Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: Resident Evil 0 - hrůza znovu útočí

  2:00aktualizováno  1:16
Dlouho připravovaný exkluzivní projekt pro GameCube – Resident Evil Zero, který je příběhově postaven před celou tak dobře známou hororovou řadu, zažil na E3 svou premiérovou prezentaci, která tak o něm leccos zajímavého napověděla. Třeba tolik, že nový Resi má sympatický taktický rámec...

Resident Evil 0

Asi netřeba připomínat, že Resident Evil 0 (nebo též Zero) byl firmou Capcom připravován pro platformu N64, kde už předtím úspěšně vyšel druhý díl série Resi. Ale vše se naštěstí v dobré obrátilo v tom smyslu, že se Capcom rozhodl svůj projekt předělat na výkonnější hardware, tedy GameCube. A plody jeho úsilí jsme na probíhající (resp. v tuto dobu již skončivší) výstavě E3 mohli shlédnout i my, netrpěliví hráči.

Jak již samotný podtitul napovídá, Zero je příběhově zařazen před události prvního dílu a dozvíme se v něm, co se stalo s policejním Bravo týmem, jehož pozůstatky nacházejí členové Alpha skupiny v podivné usedlosti v první kapitole celé série. V Zero se zhostíme role dvou postav, z nichž první je nejmladší členka právě zmíněného oddílu Bravo jménem Rebecca Chambers a tím druhým je Billy Coen, námořní důstojník odsouzený k trestu smrti za zabití dvou vojáků, jenž je zde prezentován jako životní ztroskotanec.

Setkání obou zúčastněných proběhne ve vlaku jedoucího neodvratně do záhuby. Což bude zřejmé v okamžiku, kdy se ve vagónech začnou nečekaně objevovat nechutně zmutovaní pasažéři – zombie. Již z tohoto momentu bylo patrné, že co se týče základní herní koncepce, zůstalo vše Resident Evil 0 při starém. Poněkud kostrbaté ovládání (a též systém zapisování) s rychlou otočkou o 180%, automatické zacílení nejbližšího protivníka s možností dalšího cyklování mezi dostupnými oponenty v lokaci a naposledy padla zmínka i o implementaci defenzivní techniky za pomoci nějakého konkrétního typu zbraně (což má být ostatně nový prvek v ), jež však nebyla v demu prozatím nijak aplikovatelná. Velkou novinkou však je absence klasické bedny (resp. beden) pro ukládání, resp. uschovávání nalezených propriet, což tvůrci ve finále vyřešili zajímavým způsobem. Zbraně, munici a další věci lze prostě a jednoduše odhodit na zem, kde tyto zůstanou dokud je znovu neseberete! Druhou, neméně podstatnou změnou, je možná kooperace dvou hlavních postav, mezi nimiž se můžete ve vámi vybraný okamžik přepínat a to jednoduchým stisknutím jediného tlačítka na ovladači. Pak se můžete rozhodnout, zdali druhou postavu svěříte CPU konzole a v tom případě vás tato bude následovat, přičemž dokáže sama od sebe přispět v nastalém střetu přesnou střelbou do řad nepřátel. Samozřejmě, že si tento - v danou chvíli - podpůrný charakter musíte ještě před tímto aktem náležitě vyzbrojit a jsem jenom zvědav, zdali ho budete v akci moci nějak usměrňovat, protože nějaké propracování uvedeného schématu by celému zdejšímu snažení dodalo pak nesmírně Resident Evil 0 silný a sympatický taktický rámec. Klíčovou otázkou bude výše AI postavy ovládané počítačem, nicméně zatím jsem byl svědkem jenom příkladně zvládnutých modelových situací - jednou stály oba hlavní charaktery bok po boku (když byly na konci vagónu), podruhé si zase inteligentně kryly navzájem záda (když stály uprostřed vagónu). Ale ať tak či onak, uvedený nápad je každopádně jedinečný!

Herní engine je na první pohled totožný s tím, který Capcom představil v již avizovaném remake Resident Evil I. pro GameCube, kde vás nicméně znovu ohromí ta neuvěřitelná detailnost předrenderovaných lokací s některými opravdu působivými efekty. Jako třeba déšť bičující střechu nad otevřenou plošinkou jednoho vagónu, pohybující se žaluzie v okně nebo voda v umyvadle, rytmicky se vlnící při rychlé jízdě vlaku. A pochopitelně nelze zapomenout na klasicky dokonalou hru světla a stínu. Závěrem ještě ocením zdejší famózní FMV sekvence, jak je ostatně umí pravidelně v té nejvyšší kvalitě jenom Capcom a Squaresoft. Báječné!

Vedle toho však musíte vstřebat statickou práci kamery, jež příležitostně nenabízí dokonalý přehled o situaci, což spolu s ničivou úporností zombíků může mít příležitostně fatální následky. Spolu se zombie byl k vidění i zmutovaný pes a hunter, který se však nedostal ke svému smrtonosnému skoku, anžto to do něj ze dvou stran obě postavy pálily s takovou frekvencí, až se z něj prášilo:o)

Resident Evil 0

Mimo obvyklého to střílení do nesmírně odpudivých zmutovaných nepřátel se nadějete také nějakých puzzlů, jejichž hranici nelogičnosti – alespoň v to už pevně doufám – Capcom potlačí na nějakou snesitelnou mez. Kdyby však nabídl něco na způsob hádanek použitých ve hře Dino Crisis, vůbec bych se nezlobil.

Blížíme se nemilosrdně k závěru článku a tak ještě připomenu, že na E3 byla k vidění také ukázka z Resident Evil Online, která však příliš nenapověděla o možnostech tohoto projektu. A přeci jenom, čtyři hráči kooperativně střílející zombie už poněkud zašlapávají onu atmosféru strachu a tento žánr tak přetavují do podoby pouhé rutinní střílečky, v níž se pořádá radostný hon na mutanty. Ale možná, že se mýlím…

Úplně naposled pak ještě musím zmínit vyjádření pana Okamota (Capcom Japan) ohledně budoucnosti jejich firmy, v níž jsou na pořadu tři hlavní věci - Resident Evil Online, Resident Evil Zero a skutečnost, že Dino Crisis 4 nebude exkluzivním hájemstvím jediného herního systému.

Autor:


Témata: Trest smrti, Vlak


Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Další z rubriky

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.