Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

E3: World of Warcraft - fantasy pro všechny

  12:55aktualizováno  11:18
Na E3 to vře a Vrecovi s Petrem se podařilo ulít z horkého kotlíku i trochu polívčičky pro nás, či spíš pro vás, naše čtenáře. Tématem je tentokráte již v září na ECTS představené MMORPG World of Warcraft, o němž jsou k mání další informace, které vám okamžitě a v co nejpodrobnější podobě servírujeme. Pojďte s námi do světa Warcraft.

popisek

Do redakce se až ze vzdáleného L.A. zrovna sneslo hejno speciálně trénovaných keňských poštovních holubů s informacemi od našich kolegů. Mezi jinými se v hejnu nacházel i holub narychlo popsaný tlustým černým lihovým fixem, na jehož bílém bříšku (všichni afričtí holubi jsou totiž bílí) stálo: "Blizzard - World of Warcraft - pronto".

World of Warcraft bude akčně laděné MMORPG, ve kterém nás Blizzardi přenesou do světa, v němž se odehrávaly jejich předchozí warcraftí strategie. Autoři chtějí udělat hru zajímavější skombinováním procházení míst zmíněných v předchozích hrách s prozkoumáváním úplně nových lokací. Tak se setkáme s hrdiny z minulého dílu, navštívíme území kde se odehrávaly některé z bitev, ale kromě známých světů, jako jsou Azeroth, Khaz Modan a Lordaeron se podíváme i na spoustu úplně nových a exotických míst, přičemž některá prostředí budou dokonce umístěna pod vodní hladinou. Svět by neměl být rozdělen do lokací, které by se nahrávaly, za všemi neoblíbenou loading screen (viz Wizardry 8, nebo v tomto směru absolutně idiotský Kingpin). Místo toho bude všechno donahrávání dat probíhat během hry, podobně jako tomu je v Morrowindu. Abyste se po popisek tak rozsáhlém světě, jakým má World of Warcraft disponovat, nemuseli tahat pěšky, budete mít možnost cestovat warcraftí MHD. představovanou balóny, vzducholoděmi nebo portály.

Příběh se odehrává čtyři roky po Warcraft III: Reign of Chaos, kdy se zdevastovaná království snaží opět povstat. Ovšem během tohoto krátkého období míru se na obzoru objevila další hrozba. Jako v každém správném RPG i v World of Warcraft začnete tvorbou postavy, což zde znamená volbu rasy a povolání, přičemž milou samozřejmostí jsou drobnosti jako výběr barvy vlasů, očí, tetování či pohlaví. To však vůbec neovlivní vlastnosti postavy, protože zde jsou holky i kluci rovnocenní. Rasy jsou zatím známy jen čtyři – lidé, orci, jejich kamarádíčci taureni objevivší se ve Warcraft III a trpaslíci, kteří jsou zatím poslední rasou, jejichž přítomnost vývojáři oficiálně potvrdili. Každá z ras bude mít charakteristickou sadu schopností, kouzel a zbraní. Kolik bude ras celkem, jaké to budou a zda mezi nimi najdeme elfy a nemrtvé, se můžeme zatím jen dohadovat. Uvidíme kolik nám toho popisekautoři během vývoje poodhalí. Povolání jsou zatím oficiálně známa jen tři – válečník, mág a šaman. Pravděpodobně se dále setkáme i se zloději, paladiny, kouzelníky, knězi či lovci. Zvláštností je, že nové schopnosti nezískáváte jen s rostoucími zkušenostmi, ale také při setkáních se speciálními NPC, tzv. mentory, nebo po splnění některých náročných questů. K mání budou i kvanta kouzel, z nichž bych jmenoval například ničivé Blizzard, Fire Storm nebo Charged Bold či obligátní Healing, Fireball a Bloodlust, které jsme mohli vidět už ve Warcraftu 2. Ve hře se také setkáme s ohromným množstvím zbraní a předmětů a ačkoliv jich nebude tolik jako v Diablu II, budou podobně rozděleny na zbraně konfekční, speciální a ultramocné unikátní, kterých bude opravdu jen poskrovnu (pro představu – například je jedna na server). Předmětů budete moci vlastnit ohromné, nebál bych se říci až neomezené, množství, aniž byste si museli dodatečně vytvářet postavy, které by fungovaly jako nosiči, a to díky existenci banky, do které si můžete všechny věci uložit.

Hráč se po vytvoření postavy objeví v příslušném realmu, na něž bude svět World of Warcraft rozdělen, a do řešení questů se bude moci pustit sám, nebo popisekjako člen nějaké party. Proto bude hra obsahovat "friends list" a další drobnosti, které by měly usnadnit a urychlit komunikaci mezi členy družiny. World of Warcraft bude také plně podporovat vytváření klanů a quild, což je logické také proto, že kromě klasické hry "na questy" bude do hry inkorporován i PvP (player vs player) mód, umožňující vytváření armád a jejich následné střety. Mezi nepřáteli (nebo přesněji nepřátelskými NPC) se vyskytují obyčejná (vlk) i přerostlá (obří pavouci) zvířata, nemrtví, ogři, koboldi, gnollové, bazilišci či obrovské stromové bytosti, které jako by si autoři vypůjčili z Mrazíka.

World of Warcraft budete hrát buď z pohledu první nebo třetí osoby, přičemž si budete moci, jak je to dnes obvyklé, úhel kamery měnit. Nutno podotknout, že graficky je hra srovnatelná i s některými singleplayerovými tituly a v porovnání s ostatními MMORPG pak vypadá opravdu skvěle. Nečekejte žádnou zašedlou ušmudlanou grafiku. World of Warcraft disponuje kvalitními modely (zejména postavy jsou velmi hezké) a pěknými texturami. Hra hýří barevnými efekty a vypadá tak i na screenshotech velmi živě. Terén sice není úplně dokonalý a stromy také nejsou vymodelovány zrovna list po listu, ale to jsou nepodstatné (a také zatím nerealizovatelné) detaily. Engine zvládá popisek změny počasí, jako je déšť, sníh, mlha a dynamicky se chovající mraky. Jsem velmi zvědav, jak budou vyřešeny podvodní lokace, jak budou velké, propracované, zda-li budou existovat pod vodou celá města a podobně.

Můžeme se tedy těšit na akční RPG, odehrávající se v rozsáhlém a známém světě, které autoři koncipují tak, aby bylo přístupné co největší mase hráčů a aby bylo smysluplně hratelné i v případě, že u něj nebudete trávit dny a noci, ale třeba jen několik hodin týdně. Hra bude distribuována za plnou cenu, samozřejmostí pak jsou měsíční poplatky, za něž vám bude aktivován účet (díky osobním účtům budou také snáze odhalitelní cheateři). Bohužel datum vydání ještě není známo, ale jak tak znám Blizzard, možná si ještě nějaký ten rok počkáme.

Autor:




Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar
Dílo šílence, nebo génia? Přes 20 let vyvíjená hra je konečně hotová

Krokovací dungeon Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar byl poprvé oznámen v roce 1997. Po více než dvaceti letech je konečně venku. Jeho přijetí je však...  celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.