E3: Rollercoaster Tycoon 2

  • 42
Mezi informacemi, které jsme získali od kolegů z E3, obzvláště zajímavě vypadaly ty, které se týkaly pokračování jedné z nejlepších budovatelských strategií všech dob - Rollercoaster Tycoona. Jak se změní stavba zábavního parku s monumentálními horskými drahami, to se dozvíte v našem podrobném článku.

Rollercoaster Tycoon 2 Poslední dobou nás doslova bombardují desítky her žánru tycoon. Jeho výhodou je, že s jeho pomocí lze simulovat prakticky libovolnou lidskou činnost a výsledkem může být zábavná a kvalitní počítačová strategie. Bohužel jen málokdy se autorům podobných projektů podařilo byť jen se přiblížit kvalitě titulů "zlaté trojice" - Transport Tycoonu Deluxe, Railroad Tycoon 2 a právě Rollercoaster Tycoon. Tyto hry doslova určily žánr a zároveň stanovily takřka nepřekonatelnou laťku, kterou se už tři roky marně snaží překonat jedna firma za druhou.

Dva ze tří nekorunovaných králů tycoon žánru má na svědomí Chris Sawyer. A když říkáme, že je má na svědomí, myslíme to vážně, protože tento vývojář proslul tím, že všechny své hry designuje a programuje takřka sám. Vzhledem k jeho předchozí tvorbě se pak nelze divit, že jeho novému projektu, Rollercoaster Tycoonu 2, věnujeme maximální pozornost.

Na první pohled vypadá Rollercoaster Tycoon 2 téměř stejně jako první díl. Někdo by možná řekl, že Rollercoaster Tycoon 2 je to dobře, protože jen těžko si lze představit, co by na této klasické hře šlo ještě zlepšit. Avšak my se z pozice herních novinářů musíme zamýšlet nad tím, co opravňuje autora k použití číslovky dvě v názvu. Co tedy oproti jedničce nabízí RCT2 nového? Opět se stanete ředitelem zábavního parku, budete stavět nejrůznější atrakce, stánky, designovat monumentální horské dráhy a organizovat reklamní kampaně s cílem přilákat do svého areálu co největší počet lidiček. Můžete však zapomenout na anonymní prostředí typu les, louka nebo písečné duny, díky sponzoringu od americké společnosti Six Flags se budete moci podívat do pěti zcela autentických lunaparků, kde naleznete hned pětadvacet horských drah, které se ve zmíněných zábavních centrech nacházejí a na kterých jste se - měli-li jste to štěstí a dostali jste se za velkou louži - mohli ve skutečnosti projet. Konkrétně na E3 bylo prezentováno scenário Magic Mountain a skutečně - lidé, kteří v tomto zábavním parku byli - jej na první pohled poznali.

Rollercoaster Tycoon 2 Co se technického zpracování týče, velkých změn se nedočká. Hra zůstane stále 2D izometrická, což možná rozzlobí milovníky moderních technologií, ale nás, hardcore stratégy, nechá zcela chladnými, protože dobře víme, že tento pohled stále zůstává o třídu přehlednějším a uživatelsky příjemnějším. Navíc jistých vylepšení grafika přeci jen dozná - zvětší se rozlišení na 800x600 (standart) nebo dokonce 1024x768 (to už zní opravdu zajímavě), přibude větší množství objektů a několikanásobně se zvýší počet animací, takže návštěvníci budou vypadat jako živí.

Velkou a vítanou novinkou bude komplexní editor nových scenárií. Bude v něm možné si vytvořit kompletně nové prostředí pro stavbu lunaparku, nebo třeba horskou dráhu, kterou si uložíte a následně použijete ve hře nebo pošlete kamarádům. Jejich tvorba dozná značných změn i přímo ve hře. Systém, který někteří hráči s menší prostorovou představivostí proklínali, zůstane z větší části zachován, ale bude doplněn o mechanismy pro lepší orientaci nebo například rychlé odstraňování stromů z cesty, aby nebylo bráněno vašemu rozletu. Celou dráhu bude možné vyhnat do mnohem větší výšky (cca čtyři sta stop, tedy něco přes sto Rollercoaster Tycoon 2 metrů, což už je OPRAVDU hodně).

Další změny by měly potkat ještě umělou inteligenci návštěvníků, kteří by se měli chovat mnohem realističtěji, chybět nebudou ani oblíbené informace o každém z nich, jeho myšlenkám, přáním a potřebám, podle kterých budete moci jednat, nebo se jen bavit jejich sledováním ve chvíli, kdy máte základ postaven a dolaďujete detaily.

Možná teď přemýšlíte, jestli nebudete muset kvůli druhému dílu Rollercoaster Tycoonu upgradovat vaše už tak dost chatrné a šnekovitostí stižené PCčko. Nemusíte se bát, protože díky ekonomickému a dobře naprogramovanému enginu se hardwarové nároky oproti jedničce (která už v roce 1999 rozhodně nepatřila k těm nejnáročnějším) prakticky téměř nezvýší.

Vás už ale asi spíš zajímá, kdy že se můžete těšit. Předpokládané vydání je říjen letošního roku, takže si odstřihněte první kousek krejčovského metru a připravte se na další vynikající budovatelskou strategii...


Témata: Standarta