaně Post Mortem tmavá, a tak se jen modlím, aby to ve výsledku nedopadlo jako v Draculovi 2 nebo v Necronomiconu, kde jsme byli vystaveni neustálému hledání „černochů v tunelu“.

S atmosférou grafiky neoddělitelně souvisí herní engine. Ten vychází z rok staré adventury Road to India a kombinuje předrenderované „warp“ prostředí (rozlišení 800x600) s 3D polygonovými objekty. To tedy znamená, že Post Mortem bude další z řady adventur s pohledem z vlastních očí a s možností rozhlížení se o 360 stupňů. 3D charaktery vypadají velmi detailně, rozpohybovány jsou pomocí Motion-capture a chybět by neměly ani animace obličejů. Měl jsem možnost srovnávat kvalitu postav během videosekvencí a během samotné hry a musím uznat, že rozdíly byly skutečně minimální.

Jelikož ve hře budou hned dvě hlavní postavy (ta druhá je zatím pečlivě utajována) a desítky dalších NPC, jsou velice důležitou součástí hry dialogy. A právě na nich si dávají tvůrci maximálně záležet. Vymysleli totiž speciální engine (EMOgine), jenž do rozhovorů zakomponovává emoce postav a tím ovlivňuje jejich reakce. Dialogy by tak měly být nelineární – například pokud budete až příliš zdvořilí nebo naopak hrubí, může toho druhá postava zneužít. Musíte tak najít ideální způsob, jakým kýžené informace z postavy vytáhnout. Nutno ovšem podotknout, že podobné pokusy o nelineární dialogy zde Post Mortem již byly (Mystery of Druids, Rome a další) a ani v jednom případě to nedopadlo nijak zázračně, takže se k nadšeným slovům Microidů nestavím nijak alibisticky.

I kdyby se však z dialogů nevyklubalo nic světoborného, má Post Mortem ambice stát se jednou z předních adventur tohoto roku. Otazník visí ještě nad rozsáhlostí, která nejspíš nebude nijak zázračná – dohrání předchozího projektu tohoto týmu (Road to India) trvalo pouhé 4 hodiny a též v případě Post Mortemu tvůrci veřejně upřednostňují zábavu intenzivní před dlouhodobou. Pravdu ale nejspíš odhalíme až na přelomu října a listopadu, kdy by se měla hra dostat do obchodů. Minimální konfigurace je stanovena na procesor 400 MHz, 64 MB RAM a 16 MB grafický akcelerátor.